اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت هوای اصفهان و ارومیه «قرمز» شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با توجه به پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها، کیفیت هوای اصفهان امروز برای عموم مردم ناسالم است.

بابک صادقیان، با اشاره به شاخص‌های سنجش کیفیت هوا اظهار داشت: براساس شاخص‌های کیفی هوا، وضعیت هوای شهر اصفهان امروز سه شنبه هشتم دی ماه با میانگین 162 برای عموم مردم ناسالم است.

وی با بیان اینکه شاخص‌های سنجش کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 7 صبح امروز هوای اصفهان را برای عموم مردم ناسالم گزارش می‌کنند، افزود: براین اساس شاخص‌های سنجش آلودگی هوا در ایستگاه‌های میدان احمدآباد عدد 169، بلوار دانشگاه 168، خیابان رودکی 158، چهارباغ خواجو 156، بزرگراه خرازی 165، میدان امام حسین (ع) 157 و میانگین 162 را نشان می‌دهد.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: براساس شاخص‌های سنجش کیفیت هوا در سایر شهرهای استان میانگین شاخص کیفیت هوا در خمینی‌شهر 155، شاهین‌شهر 152، مبارکه 133، سجزی 165، کاشان 132 و نجف‌آباد 118 است.

بر‌اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

کیفیت هوای ارومیه برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
سرپرست معاونت پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هوای ارومیه برای هفتمین روز متوالی ناسالم برای گروه‌های حساس است.

سعید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آلودگی کیفیت هوای ارومیه طی هفته گذشته برای گروه‌های سنی حساس افزود: عامل آلاینده هوا در ارومیه ذرات ۲.۵ میکرون هستند که شاخص این ذرات در هوای شهر امروز عصر به ۱۰۵ میکروگرم رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام مسئولان هواشناسی استان رطوبت هوای شهر بین ۶۲ تا ۹۹ درصد است و علت آلودگی هوا نیز به پایداری آن در طی روزهای اخیر بازمی گردد که احتمال کاهش آن از فردا وجود دارد.

سرپرست معاونت پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اعلام اینکه منشأ ذرات داخلی بوده و پایداری و سردی هوا آن را تشدید می‌کند ادامه داد: از میزان آلودگی هوا در سایر شهرستان‌های استان گزارشی ارسال نشده است.

موسوی با هشدار به تردد گروه‌های سنی حساس عنوان کرد: توصیه می‌شود ساکنان شهر به ویژه بیماران قلبی و عروقی، کودکان، کهنسالان و بیماران خاص در مواقع آلودگی هوا از تردد در سطح خیابان‌های شهر پرهیز کنند.

سرپرست معاونت پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر میزان استاندارد ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون، ۴۰.۵ میکروگرم بر متر مکعب و میزان استاندارد ذرات بزرگ‌تر از ۲.۵ میکرون یا همان pm۱۰ نیز ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

وی همچنین از سنجش میزان آلودگی صوتی در سطح شهر ارومیه خبر داد و اظهارداشت: میزان آلودگی صوتی در ۵ نقطه ازسطح شهر ارومیه از جمله خیابان شهید عطایی، میدان ولایت فقیه، ایالت، فلکه مخابرات و پارک جنگلی مورد سنجش قرار گرفت.

موسوی اضافه کرد: با توجه به نتایج حاصله میزان صوت اندازه گیری شده با توجه به نوع پهنه به غیر از پارک جنگلی بیش از استاندارد حد مجازآلودگی صوتی است.

وی با بیان اینکه واحد اندازه گیری میزان صوت دسی بل (db) است افزود: طبق ماده ۲ آیین نامه اجرایی نحوه جلوگیری از آلودگی صوتی مناطق موجود به ۵ پهنه مسکونی، تجاری-مسکونی، تجاری- اداری، مسکونی- صنعتی و صنعتی تقسیم بندی می‌شوند که حد مجاز آلودگی صوتی برای هر پهنه میزان مشخصی است.

