اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت کیفیت خودروهای داخلی


وزارت صنعت با اعلام جزئیاتی از وضعیت کیفیت خودروهای ساخت داخل، دو خودرو ژاپنی نیو مزدا3 و ویتارا را به عنوان با کیفیت ترین خودروهای بالای صد میلیونی کشور معرفی کرد و نمره‌ای قبولی به کیفیت خودروهای چینی داد.

اقتصادنیوز: وزارت صنعت با اعلام جزئیاتی از وضعیت کیفیت خودروهای ساخت داخل، دو خودرو ژاپنی نیو مزدا3 و ویتارا را به عنوان با کیفیت ترین خودروهای بالای صد میلیونی کشور معرفی کرد و نمره‌ای قبولی به کیفیت خودروهای چینی داد.

وزارت صنعت با انتشار جزئیاتی از وضعیت کیفیت خودروهای ساخت داخل، دو خودرو ژاپنی نیو مزدا3 و ویتارا را به عنوان با کیفیت ترین خودروهای بالای صد میلیونی کشور معرفی کرد و نمره‌ای قبولی به کیفیت خودروهای چینی داد.

در این گزارش خودروها در چهار رنج قیمتی بالای 100 میلیون، 75 تا 100 میلیون، 50 تا 75 میلیون، 25 تا 50 و زیر 25 میلیونی برآورد کیفیت شده‌اند که نیومزدا3، کیا سراتو، جک J5، تندر90 پارس خودرو و سایپا X131 به عنوان با کیفیت ترین خودروهای این رنج قیمتی معرفی شدند.

بر اساس گزارشی که سایت رسمی وزارت صنعت (شاتا) اعلام کرده، در جدول سطوح کیفی خودروهای سبک در گروه سواری و در کلاس قیمتی خودروهای بالای 100 میلیون تومان، نیومزدا3 و گرندویتارا به ترتیب با سه ستاره در رتبه کیفی 1 و 2 قرار گرفتند.

در کلاس قیمتی خودروهای 75 تا 100 میلیون تومان، کیاسراتو با دو ستاره و آسا بادو ستاره اول و دوم شدند و JAC- S 5 با یک ستاره سوم شد.

همچنین در کلاس قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان، JAC – J5 و بر لیانس H330 با دو ستاره اول و دوم شدند. برلیانس H320 نیز با دو ستاره سوم شد.

در کلاس قمتی 25 تا 50 میلیون تومان، تندر 90 پارس خودرو با چهار ستاره اول شد پارس تندر با سه ستاره دوم شد و تندر 90 اتوماتیک با سه ستاره سوم شد. همچنین تندر 90 با سه ستاره در رتبه چهار و رانا با دو ستاره، رتبه پنجم را به خود اختصاص دادند.

در کلاس قیمتی خودروهای پایین‌تر از 25 میلیون تومان، سایپاX131 پارس‌خودرو یک ستاره گرفت و اول شد و تیبا با یک ستاره، سایپا X131 و سایپا X132 نیز هر کدام با یک ستاره به ترتیب در ردیف دوم تا چهارم قرار گرفتند.

در گروه وانت و در کلاس قیمتی پایین‌تر از 50 میلیون تومان نیز وانت سایپا X151،‌ وانت مزدا تک‌کابین،‌ وانت کاراتک کابین و وانت مزدا دوکابین هر کدام با یک ستاره به ترتیب در ردیف اول تا چهارم جای گرفتند.


ویدیو مرتبط :
گزارشی درباره کیفیت خودروهای داخلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمودار وضعیت کیفیت خودروهای داخلی/لیفا، ام وی ام 110 و پژو206 در قعر جدول



جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در حالی منتشر شد که طبق آن، کیفیت 6 محصول شامل لیفان X60، ام‌وی‌ام 110، پژو206، رانا، پراید 131 و پارس‌تندر، افت کرد .

اخبار,اخبار اقتصادی, کیفیت  خودروها

 برای دیدن اندازه واقعی تصویر کلیک کنید.


این گزارش را که به مرداد‌ماه امسال مربوط می‌شود، مطابق معمول، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تهیه کرده و طبق آن، کیفیت 31 خودرو داخلی مورد بررسی قرار گرفته است. بر این اساس، سطح کیفی خودروها در 9 معیار «سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان»، «سیستم موتور و انتقال قدرت»، «ترمز»، «تجهیزات الکتریکی»، «بدنه»، «رنگ»، «تزئینات داخلی و خارجی»، «نفوذ آب» و «صداهای غیر‌عادی» مورد ارزیابی قرار گرفته که در مجموع، مزدا3 صاحب بهترین کیفیت شده و ام‌وی‌ام مدل 110 نیز کم کیفیت‌ترین خودرو شناخته شده است.

 

آن طور که مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، عنوان کرده، ارزیابی کیفی خودروها بر اساس مدل جدید انجام می‌شود و نتیجه این ارزیابی، واقع‌بینانه‌تر و نزدیک‌تر به ارزیابی مشتریان است.

اخبار اقتصادی  -  دنیای اقتصاد