اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وسایل نقلیه موتوری ریزه میزه + تصاویر



اخبار,اخبارگوناگون,کوچک ترین وسایل نقلیه,تصاویر وسایل نقلیه کوچک

 

اخبار گوناگون - وسایل نقلیه موتوری ریزه میزه + تصاویر

وسایل نقلیه موتوری فوق‌العاده جالبی طراحی شده است که غالبا دارای کلاه ایمنی هستند.

وسایل موتوری ساخته شده با یک چرخ یا 2چرخ طراحی شده‌اند که بسیار سرگرم کننده و جالب و قابل استفاده برای بیشتر سنین هستند.

البته بستگی به روحیه شما دارد که دوست داشته باشید از آنها استفاده کنید یا خیر.

اما توصیه ما به شما این است که برای استفاده از این وسایل نقلیه حتما از کلاه ایمنی استفاده کنید.

اخبار,اخبارگوناگون,کوچک ترین وسایل نقلیه,تصاویر وسایل نقلیه کوچک


اسکیت موتوری مناسب برای ناهمواری‌ها با چرخ‌های بزرگ که لاستیک‌ها ظرفیت بالایی دارند.

به طور متوسط قادر به بالا رفتن از شیب 15 درجه با سرعتی معادل 30 کیلومتر در ساعت است و حتی بیشتر که بستگی به مدل باتری آن دارد. این مدل با قیمت 549 یورو فروخته می‌شود.

 

اخبار,اخبارگوناگون,کوچک ترین وسایل نقلیه,تصاویر وسایل نقلیه کوچک


تک چرخ دارای موتور با یک ژیروسکوپ که با وزن 11 کیلوگرم سبک‌ترین وسیله نقلیه موتوری در جهان است. وسیله نقلیه‌ای کاملا منحصر به فرد است.

حرکت آن به صورت آسانسور اما افقی است. به دلیل انعطاف‌پذیری قدرت مانور خوبی دارد.
البته همانطور که برای دوچرخه‌سواری نیاز به یاد گرفتن دارید این وسیله را نیز بعد از مدت کمی تمرین می‌توانید استفاده کنید.

مدل سفید آن 1899 یورو و مدل سیاه 1999 یورو است.

 

اخبار,اخبارگوناگون,کوچک ترین وسایل نقلیه,تصاویر وسایل نقلیه کوچک


دوچرخه‌سواری خانوادگی می‌تواند لذت بخش و مطمئن‌تر باشد.

برای آنان که فرزند کوچک دارند وسیله‌ای بسیار راحت و سرگرم‌کننده است.
این دوچرخه شامل یک صندلی کوچک در جلو برای کودک است. قیمت آن 1320 یورو است.

 

اخبار,اخبارگوناگون,کوچک ترین وسایل نقلیه,تصاویر وسایل نقلیه کوچک


وسیله‌ای موتوری بین اسکیت و دوچرخه خیلی هیجان انگیز که توسط کاربر هدایت می‌شود. حدود 256 یورو فروخته می‌شود.

 

اخبار,اخبارگوناگون,کوچک ترین وسایل نقلیه,تصاویر وسایل نقلیه کوچک


یک وسیله نقلیه الکتریکی که شامل یک پلت فرم و مجهز به دو چرخ است.
کاربر روی آن می‌ایستد و توسط دسته‌ها وسیله را هدایت می‌کند.


این وسیله 18 کیلوگرم است؛ به راحتی می‌توانید آن را کنترل کنید.
این وسیله قادر است با سرعت 15 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه است. به دلیل کوچک بودن همیشه جای پارک دارد.

اخبار گوناگون - فارس


ویدیو مرتبط :
ریزه میزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سریع‌ترین وسایل نقلیه ساخت بشر/تصاویر



اخبار گوناگون - ThrustSSChofخودروی مجهزبه موتورجت مافوق صوت
سریع‌ترین وسایل نقلیه ساخت بشر/تصاویر

عشق به سرعت در تمام دنیا وجود دارد و افراد زیادی هر روز تلاش می‌کنند تا بتوانند رکورد سرعت‌های بالا را تا جای ممکن با وسایل نقلیه گوناگون جابجا کرده و به نام خود ثبت کنند.

ترشح آدرنالین؛ شتاب و بی وزنی در سرعت‌های بالا از جمله دلایلی هستند که افراد و متخصصان همیشه در پی شکستن رکوردها و مرزهای سرعت هستند. در این میان نوع وسیله نقلیه تفاوتی نمی‌کند. وسیله مورد نظر چه خودvو باشد، چه موتور سیکلت و یا هواپیما آنچه اهمیت دارد سرعت است و شکستن رکورد جهانی. لیستی که در ادمه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد سریع‌ترین چیزهای ساخت دست بشر (مانند برخورد دهنده‌های بزرگ هایدرونی) نیستند بلکه سریع‌ترین وسایل نقلیه ساخت بشر محسوب می‌شوند.

سریع‌ترین زیردریایی
زیر دریایی K-222 روسیه
سرعت: 85 کیلومتر بر ساعت

 

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
ذیر دریایی آنشار 661 در کلاس K-222 متعلق به روسیه که در غرب آن را به نام بابا می‌شناسند سریع‌ترین زیر دریایی دنیا با سرعت 85 کیلومتر بر ساعت است. این زیر دریایی در سال 1963 طراحی و برای مقاصدی مانند حمله‌های سریع دریایی ساخته شدو در اختیار ارتش روسیه قرار گرفت. این زیر دریایی اولین نمونه در دنیا بود که بدنه آن از جنس تیتانیوم ساخته می‌شد. در سال 2010 زیر دریایی‌های جدیدتر روسیه جایگزین آن شدند.

