اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت داروی بیماران کلیوی بحرانی است


رئیس هئیت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی از وضعیت بغرنج بیماران کلیوی برای تامین داروهای خود خبر داد.

 شفا آنلاین: رئیس هئیت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی از وضعیت بغرنج بیماران کلیوی برای تامین داروهای خود خبر داد.

مصطفی قاسمی ، با اشاره به اینکه متاسفانه تمام داروهای بیماران کلیوی نایاب شد، اظهارداشت: در حال حاضر وقتی بیماران به داروخانه‌های مهم برای تهیه داروهای کلیوی خود مراجعه می‌کنند با عدم وجود دارو مواجه می‌شوند و وضعیت بسیار بحرانی شده است.

وی افزود: متاسفانه بیماران وقتی به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند و می‌شنوند که دارو موجود نیست به انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی مراجعه می‌کنند و ما نیز از دستمان کاری بر نمی‌آید.

قاسمی با اشاره به کمبودهای شدید داروی و همچنین افزایش قیمت داروهای پیوندی ادامه داد: این در شرایطی است اگر بیماری هم در نهایت موفق شود داروی خود را تهیه کند باید چند برابر گذشته برای این دارو پول بپردازد مثلأ داروهای سلسپت و ساندیمون که در گذشته رایگان بود و بعد بیمار مجبور شد 60 تا 90 هزار تومان آن را بپردازد به شرایطی رسیده است که بیمار باید 360 هزار تومان برای این داروها بپردازد البته اگر این داروها را بتواند پیدا کند.

رئیس هئیت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی خاطرنشان کرد: ما تمام این مشکلات دارویی بیماران از جمله نایابی و افزایش هزینه‌های دارویی را به مسئولان سازمان غذا و دارو اعلام کرده ایم ولی هیچ پاسخی در این زمینه به ما نمی‌دهند و شرایط به صورتی شده است که محل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی به محل گریه و زاری بیماران تبدیل شده است و وضعیت بیماران اصلأ مناسب نیست.


ویدیو مرتبط :
تقدیم به بیماران کلیوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وضعیت بغرنج بیماران کلیوی در بوشهر


مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی بوشهر بیان کرد: در حال حاضر 500 نفر در استان بوشهر در نوبت پیوند کلیه هستند که برای انجام عمل این افراد به 50 میلیارد ریال نیاز است.

خبرنگار مهر: اسماعیل عباسی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی یک موسسه غیر دولتی و غیر سیاسی است که طی 21 سال فعالیت خود توانسته کمک های بسیار زیادی را برای بیماران کلیوی جذب کند

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار نفر در استان بوشهر از مشکلات نارسایی کلیوی در رنج هستند، اضافه کرد: شاهد افزایش 300 درصدی کمک‌های ماهیانه به بیماران کلیوی نسبت به هستیم و امسال ماهانه 50 میلیون ریال به بیماران کلیوی استان پرداخت می‌شود.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی بوشهر بیان کرد: در حال حاضر 500 نفر در استان بوشهر در نوبت پیوند کلیه هستند که برای انجام عمل این افراد به 50 میلیارد ریال نیاز است.

وی با اشاره به بالا بودن آمار بیماران کلیوی در استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 520 نفر از بیماران کلیوی استان بوشهر دیالیز می شوند که 20 نفر از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

نیمی از هزینه‌های درمانی خبرنگاران بیمار کلیوی پرداخت می‌شود

عباسی با اشاره به روند افزایش نارسایی کلیه در بین کارمندان استان بوشهر، ادامه داد: به منظور ارائه تسهیلات بانکی به بیماران کلیوی 700 میلیون ریال پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 80 نفر در استان بوشهر عمل پیوند کلیه انجام دادند، تصریح کرد: شهرستان‌های بوشهر و دشتستان دارای بیشترین تعداد بیمار کلیوی هستند و شهرستان های عسلویه و جم نیز کمترین تعداد بیمار کلیوی را دارند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی بوشهر تاکید کرد: این انجمن نیمی از هزینه‌های دارو و درمان و هزینه‌های پیوند کلیه خبرنگارانی که مشکل کلیوی دارند را تامین می‌کند.

وی در ادامه خواستار فرهنگ‌سازی مناسب برای اهدای عضو بیماران مرگ مغزی شد و بیان داشت: پرداخت زکات فطره به بیماران کلیوی نیز یکی از راهکارهای بسیار مهم برای این بیماران است که امیدواریم این مهم محقق شود.