اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت بارش های پایان هفته/ آلودگی هوای تهران کاهش می یابد



اخبار,اخباراجتماعی, پیش‌بینی وضعیت هوا

سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که با فعالیت سامانه بارشی، به تدریج غلظت آلاینده ها در مناطق مركزی و نیمه شمالی كشور كاهش یابد و در تهران از بعد از ظهر امروز شاهد کاهش آلاینده ها باشیم.

محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی با بارش برف و باران در مناطق شمال غرب، غرب ، جنوب غرب، مركز و سپس سواحل شمالی و دامنه های جنوبی البرز و بطور پراكنده در شرق و شمال شرق كشور، انتظار می رود با فعالیت این سامانه امروز، بتدریج غلظت آلاینده ها در مناطق مركزی و نیمه شمالی كشور بطور قابل ملاحظه ای كاهش یابد و در تهران از بعد از ظهر امروز شاهد کاهش آلاینده ها باشیم.

وی افزود: با عبور موج تراز میانی از مناطق غرب و مركزی از اواخر چهارشنبه، تا ظهر روز پنج شنبه فعالیت بارشی این سامانه با بارش پراكنده محدود به شرق و جنوب كشور خواهد شد.

به گفته اصغری، از بعد از ظهر پنجشنبه با ورود موج دوم از شمال غرب و غرب طی پنجشنبه بعداز ظهر بارش باران وبرف برای سواحل غربی دریای خزر، شمال غرب وغرب ودر روز جمعه برای شمال غرب ،غرب ، جنوب غرب، جنوب و بخش هایی از شرق و مركز و غرب سواحل پیش بینی می شود.

وی افزود: برای روز جمعه كاهش نسبی دما در نیمه شمالی كشور پیش بینی شده است.

همچنین، امروز چهارشنبه برای سواحل شمالی كشور بویژه استان گیلان، اردبیل، خوزستان، ایلام، شرق كرمان، شرق یزد، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق خراسان رضوی وزش باد شدید پیش بینی شده است.

به گفته اصغری، بیشینه و کمینه دمای هوای استان تهران به ترتیب ۷ و ۳ درجه سانتی گراد است و گرمترین و سردترین استان ها به ترتیب بوشهر و همدان  هستند.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره آلودگی هوای پایتخت نیز گفت: متأسفانه غلظت آلودگی در منطقه شمیران بالا است و از شب گذشته از سمت نوار غربی به کشورمان نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد بارندگی در استان‌های ایلام و خوزستان هستیم و این بارندگی به کرمانشاه و همچنین مرز عراق و ایران رسیده است.

این کارشناس هواشناسی همچنین از بارش برف در استان‌های چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد خبر داد و یادآور شد: این بارندگی در استان‌های همدان، مرکزی و کرمانشاه ادامه دارد.

اصغری با بیان اینکه در هفته آینده شاهد بارش در کشور خواهیم بود و تداوم آلودگی هوا در کلانشهرها ادامه نخواهد داشت، یادآورشد: امیدواریم از شدت این آلودگی در پایتخت و استان های همجوار کاسته شود و شاهد بارندگی در کشور باشیم.


  اخبار اجتماعی  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
‫آیا طرح زوج و فرد باعث کاهش بحران آلودگی هوای تهران می شود؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصمیمات برای آلودگی هوای تهران: اجرای طرح سراسری زوج و فرد/ تعطیلی دبستانها تا پایان هفته/ کاهش ساعت کار



آلودگی هوای تهران

تصمیمات برای آلودگی هوای تهران: اجرای طرح سراسری زوج و فرد/ تعطیلی دبستانها تا پایان هفته/ کاهش ساعت کار

معاون عمرانی استاندار تهران از تعطیلی کلیه مهدهای کودک، مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی استان تهران بجز دماوند و فیروزکوه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها و ادامه پایداری جوی خبر داد.

حسن کریمی، معاون عمرانی استاندار تهران که در غیاب رییس کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران جانشین وی در نخستین جلسه این کمیته در سال جاری بود، در حاشیه آن در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی کشور مبنی بر تداوم پایداری جوی و افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزود: حاضران در جلسه پس از استماع گزارش وضعیت آلودگی هوا و پیش‌بینی وضعیت جوی مقرر کردند تا اطلاع ثانوی فروش آرم طرح ترافیک روزانه و هفتگی ممنوع شود. از سوی دیگر تردد میکسرها و خودروهای حمل کننده بتن و فعالیت کلیه کارگاه‌های شن و ماسه، تولید بتن و آسفالت در تهران و غرب و جنوب غرب استان تا زمان خروج از وضعیت هشدار آلودگی هوا ممنوع است.

وی افزود: بر اساس تصمیمات این جلسه طرح سراسری زوج و فرد از در منازل از روز دوشنبه تا اطلاع ثانوی بجز روزهای تعطیل اجرا می‌شود. همچنین تشدید برخورد با خودروهای دودزا و برخورد پلیس با موتورسیکلت‌های آلاینده نیز تشدید خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار تهران به ایسنا گفت: همچنین به دلیل آلودگی هوا ساعت پایان کار ادارات شهر تهران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از 16:30 به 14:30 کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مصوب شد که آموزش و پرورش به ازای این تعطیلی‌ها کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان برگزار کند.

به گزارش ایسنا، نخستین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران در سال جاری صبح یکشنبه با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، شهرداری تهران، هواشناسی، آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، صنایع و معادن استان و معاون عمرانی استاندار تهران در محل استانداری تهران برگزار شد.

/ایسنا