اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت ورزشگاه آزادی پس از برف تهران


مدیر مجموعه ورزشی آزادی گفت: تماشاگران برای تماشای بازی استقلال و تراکتورسازی فردا از ساعت 12 به بعد به مجموعه مراجعه کنند.

ایسنا: مدیر مجموعه ورزشی آزادی گفت: تماشاگران برای تماشای بازی استقلال و تراکتورسازی فردا از ساعت 12 به بعد به مجموعه مراجعه کنند.

توفیق کابلی درباره دیدار تیم‌های تراکتورسازی و استقلال اظهار کرد: با توجه به بارش برف سنگین از روز گذشته در مجموعه آزادی از تماشاگران عزیز دیدار تیم‌های استقلال و تراکتورسازی خواهش می‌کنیم که به ما فرصت دهند تا شرایط را برای برگزاری بازی مهیا کنیم.

اگر بارش برف تا بعد از ظهر قطع شود، بلافاصله ما با حداکثر قوا کار آماده سازی و جمع کردن برف را از روی سکوها و زمین چمن 100 هزار نفری آزادی آغاز خواهیم کرد و سعی می‌کنیم تا فردا ظهر شرایط را مهیا کنیم. به همین دلیل از عزیزان می‌خواهیم که بعد از ساعت 12 برای تماشای این دیدار به ورزشگاه مراجعه کنند.

وی افزود: البته مسئولان فدراسیون فوتبال و ناظر داوری وضعیت زمین چمن استادیوم را بررسی خواهند کرد. اگر بازی قابل انجام بود، آمادگی داریم که شرایط را مهیا کنیم و در صورتی که آنها صلاح نداند باز هم شرایطش را داریم که در روز بعد میزبان مسابقه باشیم.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی با اشاره به حضور تماشاگران شهرستانی در این دیدار، ادامه داد: با توجه به شرایط جوی موجود از تماشاگران شهرستانی تقاضا داریم که ابتدا پیگیر زمان بازی باشند تا چنانچه زمان بازی تغییر کرد به زحمت نیفتند و به تهران نیایند و اگر شرایط بازی تغییری نکرد، زمانی به تهران سفر کنند که حدود ساعت 12 به استادیوم برسند تا خدای نکرده اذیت نشوند.

کابلی همچنین با اشاره به نشست روز سه‌شنبه شورای تامین درباره مصوبات این جلسه گفت: ما در این نشست درباره استفاده از ورزشگاه تختی در سال آینده صحبت کردیم. با پیگیری مستمر رییس سازمان لیگ و درخواست مجموعه ورزشی آزادی قرار شد سال آینده بازی‌های لیگ تنها در ورزشگاه آزادی برگزار نشود و بخشی از آن در استادیوم تختی انجام شود تا کمک بیشتری به حفظ و نگه داری مجموعه آزادی شود.

وی افزود: با توجه به نظر کارشناسی و مهندسی کشاورزی باید در چمن آزادی بعد از هر بازی 72 ساعت وقفه وجود داشته باشد. ورزشگاه تختی هم به تایید AFC رسیده و هم این که بعد از استادیوم آزادی یکی از بهترین ورزشگاه‌ها برای میزبانی رقابت‌های فوتبال است.


ویدیو مرتبط :
‫وضعیت ورزشگاه آزادی 2 ساعت پیش از دربی و گفتگو با بهروان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد امام جمعه تهران از آزادی حسنی‌مبارک و وضعیت جهان اسلام



امام جمعه موقت تهران,امامی کاشانی

امامی‌کاشانی: همه باید به دولت کمک کنیم/ انتقاد از آزادی حسنی‌مبارک و وضعیت جهان اسلام

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه همه باید به دولت کمک کنیم تا بتواند همه مشکلات را حل کند، گفت: امیدواریم دولت بتواند مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اخلاقی کشور را حل کند.

به گزارش فارس، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امروز در خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران طی سخنانی با اشاره به تشکیل دولت یازدهم، اظهار داشت: هیئت دولت به حمدالله تشکیل شد و امیدواریم برای آنچه واقعا رضای خدا و صلاح کشور است، موفق شوند و بتوانند مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اخلاقی کشور را حل کنند چرا که همه اینها به یکدیگر وصل هستند و در هم پیچیده شده‌اند.

