اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر نفت عربستان: رویکرد نفتی ما سیاسی نیست



اخبار,اخبار اقتصادی ,وزیر نفت

 

اخبار اقتصادی - وزیر نفت عربستان: رویکرد نفتی ما سیاسی نیست

النعیمی تاکنون در این زمینه سکوت کرده و تنها گفته بود که پس از دیدار مقاماتی از روسیه و مکزیک در هلتی در وین، انتظار کاهش تولید این کشورها را ندارد.

وزیر نفت عربستان روز پنجشنبه با رد سیاسی بودن رویکرد نفتی این کشور گفت: اوپک نمی تواند بدون حمایت سایر تولیدکنندگان عمده اقدام به کاهش تولید نفت کند و تلاشها برای جلب موافقت آنها نیز نتیجه نداشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، علی النعیمی با بیان اینکه کاهش قیمت نفت در بازار گذرا است، گفت: برای اوپک غیرممکن است که همزمان با تولید بیشتر دیگران بطور یکجانبه برای تغییر روند قیمت ها اقدام به کاهش تولید کند زیرا این اقدام تنها منجر به از دست دادن سهم بازار می شود و هیچ تضمینی هم برای بهبود قیمت ها ندارد.

بر اساس این گزارش، مقاماتی از کشورهای روسیه و مکزیک غیر عضو اوپک ماه گذشته پیش از اجلاس اوپک به وین رفتند و برخی از اعضای اوپک امیدوار بودند که روسیه و مکزیک در زمینه کاهش تولید همکاری کنند.

النعیمی تاکنون در این زمینه سکوت کرده و تنها گفته بود که پس از دیدار مقاماتی از روسیه و مکزیک در هلتی در وین، انتظار کاهش تولید این کشورها را ندارد.

النعیمی روز پنجشنبه به خبرگزاری عربستان گفت که اوپک ماه گذشته نیز مانند روال گذشته درصدد جلب همکاری سایر تولیدکنندگان غیر عضو اوپک بود اما 'این تلاشها موفقیت آمیز نبود.'

روسیه اعلام کرده که حتی اگر قیمت نفت به کمتر از هر بشکه 60 دلار هم برسد اقدام به کاهش تولید نفت نخواهد کرد.

قیمت نفت خام برنت روز پنجشنبه اندکی افزایش یافت به هر بشکه 63 دلار رسید اما هنوز نسبت به زمان اوج قیمت در ماه ژوئن، بیش از 40 دلار پایین تر است.

وزیر نفت عربستان گفت: در چنین شرایطی چنانچه اقدام به کاهش تولید کنیم هم سهم بازار را از دست می دهیم و هم قیمت را.

النعیمی همچنین هر گونه ارتباط بین سیاست نفتی عربستان با انگیزه های سیاسی را رد کرد.

بر اساس این گزارش، تغییر سیاست نفتی عربستان مبنی بر اجازه دادن به بازار برای رسیدن به ثبات طبیعی، منجر به موجی از تئوری های توطئه شده است.

کارشناسان و تحلیگران بین المللی معتقدند که عربستان و آمریکا برای افزایش فشارها بر روی ایران و روسیه اقدام به پایین آوردن قیمت نفت کرده اند.
اخبار اقتصادی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
حرفهای وزیر نفت راجب دکل نفتی گم شده!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک مدیر نفتی اظهارات وزیر نفت را تکذیب کرد!



 

یک مدیر نفتی اظهارات وزیر نفت را تکذیب کرد!

یک مدیر نفتی که کمتر از دو ماه پیش اظهاراتش در زمینه تکذیب خبر مهم خودداری ایران از تحویل نفت به کشتی نفتکش یونانی با استقبال رسانه‌های بیگانه مواجه شده بود و عملاً خبری را که برد زیادی از لحاظ اقتصادی و سیاسی داشت، سست کرد، بار دیگر امروز در گفت‌وگو با یک خبرگزاری مدعی شد که ایران صادرات نفت خود به یونان و اسپانیا را قطع نکرده است.

 

ایسنا: محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شركت ملی نفت اظهار داشت که تا کنون صادرات نفت ایران فقط به انگلیس و فرانسه قطع شده و هنوز دستور توقف صادرات نفت به اسپانیا و یونان به او داده نشده است. وی در پاسخ به این سوال که وزیر نفت، قطع صادرات نفت به یونان را تأیید کرده است، مدعی شد که این خبر را پرس تی وی اعلام کرده است نه وزیر و چنین خبری صحت ندارد.

 

   اظهارات وزیر نفت,مدیر نفتی,قطع صادرات نفت ایران,اخبار سیاسی,

اما این ادعا در حالی از سوی این مدیر درجه سه نفتی عنوان می‌شود که وزیر نفت سه‌شنبه هفته گذشته در حاشیه بهره‌برداری از طرح بوتن 1 پتروشیمی جم در عسلویه درباره صادرات نفت به یونان صراحتاً تأکید کرد: «هنوز توافق برای صادرات نفت به یونان نهایی نشده و جمهوری اسلامی ایران فعلا به این کشور نفت نمی فروشد.» جالب اینجاست که این خبر را سایت شانا متعلق به روابط عمومی وزارت نفت نیز منتشر کرد و این خبر در حال حاضر بر روی خروجی این سایت موجود است.

   اظهارات وزیر نفت,مدیر نفتی,قطع صادرات نفت ایران,اخبار سیاسی,

 

خبر قطع صادرات نفت ایران به یونان و اسپانیا ظرف دو هفته گذشته بازتاب زیادی در رسانه‌های دنیا داشت، به‌طوری که توهم غرب در مورد اثرگذاری تحریم‌ها شکست و موجب شد در مذاکرات استانبول تا حدود زیادی ادبیات تهدید و دل بستن به رویکرد فشار و مذاکره کنار گذاشته شود.

 

همچنین مقام‌های یونان و اسپانیا نیز در ظرف این مدت قطع صادرات نفت ایران را تأیید کرده و با تأکید بر اینکه به‌دنبال جایگزین هستند، از دشواری‌هایی که با آن مواجه خواهند بود، سخن گفته‌اند.

 

در این شرایط مشخص نیست چرا یک مدیر درجه چندم در وزارت نفت بر خلاف سیاست‌های رسمی که با امنیت ملی کشور گره خورده خود را برای اظهار نظر بر خلاف مواضع رسمی دارای حق می‌داند.

 

نکته قابل توجه اینکه همین فرد در اسفند ماه سال گذشته نیز پس از آنکه خبر صحیحی مبنی بر خودداری ایران از تحویل نفت به نفتکش ایرانی منتشر شد، این خبر را تکذیب کرد که این تکذیبیه دقایقی پس از قرار گرفتن بر روی خروجی پایگاه اطلاه رسانی شانا (اداره کل روابط عمومی نفت) حذف شد اما در کنار تکذیبیه یکی دیگر از مقام‌های نفتی اثر نامناسبی از لحاظ رسانه‌ای بر جای گذاشت.

 

قطعا ساختارهای کلان تصمیم‌گیری در کشور و به تبع آنها مدیریت کلان صنعت نفت با توجه به سنجش منافع ملی درباره نحوه عکس‌العمل در برابر تحریم‌های نفتی اروپا تصمیم‌گیری می‌کنند و هرگونه اعوجاج و خطایی در حرکت کلی رسانه‌ها و مسئولان غیر مسئول در داخل کشور از تاثیر مطلوب تصمیمات کشور به ضرر منافع ملی خواهد کاست و موضع قاطع ایران را در این باره تضعیف خواهد کرد./فردانیوز