اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر نیرو: قیمت برق در سال 90 تغییر نمی‌کند



 

 

وزیر نیرو: قیمت برق در سال 90 تغییر نمی‌کند

 

وزیر نیرو با بیان اینکه وزارتخانه متبوعش از هر کیلووات ساعت برق با قیمت جدید 27.9 تومان درآمد کسب می‌کند، گفت: قیمت برق در سال 90 تغییری نخواهد داشت.

مجید نامجو در گفتگو با مهر گفت: قرار بر این است که وزارت نیرو از 45 تومانی که به طور متوسط برای قیمتهای جدید هر کیلووات ساعت برق در نظر گرفته شده است، 27.9 تومان درآمد کسب کند که بر این اساس، رقم نهایی صرف هزینه های تولید، نگهداری و هزینه های جاری وزارت نیرو می شود.

وزیر نیرو افزود: مابه التفاوت رقم پرداختی به وزارت نیرو و نیز متوسط قیمت برق به صندوق هدفمندکردن یارانه ها واریز خواهد شد.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو تا قبل از نزدیک شدن به زمان اعلام قیمتهای جدید برق، هفته‌ای 50 تا 60 میلیارد تومان از محل قیمت برق مصرفی مردم درآمد داشت اما هر چه به زمان اعلام قیمتها از سوی رئیس جمهور نزدیک تر می شد، رقم کمتری را از مردم وصول می کرد که نشانگر صرفه جویی آنها و دقت در شیوه مصرفی بود.

به گفته نامجو، در هفته های نزدیک به اعلام قیمت از سوی رییس جمهوری، وصولی وزارت نیرو از مردم بابت قبوض برق، به هفته ای 40 میلیارد تومان رسید. وی تاکید کرد: بعید به نظر می رسد که قیمت برق در سال 90 تغییر داشته باشد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
تذکر آقای نجف نژاد به وزیر نیرو و وزیر راه و ترابری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون وزیر نیرو: منتظر دستور افزایش قیمت برق هستیم



 

 

 معاون وزیر نیرو: منتظر دستور افزایش قیمت برق هستیم

 

فارس: معاون وزیر نیرو با اعلام اینكه منتظر صدور دستور افزایش قیمت برق هستیم گفت: با اجرایهدفمندی یارانه‌ها در گام نخست و ماه‌های اول 10 درصد مصرف برق خانگی كاهش خواهد یافت.

 

محمد بهزاد با بیان اینكه هدفمندی یارانه ها در حوزه برق به تدریج آثار خود را نمایان خواهد كرد ادامه داد: مشتركان برق خانگی یك سوم مصرف برق كشور را تشكیل می دهند بنابراین بنده فكر می‌كنم با اجرای هدفمندی یارانه‌ها مدیریت مصرف در دست خود مشتركین برق قرار خواهد گرفت.

 

وی تأكید كرد: حداقل این كار ایجاب می‌كند كه 10 درصد مصرف برق خانگی در فاز نخست كاش یابد در صورتی كه باید علی‌الاصول بیش از 10 درصد نیز صرفه‌جویی صورت گیرد.

 

بهزاد با اشاره به اینكه اصولا در طول سال یك سوم مصرف برق مربوط به مشتركان خانگی است ادامه داد: مصرف سالانه برق در كشور 170 میلیارد كیلووات ساعت است كه یك سوم آن را مشتركان خانگی مصرف می‌كنند بنابراین پیش‌بینی می‌شود 10 درصد صرفه‌جویی در گام نخست هدفمندی یارانه‌ها صورت گیرد.

 

*محاسبه نرخ جدید برق از همان روز اول

 

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص اینكه با آغاز هدفمندی یارانه‌ها قبوض برق از چه زمان تغییر خواهد كرد و آیا تغییرات آن همزمان با آغاز هدفمندی یارانه‌ها انجام می‌شود، گفت: با آغاز اجرای هدفمندی یارانه‌ها و از همان روز اول نرخ را بر اساس نرخ جدید برق محاسبه خواهیم كرد و این تعرفه به صورت یك سیكل ادامه خواهد یافت و در مدت 2 ماه به تدریج كامل و به صورت قبوض در اختیار مشتركان قرار می‌گیرد.

 

وی خاطر نشان كرد: قیمت جدید برق آماده شده است و اینكه از چه تاریخی و با چه نرخی آغاز شود منتظر دستور هستیم./عصرایران