اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر دفاع عراق وارد کربلا شد


وزیر دفاع عراق به همراه هیئتی عالی رتبه نظامی این کشور برای نظارت بر چگونگی تامین امنیت زوار وارد کربلا شد.

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع عراق به همراه هیئتی عالی رتبه نظامی این کشور برای نظارت بر چگونگی تامین امنیت زوار وارد کربلا شد.

خالد العبیدی وزیر دفاع عراق به همراه فرماندهی عملیات فرات و رئیس ستاد ارتش این کشور برای نظارت بر چگونگی تامین امنیت زوار وارد کربلا شد.

العبیدی ضمن بازدید از شهر کربلا با فرماندهان نظامی و امنیتی در این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی همچنین از یگان‌های ارتش مستقر در این شهر دیدار و درباره نحوه اجرای تدابیر امنیتی همزمان با مراسم اربعین با آنها گفت‌وگو کرد.

هر ساله میلیون‌ها مسلمان از عراق و خارج از این کشور با وجود تهدیدهای مستمر تروریست‌ها، برای زیارت حرم امام حسین (ع) و برادر ایشان حضرت «عباس» (ع) در روز اربعین عازم کربلای معلی می‌شوند و دولت مرکزی عراق، چندین طرح امنیتی ویژه برای تامین امنیت این زائران تدوین می‌کند.


ویدیو مرتبط :
بمباران داعش با جنگنده سوخو 25 توسط وزیر دفاع عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع آمریکا سرزده وارد عراق شد


وزیر دفاع آمریکا برای دیدار با نخست‌وزیر عراق به صورت سر زده وارد این کشور شد.

خبرگزاری تسنیم: تسنیم، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا برای دیدار با نخست‌وزیر عراق و فرماندهان آمریکایی به صورت سر زده وارد این کشور شد. وزیر دفاع آمریکا پیش از این سفر برای دیدار با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی وارد سرزمین‌های اشغالی شده بود. منابع خبری هدف از سفر وی را متقاعد ساختن مقامات اسرائیلی درخصوص توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرده بودند.

کارتر پس از این سفر به منظور تقویت روابط دفاعی با ریاض پس از توافق هسته‌ای وارد عربستان سعودی شد.وزیر دفاع آمریکا، دیروز پس از گفت‌وگو با مقام‌های سعودی، اظهار داشت «قدرت تهاجمی ایران» تهدیدی مشترک قلمداد می‌شود.

کارتر اعلام کرد او و ملک سلمان در این گفت‌وگوها بر حمایت علنی خود از این توافق تأکید کردند، ولی در عین حال درخصوص برخی موارد از جمله لزوم اجرای صحیح این توافق ابراز نگرانی کرده‌اند.

وزیر دفاع آمریکا افزود گفت‌وگوهایش با مقام‌های سعودی در «جده» بر مسائلی از جمله تقویت روابط امنیتی از جمله دفاع موشکی، امنیت سایبری، امنیت دریایی و نیروهای عملیات ویژه متمرکز بود. این در حالی است که سران کشورهای حاشیه خلیج فارس در نشست «کمپ‌دیوید» در ماه مه بر لزوم تحقق این تعهدات تأکید کردند.

کارتر ایران و گروه تروریستی داعش را  مهم‌ترین چالش‌های مشترک بین ایالات متحده و عربستان سعودی اعلام کرد و همچنین به اوضاع کنونی یمن پرداخت.