اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وعده های بی پایان مشایی از "نشان لیاقت امیركبیر " تا "نشان نوروز "



 

وعده های بی پایان مشایی از

 

نشان لیاقت امیركبیر نشانی است كه به پیشنهاد مشایی و موافقت احمدی نژاد قرار بود به پاس لیاقت و قدردانی از تلاش های افراد در هر زمینه ای ارائه شود.

 

به گزارش خبرنگار فارس، ۱۹ اسفند سال ۱۳۸۶ اسفندیار رحیم مشایی؛ رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همزمان با دویستمین سالگرد تولد "امیركبیر "، همه را در موزه ملی ایران دور هم جمع كرد، از بازیگران سریال امیركبیر گرفته تا محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور كشورمان.

مشایی در آن مراسم جشن تولد، پیشنهادی داد كه احمدی نژاد همان جا موافقتش را با آن پیشنهاد اعلام كرد. مشایی از طراحی "نشان لیاقت امیركبیر " گفت. نشانی كه قرار بود به تمام بهترین ها در هر شاخه و رسته ای اهدا شود، نشانی با شمایل "امیركبیر ".

مشایی آن شب گفت: "با توجه به اینكه امیركبیر در دوره ای از تاریخ ایران آبروی این ملت به شمار می آمده است، پیشنهاد می دهم اگر نشان لیاقتی به مدیران و اقشار مختلف ارائه می شود مزین به نام امیركبیر شود. "

۳ سال از ۲۰۰ سالگی امیركبیر و آن پیشنهاد و آن موافقت می گذرد اما تا به امروز هیچ نشان لیاقت امیركبیری به هیچ كسی اهدا نشده است كه این از دو حالت خارج نیست یا فرد "لایق " نداریم یا این وعده در زیر غبار فراموشی گم شده است.

این در حالی است كه هر از گاهی تمام دستگاه های دولتی به بهانه های مختلف از "بهترین ها " و "لایق ترین ها " تقدیر می كنند، تقدیری كه می توانست با نام و شمایل امیركبیر همراه باشد.

امیركبیر دیگر ۲۰۳ ساله شده اما هیچ نشانی از نشانش نیست. قرار است مراسم بزرگداشت وی (۲۰ دی ماه) در كاخ موزه گلستان در تهران برپا شود. یكی از مهمانان پیش بینی شده برای این مراسم نیز اسفندیار رحیم مشایی است.

البته مشایی چند روز پیش یعنی ۱۲ دی ۱۳۸۹ نیز پیشنهادی مشابه همین پیشنهاد "نشان امیركبیر " را ارائه كرده است اما این بار در جلسه ستاد برگزاری جشن جهانی نوروز سال ۱۳۹۰ و پیشنهاد طراحی "نشان نوروز ".

نشانی كه اگر به سرنوشت "نشان امیركبیر " دچار شود عمر آن به پایان دولت دهم هم قد نخواهد داد چون "نشان امیركبیر " حداقل موافقت رئیس جمهور را داشت و پس از ۳ سال اجرایی نشد.

اما به واقع آیا درست است كه برای هر موضوعی یك نشانی را تعریف كرد و جایگاه آن را در سطح "تعارف ها " تقلیل داد و آیا مسئله پاسداشت و گرامیداشت مشاهیر و مناسبت ها با طراحی "نشان " حل می شود؟.../فارس


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رادان: حادثه آفرینان چهارشنبه سوری تا پایان نوروز مهمان ما خواهند بود



 

رادان: حادثه آفرینان چهارشنبه سوری تا پایان نوروز مهمان ما خواهند بود

 

 

فارس: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی كشور گفت: نیروی انتظامی با مزاحمان و حادثه‌آفرینان چهارشنبه آخر سال برخورد جدی خواهد كرد و این افراد تا پایان تعطیلات نوروز مهمان ما خواهند بود.

 

احمدرضا رادان در حاشیه جلسه 126 ستاد مبارزه با مواد مخدر كه صبح امروز در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در افق برنامه پنجم توسعه نگرانی مردم در بحث سوءمصرف مواد مخدر وجود دارد كه در جلسه امروز وظایف مختلف سازمانها در این زمینه دیده شد.

وی با بیان اینكه امروز در بحث مبارزه كلان با مواد مخدر گامهای اساسی برداشته شده افزود: امروز انواع مواد مخدر كه در نوع خود كم سابقه است وجود دارد و اگر چه نسبت به سال گذشته كاهش وجود داشته است اما نگرانی مردم در خصوص مصرف خرد و توزیع خرد مواد مخدر احساس می‌شود.

رادان تصریح كرد: درست است كه در سازمان زندانها وضعیت نگهداری معتادان كم است اما باید مكانهایی غیر از زندان طراحی و ایجاد شود.

رادان یادآور شد: در بحث چهارشنبه‌ آخر سال كه مردم اصرار دارند آن را به صورت مراسمی برگزار كنند توصیه می‌شود بزرگترها در كنار كوچكترها قرار گیرند تا خطرها كمتر شود و سزاوار نیست برای یك شب سال‌ها پشیمانی ایجاد شود.

وی یادآور شد: در این روز با متخلفان به صورت جدی برخورد می‌شود و به صورت محله‌محور برنامه‌های چهارشنبه‌سوری اجرا خواهد شد و افرادی كه در چهارشنبه آخر سال مزاحمت یا حادثه‌آفرینی كنند با هماهنگی قوه قضاییه تا پایان تعطیلات مهمان ما هستند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی كشور خاطرنشان كرد: در ابتدای چهارشنبه آخر سال ساختن مواد دستی خطرناك و تلفات حاصل از آن وجود دارد و در طول این روز استفاده از این مواد و صدمات جبران‌ناپذیر حاصل از آن وجود دارد كه برخورد نیروی انتظامی با مزاحمان جدی خواهد بود.../فارس