وی با بیان اینکه همه باید به دولت کمک کنیم، گفت:‌ الحمدالله در مجلس و قوه قضائیه این هماهنگی وجود دارد و مردم و ملت هم باید به دولت کمک و از او حمایت کنند، چون این حمایت خیلی در عمل دولت به آنچه که می‌گوید، نقش دارد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان تصریح کرد: صدق نیت و دل پاک می‌تواند تاثیرگذار باشد فقط آدمی باید تلاش کند، اگر یک قدم در راه خدا تلاش کنیم، خدا هم کمک می‌کند و فقط تلاش و کوشش و انگیزه در راه خدمت به مردم و مدیریت کشور به سوی راهی که انتظار امام عصر است که می‌تواند مشکل‌گشا باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع جهان اسلام و کشورهای اسلامی گفت: مشاهده می‌کنید که با کمال تاسف در مصر، سوریه و نقاط دیگر جهان مشکلاتی پیش آمده است، این مشکلات گرفتاری‌هایی هستند که چند نکته را به ما گوشزد می‌کند، نکته اول این است که بدانید دنیای کفر و دنیای اسلام اینچنین هستند، اسلام دشمن دارد، اینکه یک فرعونی می آید و به ملتی مانند ملت مصر خیانت می‌کند و بعد او را آزاد می‌کنند، این اوضاع و شرایط دنیای اسلام است.

وی با طرح این سوال که دراین شرایط چه باید کرد، گفت:‌ قرآن خطاب به جهان اسلام بیان فرموده که گروهی از شما باید باشد که منکر و معروف را بگوید، باید پرسید نخبگان شما کجایند، علمای اسلام کجایند؟ این مسئله تکفیری، این مسئله وهابیت، اینکه الان به عنوان سلفی‌گری به جان جهان اسلام افتادند، این موضوعی سیاسی است که از اوایل قرن سوم شروع شد.

آیت‌الله امامی کاشانی بر همین اساس خاطرنشان کرد: با کشتارها و خشونت‌های این‌چنینی چه باید کرد؟ اینجاست که قرآن می‌گوید علما کجایید؟ آن زمانی که همین فکر سلفی‌گری به مصر آمد، در تاریخ آمده افرادی با آن مقابله و در برابر آن ایستادگی کردند و اجازه ندادند این فکر در مصر رشد کند.

وی با طرح این سوال که باید دید وظیفه علمای اسلام و اهل سنت چیست، گفت:‌ مسئله تکفیری و سلفی‌گری امروز عبور کرده و اسلام را زیر پا گذاشته است و علمای اسلام و اهل سنت باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: نویسندگان در مصر و لبنان و همه علمای اهل سنت امروز کجایند؟ چرا فکر نمی‌کنید؟ امروز قلم‌ها باید در تبیین دین اسلام به حرکت درآیند، کتاب‌ها باید نگارش شوند تا متوجه شوند اسلام یعنی چه، پاسخ این افراد باید داده شود.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: باید به فکر دنیای اسلام ودین اسلام باشیم وگرنه این فکر (سلفی‌گری و تکفیری) به پیش می‌رود و می‌کشد، این موضوع امروز وظیفه‌ای برای تمام دانشمندان جهان اسلام است.

وی افزود: خوشبختانه در کشورمان ولایت فقیه داریم، در نقاط دیگر جهان، جهادشان باید تقویت شود ولی در کشور ما به لطف خدا از زمانی که امام خمینی(ره) این نهضت را پی‌ریزی کرد، ولایت فقیه توانست توحید را تبیین کند و ما هم باید به این موضوع توجه کنیم. باید نسبت به مسئله ولایت در همه شرایط توجه داشته باشیم و عمدتا جهان اسلام باید از این فکر اسلامی و این تفکر اسلامی استفاده کند، دانشمندان شیعه هم روی موضوع انتظار فرج قلم‌فرسایی کنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به شخصیت انسان گفت: انسان شخصیتی عمیق دارد و باید بگویم عمق و باطن انسان خیلی بالاتر از آنچه که در کتب روانشناسی غرب درباره شخصیت انسان مطرح شده، است.

وی با بیان اینکه نکته مهمی که قرآن روی آن تاکید دارد باطن انسان است، تصریح کرد: نبوت در حقیقت اکمال عقل است، فطرت انسان‌ها فرق می‌کند، فطرت پیامبر اوج خاصی دارد، فطرت در واقع رشد به سوی خداست و این رشدی نامحدود است و بایدبدانیم انسان‌ها مانند پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) نامنتاهی هستند، درست است که ما مانند آنان نامتناهی نمی شویم ولیکن می‌توانیم در راه خدا حرکت کنیم.

آیت‌الله امامی کاشانی همچنین با اشاره به برخی مشکلات در زندگی‌های مشترک، تاکید کرد:‌ این چه زندگی است که انسان در ویرانه باشد؟ باید بدانیم اگر گناه وارد زندگی ‌مان شود، روزه و نماز را به زمین می‌زند، آیا طلاق‌ها جز این است که انسان راه فطرت و معیار را گم کرده و انسان به حرف‌های غلط و پوچ افتاده است؟ فطرت می‌تواند آدمی را به همه جا برساند، باید از شرایط زندگی استفاده کمال داشته باشیم. چرا زندگی آدمی باید دروغ، تهمت و غیبت شود؟/فارس