اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وظایف ده‌گانه شهرداری‌ها در قانون عفاف و حجاب



اخبار ,اخبار اجتماعی ,قانون عفاف و حجاب

 

اخبار اجتماعی - وظایف ده‌گانه شهرداری‌ها در قانون عفاف و حجاب

معاون امور عمرانی وزارت کشور وظایف 10گانه پیش‌بینی‌شده در قانون عفاف و حجاب را جهت اجرا از سوی شهرداری‌ها به معاونان امور عمرانی استانداری‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، هوشنگ خندان‌دل، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ضمن تاکید بر اجرای تکالیف پیش‌بینی‌شده برای شهرداری‌ها در قانون عفاف و حجاب مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی، وظایف 10گانه پیش‌بینی‌شده در این قانون را جهت اجرا از سوی شهرداری‌ها به معاونان امور عمرانی استانداری‌ها ابلاغ کرد.

وظایف 10گانه شهرداری‌ها در اجرای هرچه بهتر قانون عفاف و حجاب مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی که از سوی مهندس خندان‌دل ابلاغ شد، به این شرح است:

1- گسترش فرهنگ عفاف در سطح شهر، مراکز فرهنگی، مراکز تحت پوشش شهرداری‌ها و مراکز عمومی

2- ایجاد مراکز مشاوره محلی جهت اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها و جوانان به‌صورت حضوری، تلفنی و مکاتبه‌ای

3- جلوگیری از تبلیغ کالاهای فرهنگی تجاری مغایر با فرهنگ عفاف و حجاب در سطح شهرها

4- درج آیات و روایات دینی، فتواهای علماء، وصیتنامه حضرت امام(ره) و توصیه‌های مقام‌معظم‌رهبری به‌منظور توسعه فرهنگ عفاف در اماکن عمومی با استفاده از ابزارهای فرهنگی مناسب

5- تاسیس فرهنگسرای موضوعی حجاب برای برگزاری جلسات مرتبط، پرسش و پاسخ و...

6- تهیه تندیس و عکس و تصاویر مناسب از شخصیت‌های اسلامی، وقایع مهم تاریخی و طرح‌های نمادین و نصب در اماکن عمومی مهم و تفرجگاه‌ها، همراه با ترمیم و بازسازی مستمر آنها

7- گسترش اماکن عمومی، پارک‌ها و مراکز ورزشی مناسب برای زنان و دختران

8- حمایت از فعالیت‌های عام فرهنگی و هنری دستگاه‌ها در ارتباط با گسترش فرهنگ عفاف

9- افزایش تسهیلات حمل‌ونقل شهری ویژه بانوان به‌منظور تامین آسایش بیشتر آن

10- رعایت موازین شرعی در ساخت اماکن مسکونی.

همچنین مقرر شد گزارشی از اقدامات انجام‌شده توسط شهرداری‌ها در اجرای این قانون به معاونت اجتماعی و فرهنگی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال شود.
اخبار اجتماعی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
27 نهاد وظیفه اجرایی کردن قانون ترویج حجاب و عفاف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سئوال مطهری از وزیر کشور در مورد عدم اجرای قانون عفاف و حجاب



سئوال مطهری از وزیر کشور در مورد عدم اجرای قانون عفاف و حجاب

سئوال مطهری از وزیر کشور در مورد عدم اجرای قانون عفاف و حجاب

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی سئوال علی مطهری از وزیر کشور در مورد عدم ارجای قانون عفاف و حجاب در این کمیسیون در هفته جاری خبر داد.

سید علی طاهری در گفتگو با  مهر اظهار داشت: وزارت کشور مسئول اجرای قانون عفاف و حجاب است با توجه به وضعیت فرهنگی موجود مطهری با سئوال از وزیر کشور در واقع خواستار ارائه گزارشی از عملکرد این وزرات خانه در اجرای قانون عفاف و حجاب شده است.
نماینده مردم  گرگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این سئوال هفته جاری با حضور نجار در کمیسیون فرهنگی بررسی می شود.


به گزارش مهر پیش از این نیز علی مطهری در نطق خود  از عملکرد دولت در زمینه عفاف و حجاب انتقاد کرده بود .وی معتقد بود: احمدی نژاد و مشایی مسئله حجاب را قبول ندارند و مخالف نظریه اسلام در مورد حجاب هستند.
 
وی در اخطار به وزیر کشور گفت: تعلل وزیر کشور و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در مسئله حجاب و عفاف قابل گذشت نیست و به وزیر کشور اخطار می کنیم که اگرتعلل کند و این بهانه را بیاورد که احمدی نژاد و مشایی نمی گذارند در مجلس نهم وی را استیضاح خواهیم کرد.
 بر اساس این گزارش قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب که در 13 دی 1384 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است./مهر