اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر نیرو: آب شرب مشترکان پر مصرف را قطع می کنیم/ این کار قانونی است و مجوز داریم



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قطع آب مشترکان پرمصرف

اخبار اقتصادی - وزیر نیرو: آب شرب مشترکان پر مصرف را قطع می کنیم/ این کار قانونی است و مجوز داریم

وزیر نیرو با بیان اینکه شهرهایی که دارای تنش آبی هستند و مشترکان آن الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند آب شرب آنها قطع می‌شود، گفت: مجوز قطع آب مشترکان پرمصرف را داریم و این روش قانونی است.

حمید چیت‌چیان در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه بادی کهک تاکستان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا قطع آب مشترکان پرمصرف قانونی است و برای آن مجوز صادر شده است یا خیر گفت: محدودیت منابع آب یک واقعیت است که کشور با آن مواجه است بنابراین هیچ مشترکی اجازه ندارد با این عنوان که پول آب را پرداخت می‌کند آب شرب را بدون هیچ توجهی مصرف کند.

او گفت: بنابراین مشترکان پر مصرف آب شرب شهرهای دارای تنش که حدود 12 کلانشهر را در بر می‌گیرد بدانند اگر الگوی مصرف آب شرب را رعایت نکنند مجوز قطع آب آنها را داریم.

او در خصوص اینکه آیا برای مشترکان پرمصرف جریمه‌ای در نظر خواهید گرفت، گفت: فعلا برای جریمه مشترکان پرمصرف برنامه‌ای نداریم و مجوزی برای آن اخذ نشده است.

او در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای که شرکت آب و فاضلاب برای قطع آب مشترکان پرمصرفی که مصرف آب شرب آنها 200 مترمکعب بود دارای مجوز قانونی بود، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این خصوص مجوز قانونی داشته است.

اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
تبدیل آب لجَن حوض به آب شرب با دستگاه تصفیه آب خانگی آکواجوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر نیرو: قطع آب مشترکان پر مصرف امسال با مصوبه قانونی



اخبار,اخباراقتصادی,وزیرنیرو

در تهران برخی انشعاب‌های مسکونی بیش از 200مترمکعب در یک دوره مصرف می‌کنند این یعنی 10 برابر یک مشترک معمولی، بنابراین سال گذشته تصمیم گرفته‌ شد برای اینکه مشترکان بدانند موضوع جدی است آب این منازل آنان برای چند ساعت با محدودیت مواجه شود.

وزیر نیرو گفت: تصویب هر طرحی در دولت روالی دارد بنابراین برای تصویب قطع آب مشترکان پر مصرف تا پایان اردیبهشت صبر کنید.

حمید چیت چیان در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سئوال که در حال نزدیک شدن به تابستان هستیم و با گذشت یک سال از طرح قطع آب مشترکان پرمصرف هنوز خبری از تصویب و قانونی شدن این طرح نیست، چرا تا این حد تعلل می شود گفت: برای تصویب این طرح و قانونی شدن قطع آب مشترکان پرمصرف تعللی در کار نیست.

وی افزود:اما به هر حال فرایند تصویب مصوبات در دولت یک روالی دارد و در تیمی تخصصی باید این موضوع بررسی شود که همین موضوع تا حدودی زمان می برد.

چیت چیان در پاسخ به این سئوال که آیا تا دو هفته آینده این موضوع تصویب می‌شود، تاکید کرد:فکر می کنم این طرح طی یک یا دو هفته آینده تصویب می‌شود.

سال گذشته مسئولان وزارت نیرو درصدد بر آمدند تا هر طور شده نوبت بندی آب را حداقل در تهران عملیاتی و اجرا نکنند به همین منظور تلاش شد با تدابیری مانند قطع آب مشترکان پرمصرف و افت فشار در برخی نقاط، وضعیت مصرف آب را تا حد امکان سامان دهند.

افت فشار آب در برخی نقاط تهران به خصوص مناطق شرق اعمال شد و چندان هم با واکنش مشترکان مواجه نشد، اما قطع آب مشترکان پر مصرف که اتفاقا تعداد آنها نیز کم نیست وزارت نیرو را با چالشی اساسی مواجه کرد.

اگر چه چند هفته ای این برنامه به طور آزمایشی اجرا و محدودیت‌هایی برای حدود 3000 مشترک پرمصرف اعمال شد، بدین ترتیب که آب آشامیدنی مشترکان پرمصرفی که بیشتر از 50 متر مکعب یعنی 2/5 برابر متوسط مصرف استفاده می‌کردندد از ساعت 10 صبح تا 17 قطع شد.

در تهران برخی انشعاب‌های مسکونی بیش از 200مترمکعب در یک دوره مصرف می‌کنند این یعنی 10 برابر یک مشترک معمولی، بنابراین سال گذشته تصمیم گرفته‌ شد برای اینکه مشترکان بدانند موضوع جدی است آب این منازل آنان برای چند ساعت با محدودیت مواجه شود.

اما موضوع حائز اهمیت برای وزارت نیرو این بود که قطع آب باید دارای مجوز باشد، به همین دلیل از سال گذشته موضوع در برنامه این وزارتخانه قرار گرفت و ظاهرا اخذ مجوز این برنامه لحظات آخر و نهایی خود را سپری می کند.

محمد پرورش مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران پیشتر در این خصوص گفته بود که حدود 9هزار انشعاب مسکونی در تهران داریم که بالای 40مترمکعب در یک دوره آب مصرف می‌کنند اینها باید متوجه شوند که مصرفشان واقعا خارج از عرف است،آن‌هم برای شهری مثل تهران که تامین آب برایش واقعا مشکل است.

 

 

اخباراقتصادی - عصرایران