اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر دفاع: در دولت گذشته با بی تدبیری 4 قطعنامه را بر ملت تحمیل کردند/ عده ای دنبال ناامید کردن مردمند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در سال 92 بسیاری سعی داشتند این حماسه مردم را به کام ملت تلخ کنند. برخی در انتخابات قبلی که سال 88 برگزار شد سعی داشتند صحت انتخابات را زیر سوال ببرند و به نوعی به جامعه القا کنند که رای مردم اهمیتی ندارد و همه چیز از پیش تعیین شده است اما حضور حماسی مردم در انتخابات چند پیام بزرگ را به جهانیان رساند.

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در مراسم 24 خرداد که به مناسبت دومین سالگرد پیروزی دولت تدبیر و امید در تالار کوثر اصفهان با حضور جمعی از مردم برگزار می‌شد، اظهار کرد: باید اول ببینیم که چرا ما 24 خرداد را گرامی می داریم و چرا ایامی مانند 24 خرداد از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. 24 خرداد به این دلیل اهمیت دارد که یک نقطه عطف و تغییر مسیر در جهت حرکت جامعه به سوی رشد و تعالی است.

وی افزود: در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم اراده خود را در تمام صحنه‌های سیاسی به اثبات رساندند و ثابت کردند که به دنبال مردم‌سالاری دینی هستند. در حالی انتخابات سال 92 برگزار می‌شد که آن سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیده شده بود و به چه خوبی مردم با حضور در انتخابات این شعار را به اثبات رساندند.

سردار دهقان افزود: در هنگامی که رهبر معظم انقلاب رای خود را به صندوق می‌انداختند فرمودند که رای مردم حق الناس است و مسئولان باید از آن صیانت کنند. حضور 72 درصدی مردم در انتخابات سال 92 آب پاکی را بر روی بدخواهان ملت ایران ریخت و همه دیدند که این حماسه سیاسی چگونه تحقق پیدا کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: سال 92 در حالی آغاز شده بود که کشور در حال رکود و تورم به سر می‌برد. فعالیت اقتصادی به شدت با مشکل مواجه بود و نوسانات نرخ ارز نیز به شدت بالا رفته بود و این امر خود منجر به عدم سرمایه‌گذاری در کشور شده بود.

وی افزود: برخی در دولت گذشته با تدابیر نادرست 4 قطعنامه شورای امنیت را بر ملت تحمیل کردند که می‌شد این قطعنامه‌ها اجرایی نشود. در این شرایط باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شد و حسن روحانی که هیچ تعلق حزبی به هیچ گروهی نداشت با شعار متفاوت وارد کارزار انتخاباتی شد و جامعه ما همواره در این مقاطع خاص به دنبال فرد گمشده‌ای می گردد که اهداف ملت ایران را محقق سازد و رییس جمهور روحانی به دلیل صداقت و عزم و اراده‌ای که داشت مورد قبول مردم ایران واقع شد.

دهقان تصریح کرد: وقتی بحث اعتدال مطرح می شود آنچه که مهم است این است که در عرصه اداره جامعه هیچ عاملی بالاتر از صلاحیت حرفه ای افراد نیست و هرکسی فارغ از سلایق گوناگون می‌تواند به سمت‌های گوناگون منصوب شود. اعتدال یعنی اینکه ما تصمیم‌های قاطع و آنی داشته باشیم اما این تصمیمات آنی نباید در مسیر تصمیمات بلندمدت خلل وارد کند و در همین جاست که بحث خرد جمعی مطرح می‌شود. احترام به فکر و اندیشه و رعایت حقوق افراد، تمکین به قانون که اگر قانون در رفتار مسئولان حاکم باشد فضای نظم و انضباط در کشور شکل می‌گیرد.

وی افزود: شعار سال جاری که دولت و ملت همدلی و همزبانی نام گرفته است به این معناست که همه مردم ایران باید با تمام ظرفیت‌های خود به دولت کمک کنند و دولت نیز به دنبال تمجید از خود نیست. دولت دنبال تریبون و بلندگو نمی‌گردد و ملت حاصل تلاش خدمتگزاران خود را به خوبی می‌بیند، لذا در چنین فضایی دولت به دنبال تعریف از عملکرد خود نیست. البته دولت از نقد و انتقاد استقبال می کند ولی هیچ فحاشی را تحمل نخواهد کرد.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: ملت کسانی که القای ناامیدی می کنند را پس خواهند زد و به دنبال منافع ملی خود هستیم و همیشه نیاز به امید در جامعه داریم و دولت تلاش می کند این امید را زنده نگه دارد.

