اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت دریاچه ارومیه از CCU به ICU رفت!


نمایندگان مردم ارومیه گفت: در حال حاضر وضعیت دریاچه ارومیه از سی‌سی ‌یو به آی‌سی یو رفته است و وزیر در پست جدید نه تنها اقدامی انجام نداده بلکه موجبات افزایش خشکی دریاچه ارومیه را نیز فراهم کرده است.

خبرگزاری ایسنا: نادر قاضی‌پور نماینده‌ی مردم ارومیه در تذکری با استناد به اصل 89قانون اساسی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند در موارد لزوم هیات وزیران یا وزرا را استیضاح کنند و استیضاح وقتی قابل طرح است که با امضای 10 نفر تقدیم مجلس شود.

قاضی‌پور همچنین به ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس اشاره کرد و گفت: در 27 فروردین 93 استیضاح وزیر نیرو به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است و با توجه به برگزاری جلسات متعدد متقاضیان قانع نشدند .

نمایندگان مردم ارومیه در مجلس خاطر نشان کرد: در حال حاضر وضعیت دریاچه ارومیه از سی‌سی ‌یو به آی‌سی یو رفته است و وزیر در پست جدید نه تنها اقدامی انجام نداده بلکه موجبات افزایش خشکی دریاچه ارومیه را نیز فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه 3 میلیون نفر آذری زبان از این مساله زیان خواهند دید، خطاب به ابوترابی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، گفت:از شما می‌خواهم که استیضاح وزیر نیرو را در دستور کار قرار دهید.

قاضی پور تصریح کرد: ‌در حال حاضر تمامی تالاب‌ها و دریاچه‌ها به طور سالانه چند متر مکعب آب از آنها خارج شده و به کشورهای همسایه می‌رود. در حالی که وزیر می‌تواند در طول مدت 3 ماه آب را انتقال دهد اما عمدا این کار رانکرده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد: استیضاح چیت‌چیان به علت عدم رسیدگی به آب شرب سراسر کشور، آبهای مرزی و غیره باید اعلام وصول شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: دغدغه‌ی نمایندگان آذربایجان شرقی مساله ملی و جدی است البته باید به این نکته واقف بود که دولت این مساله را در دستور کار قرار داده و ماموریت ویژه‌ای را به وزیر نیرو داده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنده از وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست دعوت می‌کنم تا مجددا جلسه‌ای داشته باشیم تا ببینیم چه تصمیماتی اتخاذ کردند.


ویدیو مرتبط :
وضعیت دریاچه ارومیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وضعیت خشکی دریاچه ارومیه



اخبار,اخبار اجتماعی , دریاچه ارومیه

 

اخبار اجتماعی - احیای دریاچه ارومیه نیازمند عزم مسئولان است

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به وضعیت نگران کننده خشکی دریاچه ارومیه گفت: احیا دریاچه ارومیه به عزم مسئولان نیاز دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه با انتقاد از روند رسیدگی به احیا دریاچه ارومیه  گفت: باید بیش از پیش برای احیا دریاچه ارومیه اهتمام داشته باشیم.


وی افزود: نباید اجازه دهیم دریاچه ارومیه به این راحتی خشک شود.


عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: احیا دریاچه ارومیه به عزم مسئولان نیاز دارد.
 
عضو کمیسیون صنایع ومعدن مجلس اظهار داشت: باید مجلس هم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.


قاضی‌پور در پایان گفت: امیدوارم دریاچه ارومیه با توجه مسئولان احیا شود.
اخبار اجتماعی - باشگاه خبرنگاران