اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر دفاع سابق آمریکا:حمله نظامی علیه ایران فاجعه آمیز خواهد بود



مخالفت رابرت گیتس با حمله نظامی علیه ایران

وزیر دفاع سابق آمریکا با حمله نظامی آمریکا و اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای ایران مخالفت کرد و این کار را خارج از توان این دو خواند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، رابرت گیتس که روز گذشته در نورفولک در ایالت ویرجینیای آمریکا سخن می گفت اسرائیل نباید باعث آسیب دیدن منافع آمریکا در منطقه شود و با حمله هوایی علیه تاسیسات هسته ای ایران ، منافع آمریکا را در منطقه به خطر بیاندازد. 

گیتس همچنین هشدار داد که دست زدن به حمله نظامی علیه ایران فاجعه آمیز خواهد بود و پیامدهای ناگواری به همراه خواهد داشت.

وی همچنین از دولت آمریکا خواست تا برای  رهبران اسرائیل به صراحت روشن کنند که آمریکا به اسرائیل اجازه نخواهد داد منافع حیاتی آمریکا را به خطر بیاندازد.

گیتس با این ادعا اعمال تحریم ها علیه ایران بهترین شیوه برای توقف فعالیتهای هسته ای این کشور است گفت حمله به تاسیسات هسته ای ایران فاجعه آمیز خواهد بود و باعث خواهد شد تا آمریکا مجددا" در این نقطه از جهان (خاورمیانه) درگیر جنگ شود .

رابرت گیتس همچنین گفت نه اسرائیل و نه آمریکا توانایی نظامی لازم برای از بین بردن برنامه اتمی ایران را ندارند مضافا" به اینکه عملیات نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران سبب خواهد شد تا ایران زودتر هسته ای شود./باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
اردوغان حمله نظامی به ایران را فاجعه بار خواند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل قولش به امریکا برای عدم حمله به ایران تا آبان ماه را پس گرفت/وزیر دفاع آمریکا: گزینه نظامی علیه ایران آماده است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اسرائیل قولش به امریکا برای عدم حمله به ایران تا آبان ماه را پس گرفت/وزیر دفاع آمریکا: گزینه نظامی علیه ایران آماده است

لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا گفت که این کشور اماده ی انجام هر اقدامی برای جلوگیری از تولید سلاح هسته ای توسط ایران است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  : راشاتودی نوشت: لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا گفت که این کشور اماده ی انجام هر اقدامی برای جلوگیری از تولید سلاح هسته ای توسط ایران است.

سفیر امریکا در رژیم صهیونیستی چندی پیش گفت که گزینه نظامی علیه ایران کاملا آماده است و برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

پانه تا، ضمن تایید گفته های دانیل شپیرو سفیر امریکا در اسرائیل گفت: در صورتی که مذاکرات دیپلماتیک موفقیت امیز نباشد، ما طرح های نظامی داریم.

وی در ادامه افزود: امریکا برنامه های ضروری برای دفاع از خود را دارد.

وزیر دفاع امریکا گفت: ما امیدواریم و ترجیح می دهیم که اختلافات بر سر برنامه هسته ای ایران از طریق دیپلماتیک حل شود اما این بدین معنا نیست که گزینه نظامی در دسترس نیست.

پانه تا اضافه کرد: گزینه نظامی نه تنها در دسترس بلکه آماده است.

راشاتودی در ادامه نوشت: اسرائیل تنها رژیمی است که بر استفاده از گزینه ی نظامی علیه ایران تاکید می ورزد. تل آویو روز 23 می و در اولین روز مذاکرات ایران و 1+5 در عراق مواضع خود را تکرار کرد. ایهود باراک، وزیر جنگ اسرائیل گفت: مذاکرات تنها به ایران اجازه می دهد که زمان بخرد.

راشاتودی مدعی شد: روز 24 می و حتی پیش از پایان رسمی مذاکرات، اسرائیل قول خود را مبنی بر عدم حمله به ایران، پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا(آبان ماه) پس گرفت./انتخاب