اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر راه و شهرسازی: سال آینده قیمت مسکن افزایش نمی‌یابد/ تمهیدات نوروزی وزارت راه



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات وزارت راه برای سفرهای نوروزی گفت: سال آینده قیمت مسکن افزایش نمی‌یابد.

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات جدید در اختیار ادارات کل استان‌ها قرار دادیم، گفت: برای سال ۹۴، ۱۵ میلیون تن روکش آسفالت را در جاده‌ها انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به تمهیدات وزارت راه برای سفرهای نوروزی، گفت: در تمام استان‌ها ۱۵ هزار نفر راهدار فعال هستند. راهداران با هماهنگی باز تولید، راه‌ها را برای نوروز باز نگه می‌دارند و برای سفرهای نوروزی مشکلی برای مسافران به وجود نیاید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۴۸۰ دوربین کنترل سرعت در مرکز مدیریت راه‌ها وجود دارد، بیان کرد: مردم می‌توانند از طریق پایانه‌ها، اطلاعات آنلاین محورها را با تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری را در اختیار داشته باشند.

آخوندی با بیان اینکه برای کنترل سرعت، تمام دوربین‌ها با پلیس مرتبط است، بیان کرد: در صورت تخطی رانندگان، حتما جریمه برای آنها ارسال می‌شود و از مردم می‌خواهم که در سفرهای نوروزی با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سفر را برای خود و دیگران تلخ نکنند.

وی با اشاره به اینکه آیا در سال‌های آینده نرخ مسکن افزایش پیدا می‌کند؟ گفت: پیش‌بینی کارشناسان این است که سال آینده اتفاق خاصی در بخش مسکن رخ نمی‌دهد و افزایش قیمتی نداریم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص نظارت بر بازار سیاه بلیت هواپیما گفت: سازمان هواپیمایی نظارت بر آژانس‌ها را بر عهده دارد و مردم می‌توانند در صورت بروز هر تخلفی، آن را به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند و مطمئن باشند که بلافاصله رسیدگی می‌شود.

اخبار اقتصادی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
سخنرانی در وزارت مسکن و شهرسازی قسمت 3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون وزیر راه و شهرسازی:اگر سال آینده قیمت مصالح بالا برود، درباره افزایش قیمت ها تصمیم می گیریم



 

معاون وزیر راه و شهرسازی:اگر سال آینده قیمت مصالح بالا برود، درباره افزایش قیمت ها تصمیم می گیریم

 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش وزیر راه و شهرسازی این است كه با كنترل قیمت ها به متقاضیان كمك كند تا میزان آورده ی آنها كمتر باشد.

ابوالفضل صومعلو در گفت وگو با خبرنگار مسكن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ی نظارت بر قیمت ساخت مسكن مهر خود مالك در سال ۱۳۹۱ اظهار كرد: اگر قیمت مصالح در سال ۹۱ بالا برود، آنگاه برای افزایش قیمت ها تصمیم می گیریم، اما تاكنون هیچ انبوه سازی نسبت به افزایش قیمت ها به وزیر راه گله نكرده است.

در این راستا چندی پیش علی نیكزاد ـ وزیر راه و شهرسازی ـ اعلام كرد كه قیمت ساخت مسكن مهر سال ۹۱ با توافق دولت و انبوه سازان انجام می شود.

مسكن مهر مهمترین برنامه ی اقتصادی دولت های نهم و دهم

صومعلو با اشاره به این كه وزارت راه و شهرسازی تا سال ۹۰ هیچ گونه افزایش قیمت را نپذیرفته است، ادامه داد: در تفاهم نامه ها آمده بود كه اگر قیمت مصالح به یكباره بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت، مابه التفاوت را بپذیریم كه چنین امری رخ نداد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این كه بنا به اعلام بانك مركزی، مسكن در سال ۸۸ نقش ۳.۵ درصدی در رشد اقتصادی داشته است، تصریح كرد: این سهم در سال ۸۹ با رشد بیش از۵۰ درصدی به بیش از ۵.۵ درصد رسیده است.

وی در ادامه قیمت ساخت مسكن به روش صنعتی سازی را به طور میانگین ۳۵۰ هزار عنوان و خاطرنشان كرد: اعتقاد دولت دهم این است كه تا پایان این دولت هیچ ایرانی بدون مسكن نباشد..... /  خبرگزارى ایسنا