اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر دفاع آمریکا سرزده وارد عراق شد


وزیر دفاع آمریکا برای دیدار با نخست‌وزیر عراق به صورت سر زده وارد این کشور شد.

خبرگزاری تسنیم: تسنیم، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا برای دیدار با نخست‌وزیر عراق و فرماندهان آمریکایی به صورت سر زده وارد این کشور شد. وزیر دفاع آمریکا پیش از این سفر برای دیدار با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی وارد سرزمین‌های اشغالی شده بود. منابع خبری هدف از سفر وی را متقاعد ساختن مقامات اسرائیلی درخصوص توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرده بودند.

کارتر پس از این سفر به منظور تقویت روابط دفاعی با ریاض پس از توافق هسته‌ای وارد عربستان سعودی شد.وزیر دفاع آمریکا، دیروز پس از گفت‌وگو با مقام‌های سعودی، اظهار داشت «قدرت تهاجمی ایران» تهدیدی مشترک قلمداد می‌شود.

کارتر اعلام کرد او و ملک سلمان در این گفت‌وگوها بر حمایت علنی خود از این توافق تأکید کردند، ولی در عین حال درخصوص برخی موارد از جمله لزوم اجرای صحیح این توافق ابراز نگرانی کرده‌اند.

وزیر دفاع آمریکا افزود گفت‌وگوهایش با مقام‌های سعودی در «جده» بر مسائلی از جمله تقویت روابط امنیتی از جمله دفاع موشکی، امنیت سایبری، امنیت دریایی و نیروهای عملیات ویژه متمرکز بود. این در حالی است که سران کشورهای حاشیه خلیج فارس در نشست «کمپ‌دیوید» در ماه مه بر لزوم تحقق این تعهدات تأکید کردند.

کارتر ایران و گروه تروریستی داعش را  مهم‌ترین چالش‌های مشترک بین ایالات متحده و عربستان سعودی اعلام کرد و همچنین به اوضاع کنونی یمن پرداخت.


ویدیو مرتبط :
بمباران داعش با جنگنده سوخو 25 توسط وزیر دفاع عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع آمریکا: نیروهای ارتش عراق از رمادی فرار کردند



اخبار,اخباربین الملل,دولت اوباما

کارتر مدعی شد:" در حالی که تعداد نیروهای عراقی بسیار بیشتر از داعش بود، اما آنها در برابر داعش مقاومت نکردند و گریختند."شد:" در حالی که تعداد نیروهای عراقی بسیار بیشتر از داعش بود، اما آنها در برابر داعش مقاومت نکردند و گریختند."

وزیر دفاع آمریکا ارتش عراق را به فرار و عدم مقاومت در برابر داعش در جریان حمله هفته گذشته این گروه تروریستی و تصرف شهر رمادی مرکز استان الانبار متهم کرد.

به گزارش عصر ایران اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان ان آمریکا با متهم کردن نیروهای ارتش عراق به عدم مقاومت در برابرداعش در جریان حمله هفته گذشته داعش و تصرف این شهر گفت: نیروهای عراقی گریختند و انگیزه ای برای دفاع از شهر نداشتند.

کارتر مدعی شد:" در حالی که تعداد نیروهای عراقی بسیار بیشتر از داعش بود، اما آنها در برابر داعش مقاومت نکردند و گریختند."

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر تاکید کرد که استراتژی واشنگتن در نبرد با داعش در عراق و سوریه تغییر نخواهد کرد و آمریکا همچنان متعهد به حملات هوایی، ارسال تجهیزات و حمایت های لجستیک خواهد بود و از پیاده کردن نیروی زمینی به منظور مقابله با داعش اجتناب خواهد کرد.

او گفت عراقی ها باید خودشان در این جنگ پیروز شوند.

این سخنان در حالی است که بسیاری از سناتورهای جمهوریخواه آمریکایی پس از سقوط رمادی به دست داعش و تصرف شهر باستانی و استراتژیک پالمیرا در سوریه، با انتقاد شدید از دولت اوباما، استراتژی نبرد با داعش در یک سال گذشته را زیر سوال برده اند.

 سناتور جنان مک کین در مصاحبه با شبکه خبری " سی بی اس" در سخنانی با انتقاد شدید از استراتژی دولت اوباما برای مقابله با داعش در عراق و سوریه گفت که جنگ با داعش نیازمند استقرار نیروهای زمینی آمریکا است. او خواهان اعزام واحدهای زمینی به منظور مقابله با داعش شد.

در مقابل این سخنان مقامات آمریکایی، برخی شخصیت های سیاسی عراقی با متهم کردن واشنگتن به عدم همراهی و حمایت کامل از نیروهای عراقی ، واشنگتن را مسئول سقوط شهر رمادی می دانند، برخی دیگر از مقامات عراقی نیز با درخواست جمهوریخواهان مبنی بر اعزام واحدهای زمینی آمریکایی به عراق به بهانه مبارزه با داعش به شدت مخالفت کردند.

"حکیم الزمیلی" رییس کمیسیون دفاعی و امنیتی  مجلس عراق در پاسخ به سخنان وزیر دفاع  آمریکا درباره فرار نیروهای عراقی و ضعف نیروهای عراقی برای مقابله با داعش گفت:" سخنان آقای کارتر بی پایه و غیر واقعی است. آمریکا می خواهد پس از شکست اخیرش  از داعش به دلیل عدم پشتیبانی مناسب از نیروهای عراقی، دیگران را مقصر جلوه دهد."

همزمان نیروهای عراقی ، شبه نظامیان شیعه و عشایر سنی عراقی  روز یکشنبه  در عملیاتی موفق توانستند کنترل  منطقه " حسیبه" در 10 کیلومتری شرق رمادی را به دست گیرند. نیروهای عراقی می گویند به عملیات خود به منظور نزدیک تر شدن به شهر رمادی و پاکسازی این شهر از عناصر داعش ادامه خواهند داد.

 

 اخبار بین الملل  - عصر  ایران