اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت نرخ اجاره بهای آپارتمان های کوچک در تهران



اخبار ,اخبار اقتصادی ,اجاره‌بهای واحدهای کوچک

 

اخبار اقتصادی - افزایش اجاره‌بهای واحدهای کوچک توسط مالکان

گفتنی است برای یک واحد 40 متری دیگر در شهریور جنوبی 25 میلیون تومان رهن و برای آپارتمان دیگری با همین متراژ در خیابان نواب- سینا 10میلیون تومان رهن و 350 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

افزایش اجاره بها و قیمت خانه باعث شده تقاضا برای اجاره واحدهای کوچک افزایش یابد و مردم با توجه به اینکه هر سال به مبلغ اجاره‌شان اضافه می‌شود مجبورند سراغ خانه‌های کوچک‌تر بروند که این امر باعث شده میزان تقاضای این واحدها افزایش داشته باشد.

به گزارش میزان، در سال های اخیر عواملی نظیر افزایش تورم موجود در بازار مسکن، مهاجرت به کلانشهرها، کاهش قدرت تامین پول رهن خانه، رشد میزان اجاره نشینی و ... موجب شده تا آپارتمان های دارای متراژ 40 تا 60 متر بیش از پیش مورد توجه مستاجران قرار بگیرد.
 
در واقع با داغ شدن بازار نقل و انتقالات، مستاجران به امید آنکه رهن و اجاره کمتری بپردازند در بنگاه های املاک واحدهای کوچک را جویا می شوند.
 
اما نکته جالب اینجاست که در سال های اخیر به همان نسبت که تمایل مستاجران به اجاره آپارتمان های دارای متراژ پایین افزایش یافته، بسیاری از موجران نیز از این خواسته نهایت بهره را برده و واحدهای کوچک خود را به قیمت های بسیار بالا و غیر واقعی اجاره می دهند.
 
در واقع همین موضوع موجب شده که در برخی مناطق اجاره بهای یک آپارتمان 50 متری تفاوت بسیار اندکی با نرخ اجاره واحدی با متراژ بزرگ تر داشته باشد. زیرا به گفته مشاوران املاک، در تهران آپارتمان های 50 متری طرفداران بسیاری دارند و تعداد زیادی از مستاجران تمایل به اجاره واحدهای کوچک دارند.
 
افزایش ساخت اپارتماهای کوچک در مناطق جنوبی تهران
در همین خصوص عضو هیات مدیره مشاوران املاک از رونق ساخت آپارتمان در مناطق مرکزی و جنوبی شهر تهران خبر داد و به خبرنگار میزان گفت: به دلیل افزایش نرخ اجاره بها هم اکنون مستاجرانی که قادر به پرداخت اجاره بهای سنگین در متراژهای متوسط را ندارند نسبت به اجاره واحدهای کوچک آپارتمان های 40 تا 50 متری اقدام می کنند.
 
مصطفی قلی خسروی عنوان کرد: واحدهای کوچک بر اساس نیاز و تقاضای مناطق مختلف ساخته شده و همان طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد تمرکز این واحدها در شرق، جنوب شرقی و مرکز تهران بیشتر از سایر نقاط است.
 
رییس کمسیون تخصصی املاک، ادامه داد: تعداد این واحدها در شمال تهران بسیار کم است چون در واقع تقاضایی وجود ندارد و مردم در این مناطق بیشتر طالب متراژ های بزرگ‌تر هستند.

قلی‌خسروی تاکید دارد: سیاست دولت و دولتمردان به سمت کوچک‌سازی واحدهاست تا از این طریق بتوان به خانه‌دار کردن اقشار مختلف کمک کرد.
 
افزایش تقاضا برای اجاره آپارتمان های کوچک
از سوی دیگر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران از افزایش حجم تقاضا برای اجاره آپارتمان های کوچک در تهران خبر داد و گفت: به دلیل کاهش قدرت مالی خانوارهای اجاره نشین برای پرداخت اجاره حجم تقاضا برای اجاره آپارتمان های 40 تا 50 متری افزایش یافته است.
 
