اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر راست می گوید ؛ خیلی ها سر کار رفته اند!



 

وزیر راست می گوید ؛ خیلی ها سر کار رفته اند!

 

تا همین چند روز پیش هیچ چیز معلوم نبود ، وزیر كار هم اصرار داشت آمار كسانی كه در شش‌ماهه اول امسال شاغل شده‌اند معلوم نیست و حتی استدلال می‌كرد كه آمارهای اشتغال از تسهیلات بانكی به دست می‌آید كه قابل اعلام نیستند.

اما ناگهان ورق برگشت . . . و وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی یك "عدد رند" اعلام كرد: در شش‌ماهه اول امسال یك میلیون اشتغالزایی داشته‌ایم.

هیچ تردیدی وجود ندارد كه وزیر راست می‌گوید؛ علتش هم دو چیز است:

اول آنكه اسناد این آمار موجود است و البته اسنادش هم آماری است كه استانداری‌ها داده‌اند.

دومین دلیل نیز این است كه مگر می‌شود یك وزیر حرف خلاف واقع بگوید؟! نمی‌شود كه!

لذا با توجه به اینكه حتماً حتماً در شش‌ماهه اخیر یك میلیون شغل ایجاد شده است ، صرفاً جهت خنثی كردن توطئه‌هایی كه برای تضعیف عملكرد دولت دهم صورت می‌گیرد از آقای وزیر درخواست می‌شود به چند نكته زیر التفات بفرمایند:

1ـ اقتصاد قوانین خود را دارد. قوانینی كه بر دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اجباری نیز خود را تحمیل می‌كند و لذا هر چیزی را هم بتوان به زور و اجبار سر به راه كرد، اقتصاد را نمی‌توان.

از این‌رو بی‌مناسبت نیست آقای وزیر توضیح دهند در كشوری كه رشد اقتصادی آن حول و حوش 2 درصد است چگونه توانسته‌اند یك میلیون شغل ایجاد كنند!

پاسخ به این سوال نه‌تنها مشت محكمی به دهان همه منتقدان دولت خواهد بود بلكه ای بسا جایزه نوبل اقتصادی را هم برای آقای وزیر به ارمغان بیاورد.

2ـ طی ماه‌های گذشته بیش از آنكه شاهد گشایش كارخانه و مراكز تولیدی باشیم، از تعطیلی و ورشكستگی واحدهای تولیدی در سراسر ایران خبردار شده‌ایم  در برخی صنف‌ها حتی تعطیلی نیمی از واحدهای تولیدی گزارش شده است. به عنوان مثال آمار اعلام شده از وضعیت گاوداری‌ها و تعطیلی روزافزون آنها كه منجر به ذبح گاوها و بیكاری شاغلان آنجا شده‌ است را بنگرید تا عمق فاجعه مشخص شود.

سوالی كه بعضی‌ها می‌كنند این است كه چطور می‌شود روز‌به‌روز شاهد تعطیلی كارخانه یا كاهش ظرفیت آنان و تعدیل مدام نیروها باشیم ولی در همان حال اشتغال زیاد هم بشود؟

پرسش ابلهانه‌ای است، نه؟!

3ـ آقای وزیر كه تا همین سه‌چهار روز اخیر می‌گفت حتی آمار تقریبی هم وجود ندارد و چون بانكی است قابل اعلام هم نیست چطور ناگهان تغییر موضع دادند و آمار دادند!

راز این دوگانگی هم بعضی انسان‌های بد دل را بدجوری می‌آزارد!

4ـ عده‌ای  می‌گویند كه این آمارها غیرواقعی است و عمدتاً یك‌سری اسامی و شماره ملی است كه روی كاغذ ثبت و از استانداری‌ها به تهران ارسال شده است.

البته در اینكه این مدعیان وابسته به غرب و اسرائیل هستند و در خوش‌بینانه‌ترین حالت بصیرت ندارند شكی نیست ولی برای اینكه روی این‌ها كم بشود، بد نیست وزارت كار سایتی راه‌اندازی كند و مشخصات و نشانی محل كار شاغلان جدید را به همراه شماره بیمه آنها در آن منتشر نماید. بالاخره این یك میلیون نفر كه مانند اجنه نامرئی نیستند و روی همین زمین و جایی در همین مملكت كار می كنند.

اگر این شفاف‌سازی صورت بگیرد و به هر كدام از این یك میلیون نفر مراجعه شود و آنها بگویند " بله ما تا پارسال بیكار بودیم ولی حالا شاغل هستیم، این هم بیمه‌نامه‌مان" آن وقت دیگر كسی نمی‌تواند آب به آسیاب دشمن بریزد و نظام را تضعیف كند!

در پایان از آقای وزیر به دلیل تواضعی كه در اعلام این آمار نشان داده‌اند تقدیر و تشكر می‌شود زیرا طبق برنامه قرار است تا پایان سال دو میلیون و 500 هزار شغل ایجاد شود كه از این رو انتظار می‌رفت عدد اعلام شده برای نصف سال ،  یك میلیون و 250 هزار باشد كه آقای وزیر با تواضعی مثال‌زدنی، از خیر آن 250 هزار تا گذشتند تا عددی رند تقدیم ملت شود.

به علاوه اگر آمار كسانی كه توسط دولت در ماجراهایی نظیر سفر خانوادگی به نیویورك، اختلاس،  مشایی و بقایی ، خانه‌نشینی و... سر كار گذاشته می‌شوند محاسبه می شد ، رقم ده‌ها میلیون نفری از افراد سر كار رفته توسط دولت قابل عرضه بود كه باز دوستان فروتنی به خرج دادند و به همین یك میلیون ناقابل بسنده كردند..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
سر کار گذاشتن دختر(خیلی جالبه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخست وزیر هلند چگونه سر کار می رود؟ + عکس



نخست وزیر هلند چگونه سر کار می رود؟ + عکس

اروپا - تصویری از مارک روته نخست وزیر هلند که با این وسیله ساده وارد محل کار خود در لاهه می شود./خبرآنلاین


 نخست وزیر هلند,عکس نخست وزیر هلند