اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وعده ارزی بهمنی به بانك‌ها



وعده ارزی بهمنی به بانك‌ها, بانك‌, رییس كل بانك مركزی

پس از آن كه رییس كل بانك مركزی به مدیران عامل بانك‌ها وعده داده بود تا پایان تیر ماه امسال تسویه حساب ارزی با بانك‌ها انجام خواهد شد، چند روز پس از گذشت از زمان موعد، این بار وی اعلام كرد: این موضوع به زودی حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار بانك و بیمه خبرگزاری  در حالی كه طی روزهای اخیر از دو بانك خبر رسیده كه كار بررسی‌های بانك مركزی از مصارف ارزی بانك‌ها به اتمام رسیده و بانك مركزی باید پول آنها را برگرداند. رییس كل بانك مركزی همچنان می‌گوید كه این موضوع هنوز نهایی نشده است.

محمود بهمنی در مورد تسویه حساب ارزی با بانك‌ها كه پیش از این به گفته برخی مدیران عامل بانك‌ها وعده انجام این كار را تا پایان تیر ماه امسال به آنها داده بود،  گفت: این موضوع در جریان است و هنوز نهایی نشده است.

وی در همین مورد بیان كرد: فكر می‌كنم به زودی این مسئله حل شود.

وعده دیگر رییس كل بانك مركزی در مورد تسویه حساب ارزی با بانك‌ها در حالی است كه وی پیش از این در مورد علت برداشت بانك مركزی از حساب بانك‌ها اظهار كرده بود: ما براساس مصوبه‌ای كه از هیات دولت داشتیم، باید 87 هزار و 625 میلیارد ریال حساب بانك‌ها به دلیل تخلفی كه در فروش ارز انجام شده بود، برداشت می‌كردیم، اما از آنجا كه فكر می‌كردیم بانك‌ها ممكن است این مبلغ را نداشته باشند، یك سوم آن را معادل 30 هزار میلیارد ریال از حساب بانك‌ها برداشتیم.

در همین مورد عزت‌الله یوسفیان در قامت عضو ناظر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز خبر داده بود كه بانك مركزی برای مهار نوسانات نرخ ارز در سال گذشته 42 میلیارد دلار ارز به 18 بانك دولتی و خصوصی فروخت ولی این بانك‌ها هیچ گزارشی از نحوه هزینه‌كرد دلارهای دریافتی به این بانك ارائه نكرده‌ بودند./ایسنا


ویدیو مرتبط :
به این میگن نماینده نه عبدالله تمیمی وعده میده و پای وعده نمی ایسته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهمنی : وظیفه اصلی بانك مركزی حفظ ارزش پول است



 

 

بهمنی : وظیفه اصلی بانك مركزی حفظ ارزش پول است

 

تهران - رئیس كل بانك مركزی گفت: از وظایف اصلی این بانك كنترل و حفظ ارزش پول و ایجاد توازن در پرداخت‌ها است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود بهمنی درباره برنامه های بانك مركزی در سال آینده تصریح كرد: در سال 1390 درصدد هستیم وظیفه اصلی خود را كه همان حفظ ارزش پول و افزایش قدرت خرید مردم است اجرا كنیم .

رئیس كل بانك مركزی یكی از وظایف اصلی این بانك را كنترل و حفظ ارزش پول و ایجاد توازن در پرداخت‌ها دانست.

 

 

** صندوق های قرض الحسنه وصرافی ها سال 90ساماندهی می شوند


رییس كل بانك مركزی همچنین گفت بر اساس طرح تحول سیستم بانكی، صندوق‌های قرض الحسنه و صرافی ها در سال 1390ساماندهی می شوند و نرخ سود و تسهیلات بانكی به طور یقین كاهش خواهد یافت تا بتوان از این طریق مساعدت بیشتری به واحدهای تولیدی كرد.

بهمنی اظهار داشت: در سال 89 با توجه به تمام محدودیت ها و تحریم هایی كه با آن روبرو بودیم در حوزه های مختلف عملكرد مناسبی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینكه 20 درصد منابع ارزی به حساب صندوق ذخیره ارزی واریز می شد، می توانستیم با این مبلغ كه حدود 28 تا 30 میلیارد دلار است، كل پروژه های نیمه كاره و طرح ها را به اتمام برسانیم، اما به دلیل این كه حساب صندوق توسعه بلوكه شده بود، این مبلغ در اختیار ما نبود ولی با این وجود، خوشبختانه طرح های نیمه كاره كشور با روش‌های گوناگون پیش رفت.

بهمنی ابراز امیدواری كرد با افزایش منابعی كه ایجاد می شود و منابع جدید در سال آینده از محل صندوق توسعه ملی ، این 20 درصد نیز به كمك بودجه بیاید و بتوان طرح های نیمه كاره، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و بسیاری از نیازهای كشور را با آن تامین كرد.

وی گفت: در طرح ساماندهی موسسات اعتباری كه امسال اجرایی شد به نتیجه بسیار مطلوبی رسیدیم و بیش از یك‌هزار و 700 تعاونی ساماندهی شد و در كنار آن تعاونی های آزاد هم به طور كامل جمع‌آوری شدند و از سوی دیگر با تمهیدات اندیشیده شده جای هیچ گونه نگرانی برای سپرده گذاران این تعاونی‌ها وجود ندارد.... / تحلیل : ایرنا