اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت ویروس «کرونا» در بین زائران ایرانی



اخبار,اخبار اجتماعی ,ویروس کرونا

 

اخبار اجتماعی - وضعیت ویروس «کرونا» در بین زائران ایرانی

شیرخانی در عین حال با تاکید بر مراقبت برای کنترل احتمال ورود کرونا به ایران از طریق زائران خانه خدا، گفت: ما آمادگی خیلی زیادی در این زمینه داشتیم و داریم. حتی آموزش‌هایی درباره‌ی این بیماری به تمامی پرسنل دادیم تا اگر حتی مسأله‌ی مشکوکی اتفاق افتاد، سریعا پیگیری شود.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان تاکید کرد: تاکنون هیچ یک از زائران ایرانی به بیماری «کرونا» مبتلا نشده‌اند و مراقبت‌‎های ویژه‌ای در این‌باره در حال انجام است.

دکتر «فاضل شیرخانی» در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت بیماری «کرونا»، بیان کرد: بیماری کرونا بیشتر در شرق عربستان، ریاض، دمام، قصیم و منطقه‌ی جده دیده شده است. در مجموع کل عربستان، حدودا 540 بیمار شناسایی شده بود که 165 نفر از آن‌ها فوت شده‌اند؛ اما خوشبختانه در مکه و مدینه چنین مواردی نداشتیم.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان افزود: بیماری کرونا از طریق شتر، شیر شتر و ارتباط نزدیک یک متری با مبتلایان (مانند کادر درمانی) منتقل می‌شود. به همین دلیل تاکنون بیماری کرونا در بین زائران ایرانی مشاهده نشده است. ضمن آن‌که گروهی از وزارت بهداشت متشکل از متخصص عفونی و کارشناس ارشد بیماری‌های واگیر در مدینه و مکه مستقر شدند و مسأله ابتلا به کرونا را بررسی می‌کنند و این بیماری مشکل خاصی را برای زائران ما بوجود نیاورده است.

شیرخانی در عین حال با تاکید بر مراقبت برای کنترل احتمال ورود کرونا به ایران از طریق زائران خانه خدا، گفت: ما آمادگی خیلی زیادی در این زمینه داشتیم و داریم. حتی آموزش‌هایی درباره‌ی این بیماری به تمامی پرسنل دادیم تا اگر حتی مسأله‌ی مشکوکی اتفاق افتاد، سریعا پیگیری شود.

وی ادامه داد: تاکنون دو سه مورد مشکوک داشتیم که بررسی شد و خوشبختانه مورد خاصی نبود. تیم پزشکی حج برای هر مورد مشکوکی پرونده‌ای تشکیل می‌دهد تا اگر احساس شد که احتمال انتقال بیماری وجود دارد، به شهر محل بازگشت زائر، نیاز به قرنطینه شدن را اطلاع دهیم؛ اما تاکید می‌کنم که خوشبختانه تا الان چنین موردی نداشتیم.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان خاطرنشان کرد: ما حتی اگر مورد مشکوکی درباره‌ی کرونا مشاهده شود، بیمار را به بیمارستان‌های سعودی منتقل نمی‌کنیم، چون بیشتر همین رفت و آمدها این بیماری را تشدید می‌کند. به همین دلیل مرکز پزشکی حج درمانگاه تخحصصی را برای این موضوع فراهم کرده است.

شیرخانی در ادامه‌ی این گفت‌وگو با تشریح خدمات پزشکی به زائران ایرانی، بیان کرد: در مدینه یک درمانگاه شبانه‌روزی، دو درمانگاه 16 ساعته و دو مطب 8 ساعته و در مکه مکرمه نیز یک درمانگاه شبانه‌روزی، دو مطب 16 ساعته در هتل‌های ابراج التیسیر و دارالهادی و همچنین شش مطب 8 ساعته در نقاط جغرافیایی مختلف به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اعلام آماری از ویزیت زائران در مدینه و مکه، گفت: در مدینه روزانه حدود 1600 و در مکه حدود 2200 تا 2400 بیمار ویزیت می‌شوند. در واقع پزشکان مستقر، روزانه حدود چهار هزار و ماهانه حدود 120 هزار بیمار را ویزیت می‌کنند.

شیرخانی سپس با تاکید بر نظارت مرکز پزشکی حج بر تغذیه و بهداشت هتل‌ها، افزود: کارشناسان ما روی مسائل بهداشت غذایی، تغذیه و همچنین مسائل بهداشتی هتل‌ها نظارت دقیقی دارند و دو روز در میان، گزارش کاملی را در اختیار نماینده و سرپرست دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت، بازرسی بعثه مقام معظم رهبری و... قرار می‌دهیم.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره‌ی دسترسی بیماران به بیمارستان‌های عربستان سعودی، اظهار کرد: وظیفه‌ی گروه پزشکان اعزامی، این است که ارتباط بین مرکز پزشکی حج و بیمارستان‌های سعودی را برقرار کنند که در صورت نیاز، زائران بتوانند از خدمات درمانی بیمارستان‌ها استفاده کنند.

