اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت بورس نگران کننده است/ بسته نجات صنعت و بازار تدوین شود



اخبار,محمود رضا خواجه نصیر

یک مسئول سابق سازمان بورس وضعیت فعلی بازار سرمایه را نگران کننده و هشدار بزرگی برای صنایع دانست و گفت:برای نجات بورس باید بسته نجات صنعت و بازار برای عبور از این بحران تدوین شود.

محمود رضا خواجه نصیر- مدیر عامل تامین سرمایه آرمان- در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، وضعیت فعلی بورس را نگران کننده دانست و گفت: وضعیت این روزهای بورس نگران کننده است چرا که گشایشی در وضعیت هیچ کدام از صنایع ایجاد نشده و صنایع دیگری به صنایع بحران زده اضافه شدند.

وی افزود: سال 1393 در حالی سپری شد که صنایع پالایشی، پتروشیمی و معدنی به واسطه رکود اقتصادی و هزینه‌های عمده تحریم‌ها با رکود مواجه شوند با این حال بهبود مذاکرات هسته ای در سال 1394 موجب شد تا صنایعی مانند خودرویی و بانکی به دلیل تاثیر پذیری از تحریم‌ها به لیدر بازار تبدیل شوند اما بعد از فصل مجامع و گزارش نامطلوب شرکتها اقبال به این گروه ها نیز از بین رفت.

خواجه نصیر عنوان کرد: بنابراین نبود انتظار برای رفع مسائل در کوتاه مدت و نبود امید به گزارش های 6 ماه و 9 ماهه شرکتها موجب شده است که سرمایه‌گذاران با نگاه نا امید کننده به بورس نگاه کنند علاوه بر اینکه در یکسال اخیر مرتبا با خروج منابع مالی از بورس و رفتن سرمایه‌ها به سمت بانک و کاهش حجم نقدینگی مواجه هستیم این در حالی است که برای ادامه کار نه تنها نیاز به حفظ نقدینگی وجود دارد بلکه باید نقدینگی جدیدی تزریق شود تا سرمایه گذاران دورنمایی از وضعیت بازار داشته باشند.

مدیر سابق نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس تاکید کرد: اگر در وضعیت فعلی اقدامات اساسی و قطعی در خصوص صنایع صورت نگیرد باید نگران باشیم که این روند قرار است کجا متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که فارغ از وضعیت فعلی بورس باید سیاست گذاران اقتصادی به این فکر کنند که وضعیت بورس هشدار بزرگی برای صنایع است و اگر وضعیت صنایع به گونه ای باشد که توجیهی برای سرمایه گذاری نداشته باشد، معضلات بزرگی همچون بیکاری و ورشکستگی را به دنبال دارد لذا مسئولان باید این هشدار را به صورت بررسی یک بحران نگاه کنند.

خواجه نصیر خروج از وضعیت فعلی بورس را نیازمند تصمیم جدی و اقدام عملی دولت دانست و عنوان کرد:تیم اقتصادی دولت برای حل این موضوع باید به صورت متمرکز فکر کند و در جهت حمایت از صنایع تصمیم گیری نماید.

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان با بیان اینکه تزریق منابع محدود و تصمیم‌های دم دستی به بورس در شرایط فعلی بی فایده است، عنوان کرد:به اعتقاد من برای نجات بورس باید بسته نجات بازار و صنعت تهیه و تدوین شود تا بتوانیم این بحران را رد کنیم بنابراین پیشنهاد می شود که بسته نجات که حاوی اقدامات اساسی است تدوین شود حتی به برخی اقدامات ماه های اخیر دولت تلنگری وارد شود و در خصوص مواد اولیه، شرکتها و صنایع تصمیم‌گیری های اساسی صورت گیرد .

این مسئول سابق سازمان بورس تصریح کرد: بنابراین می توان در خصوص نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی، صنایع فولادی، پالایشگاهی،معدنی و سایر صنایع تصمیماتی در قالب بسته نجات گرفته و اجرایی شود تا بازار سرمایه به پشتوانه آن بتواند بهبود پیدا کند.

مدیر عامل تامین سرمایه آرمان با بیان اینکه اعتقاد دولت به بهبود وضعیت صنایع و رفع مشکلات صنایع ، اثر خود را در وضعیت بازار نشان می دهد، اظهار کرد: اگر صنایع مورد حمایت قرار بگیرد و دولت تصمیمات جدی و اساسی برای نجات صنایع اتخاذ کند، بازار سرمایه نیز به پشتوانه این حمایت بهبود پیدا می کند در غیر اینصورت اگر تزریق منابع به بازار به پشتوانه تصمیمات صنعت همراه نشود، اثرات مقطعی دارد.

خواجه نصیر گفت: اگر دولت دغدغه بهبود بازارها را دارد باید علی رغم همه ی مشکلات مالی برای بهبود صنایع اقدام اساسی انجام دهد زیرا بسیاری از کشورهای دنیا در مواقع وقوع بحران اقدامات اثر گذاری انجام می دهند که می تواند اثر گذار باشد.

اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
‫وضعیت نگران کننده قیمت‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وضعیت جسمانی نگران کننده مسی



اخبار,اخبار ورزشی ,وضعیت جسمانی مسی

 

اخبار ورزشی - وضعیت جسمانی نگران کننده مسی

مرد سال 4 باره فوتبال جهان از روزهای اوج خود فاصله زیادی گرفته است. از دست دادن 2 جام در کمتر از 8 روز و نمایش ضعیف او باعث شد هواداران بارسلونا حتی به اعجوبه تیم شان هم اعتراض کنند.

 بسیاری از کارشناسان معتقدند افت شدید لیونل مسی در بازی های اخیر بارسا، تنها به دلیل احتیاط اوست. به این معنی که او قصد ندارد فشار زیادی به خود بیاورد و می خواهد ساق هایش را برای جام جهانی برزیل نگه دارد.

عدم درخشش در بازی های ملی و نداشتن هیچ افتخاری با تیم ملی آرژانتین، نقطه تاریک کارنامه این اعجوبه فوتبال است و عده ای معتقدند او به صورت عمدی، فشار زیادی به خود وارد نمی کند تا برای مسابقات تیم ملی کشورش در جام جهانی کاملا آماده باشد و بتواند قهرمانی جام جهانی را به ویترین افتخارات خود اضافه کند.

اما حالا هواداران آلبی سلسته هم نگران وضعیت ستاره خود هستند. دلیل این نگرانی، افت او نیست بلکه حالت تهوعی است که مسی برای چندمین بار در بازی مقابل اتلتیک بیلبائو دچار آن شد.

این اتفاق پیش از این نیز از جمله در بازی تیم ملی آرژانتین مقابل رومانی نیز رخ داده بود اما کادر پزشکی بارسلونا و آرژانتین دلیل آن را فشار مسابقات اعلام کردند ولی تکرار این موضوع باعث شده سلامت جسمانی بهترین بازیکن جهان در سال های 2009 تا 2012 در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.

نکته ای که طرفداران آرژانتین را نگران تر می کند وضعیت آب و هوایی برزیل است. تفاوت فشار هوا در نقاط مختلف این کشور و بعد مسافت، فشار مضاعفی روی بازیکنان وارد خواهد کرد و این موضوع می تواند حال مسی را بدتر از این کند.

البته قطعا کشورهای همگروه آرژانتین در جام جهانی از جمله ایران از غیبت لیونل مسی در بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان استقبال خواهند کرد.

اخبار ورزشی - فرارو