اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت پرداخت شهریه دانشجویان بورسیه



اخبار,اخباردانشگاه,شهریه دانشجویان بورسیه


 اخبار دانشگاه -  وضعیت پرداخت شهریه دانشجویان بورسیه

مدیرکل بورس سازمان امور دانشجویان آخرین وضعیت پرداخت وام شهریه از محل ارز آزاد شده از مذاکرات ژنو را تشریح کرد.

دکتر احمد غلامی در گفت‌وگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت پرداخت وام شهریه به دانشجویان خارج از کشور از محل ارز آزاد شده از مذاکرات ژنو گفت: براساس این مذاکرات ما ملزم شدیم که شهریه دانشجویان خارج از کشور را فقط از طریق بانک‌ها اقدام کنیم.

وی ادامه داد: پرونده‌ دانشجویانی که کامل شده ، دانشجو و یا خانواده وی توانستند گواهی شهریه را با مشخصات کامل به ما ارسال کنند تا به امروز در سه نوبت در طی لیست های متفاوت مثلا 140 نفر بیشتر و یا کمتر برای بانک های عامل ارسال شده و آخرین اطلاعی که داریم هنوز عملیاتی نشده است.

مدیرکل بورس سازمان امور دانشجویان افزود: این مساله دیگر از حوزه ما خارج است وظیفه ما این بود که اطلاعات کامل را از دانشجوها دریافت کرده و برای بانک مورد نظر ارسال کنیم که این کار نیز انجام شد ولی از اینکه آیا بانک تاکنون معادل ارزی ریالی را دریافت کرده و یا اینکه ارسال کرده است اطلاعی نداریم. 

وی ادامه داد: در لیست اول اسامی  140 نفر، در لیست دوم اسامی 180 نفر و در لیست سوم نیز اسامی 18 نفر منطبق با دستور العملی که بانک ارایه کرده بود تنظیم کرده و ارسال شد که امیدوارم ارز به دانشگاه محل تحصیل آنها واصل شود .

غلامی افزود: در برخی از دانشگاه‌ها که ما نتوانستیم ارز آنها را از این طریق ارسال کنیم بعضا دانشجویان بورسیه ما دچار مشکل شدند و مجبور شدند خود شهریه را پرداخت کنند و فیش پرداخت را توسط خود و یا وکیلشان به اداره بورس ارسال کنند تا فیش آنها پرداخت شود.


 اخباردانشگاه  - مهر


ویدیو مرتبط :
پرداخت شهریه دانشجویان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت شهریه و ارز دانشجویی و سرانجام پرداخت پاداش دانشجویان قهرمان



اخبار ,اخبار دانشگاه ,آخرین وضعیت شهریه و ارز دانشجویی

 

اخبار دانشگاه - معاون وزیر علوم در گفت‌وگو با ایسنا تشریح کرد:
آخرین وضعیت شهریه و ارز دانشجویی و سرانجام پرداخت پاداش دانشجویان قهرمان

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری آخرین وضعیت شهریه و ارز دانشجویان خارج کشور و سرانجام پرداخت پاداش دانشجویان قهرمان را تشریح کرد.

دکتر مجتبی صدیقی در گفت‌وگو با ایسنا درباره موعد پرداخت پاداش دانشجویان قهرمان، اظهار کرد: موضوع پرداخت پاداش ورزشکاران قهرمان مربوط به سال‌های گذشته است و علاوه بر دانشجویان زیر پوشش وزارت علوم به وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی هم ارتباط دارد. از هنگامی که وارد وزارت علوم شدم دستور بررسی این موضوع را درباره دانشجویان قهرمان زیرپوشش وزارت علوم دادم و درصدد تامین اعتبار آن برآمدیم تا بتوانیم از عهده تعهدات خود برآئیم.

وی افزود: مسئولان فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی نیز همزمان با مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی نیز صحبت و رایزنی داشتند تا آنها نیز به تعهدات خود در قبال دانشجویان قهرمان پایبند باشند. اینکه فقط ما بخواهیم به تعهد خود عمل کنیم کار درستی نیست بلکه باید جوایز به تمامی دانشجویان قهرمان پرداخت شود. منتظر اعلام نظر این دو بخش نیز هستیم تا هرچه سریع‌تر در مراسمی پاداش دانشجویان قهرمان پرداخت شود.

وی با تاکید بر عزم وزارت علوم در پرداخت پاداش معوقه دانشجویان قهرمان گفت: این مبلغ از طرف ما قابل تامین است و مشکلی بابت پرداخت آن نداریم.

وی درباره آخرین وضعیت ارز دانشجویی نیز خاطرنشان کرد: ارز دانشجویی کماکان به روال گذشته ادامه خواهد داشت. امسال تنها در بحث شهریه دانشجویی تفاوت‌هایی در مقایسه با گذشته اعمال خواهد شد. در تلاشیم از محل ارز آزاد شده از مذاکرات ژنو به دانشجویان وام شهریه پرداخت کنیم، البته پرداختی به دانشجویان مانند سابق و آن چیزی که بانک مرکزی پیش‌بینی می‌کند خواهد بود.

صدیقی ادامه داد: به دانشجویان و خانواده‌هایشان اعلام شده هرچه سریع‌تر گواهی‌های شهریه خود را از دانشگاه‌های محل تحصیل‌شان بگیرند و آنها را پس از تأیید سفارت برای ما ارسال کنند تا هرچه سریع‌تر پس از بررسی‌ها معادل ریالی آن را به خانواده‌هایشان پرداخت کنیم و از طریق ارز بیرونی مستقیماً به حساب دانشگاه‌ها واریز شود.

همچنین موضوع افزایش ارز دانشجویان بورسیه نیز مراحل نهایی خود را طی می‌کند و بزودی اعلام خواهد شد. 

اخبار دانشگاه - ایسنا