دهقان در ادامه خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته دولت اقدامات زیادی را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور انجام داده است. بحث ترازهای بازرگانی و بحث ارزش پول ملی در دستور کار دولت بوده است. دولت به دنبال آن است که نظام اقتصادی کشور را به نظم در بیاورد و همچنین حفظ ارزش پول ملی از اهداف دیگر دولت به حساب می آید.
 
وزیر دفاع تصریح کرد: مبارزه با فساد و سالم سازی فضای اداری کشور از دیگر اهداف مهم دولت تدبیر و امید است و به اطمینان می گویم که مدیران ما جزو پاک دست ترین افراد جامعه هستند البته ما به هیچ وجه منکر وجود نداشتن فساد به طور کامل نمی‌شویم اما چیزی که مهم این است که همان طور که آقای رییس جمهور گفته است با هر فردی و در هر مقامی که بخواهد از موقعیتش سواستفاده مالی کند با بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن برخورد خواهد شد.

دهقان تصریح کرد: بحث محیط زیست و رسیدگی به آن از اهداف دیگر دولت است که در سطح ملی فاز یک کلان شهرها در دستور کار دولت قرار دارد. یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا استفاده از بنزین یورو 4 و یورو 5 است و حتی وضعیت گازوییل‌ها نیز باید ساماندهی شود.

وی افزود: سرمایه گذاری جدی در زیربناهای اقتصادی کشور از اهداف مهم دولت است و البته بحث افزایش صادرات غیرنفتی از مباحث مهمی است که باید به آن پرداخته شود. خوشبختانه تراز تجاری کشور مثبت است و در حوزه گردشگری امروز ایران هر سال پذیرای 7 میلیون گردشگر خارجی است که این خود نشان دهنده فضای امن جمهوری اسلامی ایران است.
 
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: با تدابیر دولت بسیاری از دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد شده است و امروز ذخایر کالاهای اساسی در کشور بسیار بالا است.
 
دهقان تصریح کرد: دولت تعامل سازنده با دنیا را پیش برده و امروز اگر یک ملت در دنیا وجود داشته باشد که بر ضد تروریسم در حال جنگ است ملت ایران است. امروز در اوج اقتدار در سطح جهانی نقش‌آفرینی می کنیم و دولت تدبیر و امید به دنبال تحقق اهداف ملت می‌باشد.

وی اظهار کرد: امروز ملت ایران قادر شده است تعامل سازنده با دنیا داشته باشد که این خود جای شکر دارد.

 

اخبار سیاسی- خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
دیدار وزیر دفاع دولت دهم و دولت یازدهم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری شد/ وزیر نفت احمدی نژاد ،مشاور وزیر دفاع دولت روحانی



بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری

بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری شد

مرتضی بانک، معاونت کل نهاد ریاست جمهوری شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بعد از ظهر روز چهارشنبه در مراسمی که با حضور محمد نهاوندیان برگزار شد مرتضی بانک به عنوان معاون کل نهاد ریاست جمهوری انتخاب شد.

مرتضی بانک معاون پژوهشکده و معاون دفتر و مشاور مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و مشاور حسن روحانی است و استاندار سابق کرمان و معاون اداری مالی وزارت امور خارجه بوده است.

 


وزیر نفت احمدی نژاد مشاور وزیر دفاع دولت روحانی شد

وزیر سابق نفت بعنوان مشاور عالی حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منصوب شد.

رستم قاسمی وزیر سابق نفت بعنوان مشاور عالی حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منصوب شد.

قاسمی یکی از فرماندهان مهندسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و از جانبازان جنگ تحمیلی است که فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و وزارت نفت دولت دهم نیز از جمله سوابق وی است.

پس از انتخاب زنگنه بعنوان وزیر نفت، به رستم قاسمی پیشنهاد مشاوره در این وزارتخانه نیز داده شده بود.

کاظم چهره گشا رئیس دفتر معاون اول رییس جمهور شد

اسحاق جهانگیری در حکمی «مهندس کاظم چهره گشا» را به عنوان رئیس دفتر معاون اول رییس جمهور منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در حکمی «کاظم چهره گشا» را به عنوان رئیس دفتر معاون اول رییس جمهور منصوب کرد.
متن حکم معاون اول رئیس جمهور بدین شرح است:
جناب آقای مهندس کاظم چهره گشا
نظر به تعهد، شایستگی، تجربه و توانمندی شما، به موجب این حکم جنابعالی را به سمت «رئیس دفتر معاون اول رییس جمهور» برمی گزینم.

امید است با اتکال به الطاف خداوند متعال، ضمن بهره گیری از توانایی های همکاران محترم و همراهی همه مدیران و کارشناسان صدیق و توانمند و با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در انجام مسئولیت محوله موفق باشید.

اسحاق جهانگیری