 

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
وضعیت قرمز در باشگاه قرمز پوشان پایتخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وضعیت آب اصفهان از خط قرمز عبور کرد



وضعیت آب استان اصفهان,شرکت آبفای اصفهان,حجم آب پشت سد زاینده‌رود


وضعیت آب اصفهان از خط قرمز عبور کرد

حجم آب پشت سد زاینده‌رود به حدود 100 میلیون مترمکعب رسید تا وضعیت آب استان از خط قرمز عبور کرده و احتمال جیره بندی آب را در روزهای پیش رو افزایش دهد.

به گزارش ایسنا ، منطقه اصفهان، هرچند مسوولان استانی از اعلام واژه جیره‌بندی آب خودداری می‌کنند، اما وقتی که از یک میلیارد و200 میلیون مترمکعب حجم سد زاینده رود، تنها 100 میلیون متر مکعب پشت سد وجود دارد که بخشی از این حجم نیز گل ولای است می‌توان معنی بحران را متوجه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری اصفهان از دستور دادستان برای جمع‌آوری پمپ‌های نصب شده بر روی کنتورهای آب خبر داده است.

هاشم امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای منطقه اصفهان اظهار کرد: به دستور دادستان اصفهان، نصب پمپ روی کنتور به منزله دخالت در تاسیسات مرکزی شرکت آب و فاضلاب بوده و پمپ‌ها باید جمع‌آوری شود.

وی افزود: بهترین شیوه برای افزایش فشار آب داخل منازل، قرار دادن تانک در ورودی آب منازل و نصب پمپ بر روی آن است.

امینی با اشاره به وضعیت بحرانی آب شرب استان، تصریح کرد: در صورتی‌که که همشهریان با صرفه جویی 20 تا 25 درصدی تا فرا رسیدن زمان بارش‌ها همکاری نکنند، شرایط از وضعیت فعلی سخت‌تر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ابفای اصفهان از آغاز طرح تصفیه پساب‌های خانگی برای مصارف آبیاری خبر داد و افزود: طی توافقنامه‌ای با سازمان نظام مهندسی کشور مطابق مبحث 19قرارداد ساختمان، شبکه داخلی آب منازل به دستگاه تصفیه پساب مجهز می‌شود. از این آب می‌توان برای آبیاری فضای سبز داخل منازل و یا تانک‌های داخل سرویس‌های بهداشتی سود جست و این طرح در حال حاضر به صورت پایلوت در شاهین شهر اصفهان در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان، آب را با امنیت غذایی و حیات مرتبط دانست و اظهار کرد: ایران روی دو کمربند زلزله و خشکسالی واقع شده و اصفهان با بارندگی حدود 120میلیمتر در سال دارای وضعیت خشک است.

وی ادامه داد: میزان بارندگی در دنیا 700 تا 750 میلیمتر در سال است که این میزان در آسیا به 600 تا 650 میلیمتر و در ایران به 200 تا 250 میلیمتر می‌رسد.

امینی، وضعیت سرانه آب تجدید پذیر را در کشور در مرحله تنش اعلام کرد و گفت: مطابق استانداردهای جهانی در صورتی‌که سرانه این آب به کمتر از هزار متر مکعب برسد شرایط آبی منطقه، تنش زا اعلام می‌شود. در حال حال حاضر این سرانه در اکثر مناطق کشور و از جمله اصفهان روی عدد هزار است که مطابق پیش بینی‌ها در سال 1400 به 800 مترمکعب خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان ادامه داد: این رقم در سال 1335، 7000 مترمکعب بوده که روند کاهنده آن نشانگر وجود خشکسالی است.

وی به تغییر سیاست‌های وزارت نیرو در حوزه مدیریت عرضه اشاره کرد و گفت: کاهش پرت آب شبکه‌ها که در اصفهان به 20 درصد رسیده، کاهش فشار آب شبکه، فرهنگ سازی برای استفاده از وسایل کاهنده فشار آب و آموزش صرفه جویی از مهدهای کودک از جمله این سیاست‌هاست که در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان بیان کرد: طرح پیمایش مشترکان آب در استان توسط ماموران این شرکت که جلیقه آبی پوشیده‌اند از یکشنبه هفته جاری به منظور شناسایی نوع و میزان مصرف آب مشترکان آغاز می‌شود.
/ایسنا