محمد مهدی مافی در گفت و گو با میزان، با بیان این که میزان اجاره بهای آپارتمان های فوق در تهران بیش از میزان متراژ ساخت آن هاست ادامه داد: به دلیل عدم تعادل در روند عرضه و تقاضای آپاراتمان های فوق نرخ پیشنهادی اجاره بهای مالکین بیشتر از نرم معمول این آپارتمان ها است.
 
وی با تاکید بر لزوم تغییر الگوی مصرف اضافه کرد: به دلیل افزایش جمعیت و کاهش قدرت خرید ما در سال های آینده شاهد افزایش میزان تقاضا برای اجاره آپارتمان های 40 تا 50 متری خواهیم بود و برای پاسخ به نیاز متقاضیان دولت باید بیش از گذشته نسبت به ساخت آپارتمان های 40 تا 50 متری در کلان شهرها از جمله تهران اقدام کند.
 
وضعیت نرخ اجاره بهای آپارتمان های کوچک در تهران
نگاهی به اجاره بهای آپارتمان های کوچک در مناطق مختلف تهران نشان می دهد که برای یک واحد 40 متری نوساز در منطقه پیروزی - پاسدار دارای پارکینگ و انباری 28 میلیون تومان رهن کامل، برای یک آپارتمان پنج ساله دیگر با همین متراژ در منطقه جیحون مالک اشتر 24 میلیون تومان رهن در نظر گرفته شده است.
 
گفتنی است برای یک واحد 40 متری دیگر در شهریور جنوبی 25 میلیون تومان رهن و برای آپارتمان دیگری با همین متراژ در خیابان نواب- سینا 10میلیون تومان رهن و 350 هزار تومان اجاره تعیین شده است.
 
همچنین یک واحد 45 متری در منطقه بلوار ابوذر دارای انباری، پارکینگ و آسانسور 28 میلیون تومان رهن و آپارتمان دیگری به همین متراژ در خیابان مولوی با پارکینگ و آسانسور 11 میلیون تومان رهن و 550 هزار تومان اجاره داده می شود.
 
بر اساس این گزارش اجاره بهای یک واحد 45 متری در شهرک ولیعصر 10 میلیون تومان رهن و 370 هزار تومان اجاره، یک واحد 45 متری چهار ساله در خیابان قزوین 23 میلیون تومان رهن و آپارتمان دیگری با همین متراژ در خیابان پلیس - اجاره دار با امکانات کامل 43 میلیون تومان رهن کامل در نظر گرفته شده است.
 
همچنین برای یک واحد 50 متری در خیابان ظفر - عمرانی طبقه زیر همکف 7 میلیون تومان رهن و 600 هزار تومان اجاره، آپارتمان یک ساله ای با همین متراژ در مجیدیه جنوبی - 16متری دوم 40 میلیون تومان رهن و واحد 50 متری دیگری در منطقه نارمک 42 میلیون تومان رهن کامل و برای یک آپارتمان دیگر با همین مساحت در خیابان کارگر بین میدان رازی و راه آهن دارای آسانسور و پارکینگ 35 میلیون تومان رهن کامل تعیین شده است.
 
نگاهی به قیمت ها نشان می دهد که یک واحد 55 متری نوساز بدون پارکینگ و انباری در خیابان دماوند 13 میلیون تومان رهن و 550 هزار تومان اجاره، یک واحد 55 متری دیگر در شاهین شمالی یک ساله 40 میلیون تومان رهن و 460 هزار تومان اجاره، آپارتمان دیگری با همین متراژ در منطقه تهرانپارس –رشید دارای پارکینگ و آسانسور 48 میلیون تومان رهن داده می شود.
 
بر اساس این گزارش یک واحد 60 متری در پونک - بلوار کمالی 6 میلیون تومان رهن و 900 هزار تومان اجاره، آپارتمان دیگری با همین متراژ در خیابان اجاره دار با پارکینگ و انباری 45 میلیون تومان رهن و واحد 60 متری در آزادی - جیحون 50 میلیون تومان رهن داده می شود. 

