اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت اتباع مسموم شده سعودی در مشهد


مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 32 زائر ایرانی و خارجی که در مشهد دچار مسمومیت غذایی شده بودند، از بیمارستان ترخیص شده اند.

خبرگزاری ایرنا: مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 32 زائر ایرانی و خارجی که در مشهد دچار مسمومیت غذایی شده بودند، از بیمارستان ترخیص شده اند.

علی حسنی افزود: مسمومیت غذایی این زائران که در یکی از هتل های مشهد اقامت داشتند، 29 تیرماه امسال رخ داده است .

وی خاطر نشان کرد: هشت نفر از این زائران ایرانی و 24 نفر زائران خارجی بوده اند که از کشورهای عربستان، کویت و بحرین برای زیارت به مشهد سفر کرده اند.

وی ادامه داد: زائران خارجی دچار مسمومیت شامل 12 عربستانی، 9 نفر کویتی و سه نفر بحرینی بوده اند که در گروه سنی 26 تا 30 سال قرار داشته اند.

وی بیان کرد: این زائران دچار مسمومیت در ساعت 2 بامداد سی ام تیرماه با علائم تهوع، سردرد و تب به درمانگاه شهید هاشمی نژاد، بیمارستان امام رضا(ع) و بیمارستان امام زمان مراجعه می کنند.

حسنی گفت: 28 نفر از این زائران به صورت سرپایی درمان و سه نفر در بیمارستان امام رضا (ع) و یک نفر در بیمارستان امام زمان (ع) بستری می شوند.

به گفته وی، زائران بستری شده روز بعد از بیمارستان مرخص می شوند.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علت این مسمومیت غذایی همچنان در دست بررسی است، چراکه به محض اطلاع همکاران گروه بیماریها و بهداشت محیط این دانشگاه از مواد غذایی موجود در هتل مربوطه و سایر رستوران هایی که زائران مراجعه کرده بودند، نمونه برداری کردند.

به گفته وی، هنوز جواب آزمایشات مشخص نشده و تاکنون به نتیجه ای مشترکی نرسیده ایم که مسمومیت غذایی زائران بر اثر چه عامل مشترکی بوده است.

خردادماه امسال نیز 36 زائر عربستانی نیز بر اثر استنشاق مواد سمی در یکی از هتل های مشهد دچار مسمومیت شدند.


ویدیو مرتبط :
کشته شدن اتباع سعودی در نبرد با ارتش در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخرین خبرها از وضعیت زائران خارجی مسموم شده در مشهد



اخبار,اخباراجتماعی, مسمومیت زائران عربستانی

به رغم تلاش پزشکان سه نفر از آنان در بیمارستان امام رضا (ع) و یک نفر نیز در بیمارستان خصوصی جان باخت.

رییس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: 23 نفر از زائران خارجی مسموم شده ساعاتی پیش از این بیمارستان مرخص شدند.

عبدالله بهرامی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 9 نفر دیگر از این زائران که در بخش ICU بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بستری هستند در وضعیت جسمانی پایدار و مطلوب قرار دارند و بزودی مرخص می شوند.

دکتر بهرامی اظهار کرد: زائران خارجی بستری در این بیمارستان خدمات و مراقبت های ویژه درمانی دریافت کرده اند.

زائران مزبور در قالب کاروان 60 نفره سیاحتی و زیارتی از عربستان به مشهد سفر کرده بودند که طی دو روز گذشته 36 نفر آنان که در یکی از هتلهای مشهد اقامت داشتند با علائم مسمومیت در بیمارستان امام رضا (ع) و یک بیمارستان خصوصی دیگر این شهر بستری شدند.

به رغم تلاش پزشکان سه نفر از آنان در بیمارستان امام رضا (ع) و یک نفر نیز در بیمارستان خصوصی جان باخت.


 اخبار  اجتماعی  -   ایرنا