اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت مثبت اقتصادی استرالیا



 

 

وضعیت مثبت اقتصادی استرالیا

 

 

رییس بانک مرکزی استرالیا بر وضعیت خوب اقتصادی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، گلن استیونز گفت: اقتصاد استرالیا در وضعیت مناسبی قرار دارد و می تواند به خوبی از پس هرگونه اختلال در سیستم های مالی جهانی برآید.

وی تصریح کرد: ترازنامه های شرکت های استرالیایی در وضعیت خوبی قرار داشته، تجارت خارجی ما در سطح بالایی بوده و نرخ بیکاری پائینی را نیز شاهد هستیم و این نشان می دهد که وضعیت کلی اقتصاد ما خوب است.

وی اظهار کرد: میزان بی اطمینانی در بازارهای جهانی افزایش یافته است و اقتصاد جهانی با چالش های مهمی روبروست، اما در شرایط کنونی ما وضعیت خوبی داریم و تنها نرخ تورم اندکی افزایش یافته که آن را نیز مهار می کنیم.

وی افزود: علاوه بر این بانک های ما قدرتمند بوده و ارزمان نیز وضعیت مناسبی دارد. رتبه اعتباری ما نیز در سطح بین المللی در بالاترین سطوح قرار دارد....خبرگزارى ایسنا (www.isna.ir)


ویدیو مرتبط :
وضعیت اقتصادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بدبینی ثروتمندان به وضعیت اقتصادی جهان



 

بدبینی ثروتمندان به وضعیت اقتصادی جهان

 

یافته های یك نظرسنجی در ۲۵ كشور جهان نشان داد نگرش های متفاوتی نسبت به چشم انداز اقتصادی میان كشورهای ثروتمند و در حال توسعه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصرف كنندگان در جهان ثروتمند بدبین بودند در حالی كه مردم اقتصادهای نوظهور خوش بینی بیشتری داشتند. این الگویی است كه احیای نامتوازن از بحران جهانی اخیر را منعكس می كند.

این چشم انداز بویژه در ژاپن، فرانسه و انگلیس تیره بود و درصد افرادی كه در این كشورها شرایط خوبی را پیش بینی می كردند، تك رقمی بود در حالی كه بیش از نیمی از مردم در انتظار شرایط بد بودند.

این تصویر در جهان ثروتمند یكی از بدبین ترین هایی بود كه از خوشبین ها فراتر رفت و تنها استثنا برای این الگو آلمان بود كه در این كشور، ۳۶ درصد در انتظار شرایط خوب یا بهتر در مقایسه با كسانی بودند كه بدبین بودند. حتی در این كشور نیز شمار افراد بدبین از خوش بین ها فراتر رفت.

شمار افراد خوش بین در جهان در حال توسعه تقریبا در تمامی كشورهای مورد بررسی بیشتر از بدبین ها بود. در نیجریه بیش از ۷۰ درصد شرایط بهتر را پیش بینی كردند و این نتایج تقریبا در كنیا و همچنین مصر خوش بینانه بود.

تنها استثنایی كه وجود داشت، پاكستان بود كه شمار بدبین ها اندكی بیشتر از خوشبین ها بود. در روسیه، شیلی و اكوادور نیز خوش بین ها اندكی جلوتر از بدبین ها بودند.

این تفاوت در رفتار به میزان زیادی منعكس كننده عملكرد اقتصادی است. در حالی كه رشد در اقتصادهای نوظهور قوی بوده اما در جهان ثروتمند كند شده است. همچنین این بررسی مطابق با بیشتر پیش بینی ها است كه بر اساس آنها، خطر بازگشت دوباره برخی از اقتصادهای توسعه یافته به بحران افزایش یافته است.

در این پژوهش كه بین ماه ژوییه تا سپتامبر سال جاری انجام گرفت، بیش از ۲۵ هزار نفر توسط شركت نظرسنجی گلوب اسكن مورد نظرسنجی قرار گرفتند.... /  خبرگزارى ایسنا