اخبار اقتصادی - میزان

 


ویدیو مرتبط :
‫اجاره‌ بهای آپارتمان‌های 100متری پایتخت‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ اجاره‌بهای آپارتمان‌های 45 متری در تهران



اخبار,اخبار اقتصادی , بازار مسکن

درحالی که در ماه‌های آینده تقاضا در بازار اجاره افزایش می‌یابد نرخ واحد‌های 45 متری در شهر تهران حدود 990 هزار تومان است.

به گزارش ایسنا، با شروع سال جدید رفتن به سمت ماه هایی که از آن به عنوان ماه طلایی اجاره یاد می شود، انتظار تحرک بیشتر در زمینه اجاره بازار مسکن دور از ذهن نیست.
 
با توجه به ثبات در بازار مسکن و کمبود تحرک در این حوزه لزوم ثبات قیمت ها در بازار اجاره می تواند به مستاجران کمک کند تا با خیال آسوده تر وارد این بازار شوند.
 
به عقیده کارشناسان این حوزه در حال حاضر با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم و بالا بودن نرخ اجاره بها تلاش مسئولین در این حوزه برای ثبات قیمت اجاره در کشور امری ضروری است و تا زمانی که قدرت خرید مردم افزایش یابد و سرمایه داران با اعتماد وارد این بخش شوند، روند فعلی در این بازار ادامه دار خواهد بود.
 
قیمت اجاره بهای واحدهای 45 متری در نقاط مختلف شهر تهران به شرح زیر است:
یک واحد 45 متری واقع در خیابان سی متری جی، تک واحدی همراه با آسانسور به قیمت 2 میلیون پول پیش و 620 هزارتومان اجاره در نظر گرفته شده، که معادل پرداختی ماهانه آن با در نظر گرفتن 30 هزار تومان برای هر یک میلیون تومان ودیعه در بازار مسکن، حدود 680 هزار تومان است.
 
یک واحد آپارتمان 45 متری واقع در خیابان هفت تیر همراه با پارکینگ و انباری به قیمت 10 میلیون تومان پول پیش و800 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده، که معادل پرداختی ماهانه آن یک میلیون 100 هزارتومان است.
 
یک واحد آپارتمان 45 متری واقع در خیابان دیباجی جنوبی همراه با پارکینگ و آسانسور به قیمت 12 میلیون تومان پول پیش و یک میلیون تومان اجاره داده می شود که معادل پرداختی ماهانه آن یک میلیون 360 هزار تومان است.
 
یک واحد 45 متری واقع در میدان شهدا به قیمت 37 میلیون تومان رهن کامل داده می شود که معادل پرداختی ماهانه آن یک میلیون 110 هزار تومان است.
 
یک واحد 45 متری واقع درمنطقه پیروزی، خیابان نبرد همراه با آسانسور و انباری به قیمت 20 میلیون تومان پول پیش و 300 هزارتومان اجاره داده می شود که معادل پرداختی ماهانه آن 900 هزار تومان است.
 
یک واحد 42 متری واقع در منطقه شهران همراه با پارکینگ، آسانسور و انباری به قیمت 20 میلیون تومان پول پیش و 500 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده که معادل پرداختی ماهانه آن یک میلیون و100 هزار تومان است.
 
همچنین یک واحد 45 متری واقع در خیابان قزوین همراه با انباری به قیمت 22 میلیون تومان رهن کامل داده می شود که معادل پرداختی ماهانه آن 660 هزار تومان است. 

 

متراژ منطقه امکانات قیمت (معادل پرداختی ماهانه)
45 متر خیابان سی متری جی آسانسور 680هزار تومان
45 متر خیابان هفت تیر پارکینگ و انباری یک میلیون و 100 هزار تومان
45متر خیابان دیباجی جنوبی همراه با پارکینگ و آسانسور یک میلیون و 360 هزار تومان
45متر میدان شهدا - یک میلیون و 110 هزار تومان
45متر خیابان پیروزی، نبرد همراه با آسانسور و انباری 900 هزار تومان
42متر خیابان شهرام، همراه با پارکینگ و انباری و آسانسور یک میلیون و 110 هزار تومان
45 متری خیابان قزوین انباری 660 هزارتومان

 

اخبار اقتصادی - ایسنا