سریع‌ترین خودوری برفی
G-Force 1
سرعت: 340 کیلومتر بر ساعت

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
شرکت جی فورس تولید کننده خودروهای برفی همیشه به دنبال تولید کردن محصولات پر سرعت و شکستن رکورد سرعت در این زمینه بوده است. جی فورس وان در سال 2013 موفق شد رکورد قبلی که 337 کیلومتر در ساعت بود را صحرای نمک بونوئل جابجا کند. این خودروی برفی یا به اصطلاح اسنوموبیل توانست رکورد سرعت 340 کیلومتر بر ساعت را به نام خود ثبت کند.

سریع‌ترین خودرو
هنسی ونوم GT
سرعت: 434 کیلومتر بر ساعت

 

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
هنسی ونوم جی تی که توسط شرکت مهندسی هنسی در آمریکا در سال 2010 تولید و ساخته شد توانست رکورد قبلی سرعت را که متعلق به خودروی بوگاتی ویرون بود كمی افزایش داده و حداکثر سرعت 434 کبلومتر بر ساعت را به‌عنوان سریع‌ترین خودروی ساخته شده در دنیا به نام خود ثبت کند. علاوه بر رکورد حداکثر سرعت در میان خودروها، هنسی ونوم رکورد غیر رسمی شتاب در میان خودروها را نیز دارد. هنسی ونوم جی تی می‌تواند تنها در 14 ثانیه سرعت خود را از 0 به 320 کیلومتر در ساعت برساند.

سریع‌ترین هلیکوپتر
یوروکوپتر X3
سرعت: 486 کیلومتر بر ساعت

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
پیش از تولید این هلیکوپتر تصور می‌شد بیشترین سرعتی که یک موتور چرخنده می‌تواند تحمل کند 400 کیلومتر بر ساعت است و بعد از آن موتور از کار می‌افتد. اما یوروکوپتر ایکس 3 این فرضیه را نقض کرد و در سال 2003 با پرواز با سرعت 486 کیلومتر بر ساعت رکورد سرعت را در میان هلیکوپترها از آن خود کرد.

سریع‌ترین قایق
روح استرالیا
سرعت: 510 کیلومتر بر ساعت

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
ثبت رکورد برای وسایل نقلیه بر روی آب کار بسیار خطرناکی است. تنها یک اشتباه و یا یک موج کوچک می‌تواند باعث شود تا کنترل قایق از دست خارج شده و یک فاجعه اتفاق بیافتد. با این حال کن واربی استرالیایی موفق شد در سال 1978 با قایق چوبی خود که مجهز به موتور جت جی 34 بود رکورد سرعت سریع‌ترین قایق را با 510 کیلومتر بر ساعت سرعت در رودخانه تومات در استرالیا به نام خود ثبت کند.

سریع‌ترین قطار
قطار مغناطیسی MLX01
سرعت: 580 کیلومتر بر ساعت

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
قطارهای مغناطیسی برای اولین بار در در موسسه تحقیقاتی خطوط را آهن ژاپن ساخته شدند. قطار MLX01 نیز یکیاز آخرین محصولات این موسسه ژاپنی است که توانست در سال 2003 به سرعت 580 کیلومتر بر ساعت دسترسی پیدا کند. دلیل اصلی سرعت بالای این قطار نداشتن چرخ و شناور بودن بر روی هوا و اصطکاک کم است.

سریع‌ترین خودوری مجهز به موتور جت
ThrustSSC
سرعت: 1277 کیلومتر بر ساعت

 

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
ThrustSSC یک خودوری مجهز به موتور جت انگلیسی مافوق صوت است که توانست در سال 1997 رکورد سریع‌ترین وسیله نقلیه بر روی زمین را از آن خود کند. این خودوری جت اولین خودروی زمینی نیز بود که توانست دیوار صوتی را بشکند. ثبت رکورد این خودرو دز صحرای نوادا آمریکا انجام شد. برای ثبت رکورد این خودرو در هر ثانیه 5 گالن بنزین را توسط 2 موتور جت ساخت رولز رویس مصرف کرد.

سریع‌ترین هواپیما
X-15 آمریکای شمالی
سرعت: 7270 کیلومتر بر ساعت

 

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
این هواپیمای جت به طور مشترک توسط نیروی هوایی آمریکا و سازمان ناسا در یک برنامه آزمایشی ساخته شد. و توانست در سال 1967 رکورد سریع‌ترین هواپیمای (با خلبان) را با سرعت 7270 کیلومتر بر ساعت به جای بگذارد. 13 پرواز آزمایشی با این هواپیما انجام شد و با پایان یافتن برنامه ناسا در سال 1970 این هواپیما نیز از دور خارج شد.

سریع‌ترین موشک فضایی
آپولو 10
سرعت: 40000 کیلومتر بر ساعت

 

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
آپولو 10 چهارمین مأموریت ارسال انسان به فضا توسط ناسا بود. مأموریت آپولو 10 درواقع تمرینی برای موشک آپولو 11 جهت فرود نسبی بر روی ماه بود. در سال 2002 آپولو 10 توانست نام خود را به‌عنوان سریع‌ترین وسیله نقلیه ساخت دست بشر در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.البته شایان‌ذکر است سریع‌ترین وسیله موشک هلیوس 2 بدون سرنشین بود که توانست در دهه 80 رکورد سرعت 252700 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

اخبار گوناگون - بهار