اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وعده بازگشایی سایت رفاهی عملی نشد


درحالی مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها قبلاً اعلام کرده بودند، خانوارها می‌توانند اطلاعات خود در سایت رفاهی را از اردیبهشت ماه اصلاح کنند که با وجود گذشت ۱۵ روز از این ماه هنوز خبری از باز شدن سایت برای اصلاح اطلاعات نیست.

خبرگزاری تسنیم: درحالی مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها قبلاً اعلام کرده بودند، خانوارها می‌توانند اطلاعات خود در سایت رفاهی را از اردیبهشت ماه اصلاح کنند که با وجود گذشت ۱۵ روز از این ماه هنوز خبری از باز شدن سایت برای اصلاح اطلاعات نیست.

دولت یازدهم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را در ماه پایانی سال گذشته با افزایش قیمت آب، برق، نفت سفید، گاز مایع، نفت کوره و گاز طبیعی آغاز کرد و در ماه ابتدایی سال جاری با ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی و افزایش قیمت بنزین، گازوئیل، سی ان جی و و ال پی جی (گاز مایع خودروها) وارد مرحله دیگری از اجرای این قانون شد.

در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و البته طبق قانون بودجه 93 دولت یازدهم تصمیم به بازنگری در شیوه پرداخت یارانه نقدی در سال جاری گرفت و از همین رو نام نویسی از سرپرستان خانوار متقاضی و نیازمند یارانه نقدی را از 20 فروردین ماه به مدت 11 روز انجام داد.

ثبت نام دریافت یارانه نقدی سال 93 از سرپرستان خانوار بر اساس رقم سمت راست کد ملی این افراد از 20 فروردین آغاز و تا 29 فروردین ادامه داشت؛ البته دولت روزهای 30 و 31 فروردین ماه را برای کسانی اختصاص داد که در برنامه زمان بندی امکان ثبت نام را پیدا نکرده بودند.

گفتنی است که در تمام مدت قبل از ثبت نام و در طول ثبت نام به دفعات دولت از مردم خواست که اگر نیاز مالی ندارند در سایت رفاهی برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام نکنند تا این درآمد حاصل از کاهش تعداد یارانه بگیران را صرف امور بهداشتی ودرمانی و ... شود ولی بعد از اتمام ثبت نام طبق آمارهای اعلامی 73 میلیون نفر برای دریافت یارانه ثبت نام کرده بودند این درحالی بود که طی دو روز پایانی ثبت نام امکان انصراف از دریافت یارانه نقدی به سامانه رفاهی اضافه شد.

در طول دوره ثبت نام یکی از سوالات اساسی مردم این بود که چگونه اطلاعات خانواری خود را که پیش از این در سایت رفاهی ثبت کرده بودند اصلاح کنند چراکه بسیاری از مردم تغییرات حیاتی از جمله ازدواج، طلاق، تولد و فوت را در این سایت اعمال نکرده بودند.

همچنین در همین مدت افرادی که به تازگی ازدواج کرده بودند قصد جدا کردن یارانه خود از خانواده‌هایشان را داشتند ولی بخاطر اینکه اطلاعات سایت رفاهی طبق اعلام مسئولان مربوط به 20 اسفند ماه سال 92 بوده است امکان ثبت نام جدا برای این افراد در دور جدید پرداخت یارانه نقدی وجود نداشت.

از همین رو مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها به مردم تاکید کردند که بعد از پایان دوره ثبت نام و در اردیبهشت ماه، امکان اصلاح اطلاعات خانوار در سامانه رفاهی فراهم خواهد شد.

اما با وجود گذشت 15 روز از اردیبهشت ماه نه تنها سایت رفاهی به منظور اصلاح اطلاعات خانوار فعال نشده است بلکه مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها از پاسخگویی امتناع کرده و حاضر به توضیح در اینباره نشده اند، موید این ام هم تماس های متعدد خبرنگار تسنیم با رئیس سازمان، سخنگوی سازمان و رئیس مرکز داده ورزی سازمان هدفمندی یارانه‌هاست.


ویدیو مرتبط :
اورژانس های بیمارستان ها و وعده هایی که عملی نشد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وعده پرسپولیسی‌ها به برانکو عملی نشد/ سرمربی کروات در انتظار وعده جدید



اخبار,اخبار ورزشی , باشگاه پرسپولیس

مسئولان باشگاه پرسپولیس نتوانستند پیش قرارداد مربیان کروات خود را با وجود اتمام مسابقات پرداخت کنند.

 باشگاه پرسپولیس نتوانست به تعهدات مالی خود نسبت به مربیان کرواتش عمل کند و بعد از دستیاران برانکو، این مربی هم مجبور است دست خالی به تعطیلات برود.

با وجود اینکه برانکو و دستیارانش نهایت همکاری را با مسئولان باشگاه پرسپولیس داشتند و حتی یک بار هم در مصاحبه‌های خود از وضعیت مالی‌شان از این باشگاه گلایه نکردند، انتظار می‌رفت با پایان یافتن مسابقات لیگ آنها حداقل پیش قراردادهای خود را از باشگاه پرسپولیس دریافت کنند اما این اتفاق رخ نداد و بعید است در چند روز آینده در این مورد خبری شود.

با وضعیتی که باشگاه پرسپولیس دارد و منتفی شدن خصوصی شدن این باشگاه باید منتظر ماند تا وزارت ورزش تصمیم جدیدی در خصوص باشگاه پرسپولیس اتخاذ کند و قطعاً این مسئله هم زمان‌بر خواهد بود. در این شرایط مسئولان باشگاه پرسپولیس توان پرداخت مطالبات مربیان کروات خود را که گفته می‌شود مبلغ کمی نیست، نخواهند داشت و باید دید آنها تا چه مدتی به سکوت خود در این زمینه ادامه خواهند داد.

در آخرین صحبت‌هایی که برانکو با مسئولان باشگاه پرسپولیس داشته قرار شده است این مربی بعد از رفتنش به کرواسی  منتظر اقدام باشگاه پرسپولیس در زمینه پرداخت حق و حقوقش بماند. مسئولان باشگاه پرسپولیس به برانکو قول داده‌اند با مشخص شدن اسپانسر جدید این باشگاه پول وی و دستیارنش را به حساب‌شان انتقال خواهند داد.

برانکو قرار است صبح فردا راهی کرواسی شود و شاید قبل از رفتن نشستی را با محمدحسین نژادفلاح داشته باشد.

اخبار ورزشی - تسنیم