وی افزود: تاکنون حدود 150 بیمار در بیمارستان‌های سعودی بستری و مرخص شدند. همچنین چندین عمل جراحی در بیمارستان‌های سعودی برای بیماران ایرانی داشته‌ایم. در هر صورت اگر بیماری نیاز به بستری شدن، آزمایش‌های پاراکلینیکی و... داشته باشد، همراه با یک پزشک اعزامی که مسلط به زبان عربی و انگلیسی است، به بیمارستان سعودی منتقل می‌شود.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان در پایان این گفت‌وگو درباره‌ی وضعیت پزشکی و سلامتی دانشجویان عمره‌گزار در مدت دوماهه اعزام کاروان‌های دانشگاهیان نیز گفت: خوشبختانه امسال با مدیریت آقای رضا همدانی، هیچ مشکلی در ارتباط با کاوران‌های دانشجویان نداشتیم. ضمن آن‌که از نظر بیماری، شاهد بیماری‌های قلبی، عروقی و مزمن در میان دانشجویان نبودیم. بیماری بیشتر دانشجویان در حد یک سرماخوردگی و انقباض عضلانی بوده است. باید بگویم که شاید کمترین مشکلات ما برای کاروان‌های دانشجویی بود. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
لوله بازکنی جردن ✔️ فنرزدن توالت ایرانی با رعایت بهداشت و ویروس کرونا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شهادت 32 زائر امام کاظم (ع) در بغداد / آخرین وضعیت زائران ایرانی




 اخبار اجتماعی - شهادت 32 زائر امام کاظم (ع) در بغداد

 منابع امنیتی و بیمارستانی عراق اعلام کردند بر اثر دو انفجار انتحاری که زائران شیعه را در بغداد هدف قرار داد، دست کم 32 تن کشته شدند.

به گزارش العالم؛ منابع امنیتی و بیمارستانی عراق اعلام کردند بر اثر دو انفجار انتحاری که زائران شیعه را در بغداد هدف قرار داد، دست کم 32 تن کشته شدند.

همچنین بر اساس اعلام این منابع، بر اثر این انفجارها دهها تن زخمی شدند.

 انفجارهای انتحاری عصر پنجشنبه در منطقه "منصور" در غرب بغداد و منطقه "باب الشرجی" در مرکز این شهر رخ داد. این انفجارها زائرینی را هدف قرار داد که به منظور گرامیداشت سالگرد ارتحال یک شخصیت مورد احترام در میان شیعیان (امام موسی کاظم ع) به این شهر سفر کرده اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، در انفجار منطقه منصور هشت تن کشته و 26 تن زخمی شدند. "سعد معان" سخنگوی امنیتی بغداد در این باره گفت بمب گذار انتحاری لباس سرتاسر سیاه زنان موسوم به عبایه را پوشیده بود تا جلب نظر نکند.

همچنین بر اساس اعلام مقامات امنیتی بغداد، در دیگر انفجار انتحاری که در «باب الشرجی» رخ داد سه تن کشته شدند.

زائران شیعه ای که هدف این حملات قرار گرفتند در حال پیاده روی به سمت محله «کاظمیه» در شمال بغداد بودند. مرقد امام موسی کاظم (ع) هفتمین امام شیعیان در این محله واقع شده است.

زائران شیعه طی سال های اخیر بارها از سوی جنگجویان سنی که آنها را مشرک قلمداد می کنند، هدف حمله قرار گرفته اند. در مراسم سالگرد شهادت امام موسی کاظم نیز این حملات بارها تکرار شده است.

تشدید حملات علیه شیعیان باعث شده است مقامات عراق تدابیر امنیتی شدیدی را در بغداد برقرار کنند. از جمله این تدابیر می توان به مسدود کردن تمام راه های ورودی به بغداد و ممانعت از حرکت برخی وسایل نقلیه خاص در خیابان های این شهر اشاره کرد.

ارائه آمار کشته شدگان در حالی است که پیشتر خبرگزاری رویترز اعلام کرد بر اثر این دو انفجار انتحاری که در بغداد رخ داد، 20 تن کشته شدند.


                                                 ...................................

 

اخبار,اخبار اجتماعی,انفجار انتحاری در عراق

 

زائران ایرانی در سلامت کامل هستند

به دلیل نزدیک شدن به ایام شهادت حضرت امام موسی‌ کاظم(ع) و شرایط امنیتی شهر کاظمین، از روز پنجشنبه تا روز یکشنبه هیچ زائر ایرانی در شهر کاظمین حضور نخواهد داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: به دلیل نزدیک شدن به ایام شهادت حضرت امام موسی‌ کاظم(ع) و شرایط امنیتی شهر کاظمین، از روز پنجشنبه تا روز یکشنبه هیچ زائر ایرانی در شهر کاظمین حضور نخواهد داشت.

سعید اوحدی در گفت‌وگو با فارس گفت: به دلیل نزدیک شدن به ایام شهادت امام موسی‌الکاظم(ع) و شرایط امنیتی شهر کاظمین برنامه سفر زائران به عتبات عالیات از 4 روز گذشته تغییراتی را داشته است.

وی ادامه داد: دفتر سازمان حج و زیارت در عراق سفرها را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که از امروز تا روز یکشنبه هیچ زائر ایرانی در کاظمین حضور نخواهد داشت.

رئس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: زائرانی که قرار بود در این ایام به شهر کاظمین سفر کنند، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا بعدازظهر روز گذشته سفر خود را انجام دادند تا در این ایام به این شهر سفر نکنند و خوشبختانه تاکنون تمام زائران در سلامت کامل به سر می‌برند.
اخبار اجتماعی - فرارو, فارس