اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر دارایی ژاپن پس از دیدار با همتای آمریكایی : واردات نفت از ایران را كاهش می دهیم



 

ژاپن ، تحریم نفتی

 

وزیر دارایی ژاپن اعلام كرد كه كشورش واردات نفت خود از ایران را كاهش می دهد.

" جون آزومی " وزیر دارایی ژاپن روز پنج شنبه پس از دیدار با تیموتی گایتنر همتای آمریكایی خود در توكیو ضمن اعلام این مطلب گفت كه این اقدام در راستای حمایت توكیو از تحریم های آمریكا علیه ایران بر سر موضوع هسته ای صوت می گیرد .

گایتنر برای رایزنی با مقامات ژاپنی درباره پیوستن این كشور به دور جدیدی از تشدید تحریم های نفتی علیه ایران به توكیو سفر كرده است .

اخیرا وزیر خارجه ژاپن نیز در سفر به برخی كشورهای عربی منطقه از جمله عربستان و قطر از آنها خواسته است تا در صورت پیوستن توكیو به تحریم نفتی ایران به این كشور تضمین دهند تا نفت مورد نیاز آن را تهیه كنند.

وزیر دارایی ژاپن در كنفرانس خبری مشترك با همتای آمریكایی خود گفت :‌"‌ جهان نمی تواند درباره مشكل برنامه های هسته ای ایران بی تفاوت باشد ، و ما از این زاویه اقدامات آمریكا را درك می كنیم ."

ژاپن 10 درصد از نفت وارداتی خود را از ایران تامین می كند.

وزیر دارایی ژاپن در عین حال افزود :‌"‌ ما برنامه زمان بندی شده برای كاهش واردات 10 درصدی مان از ایران را در سریع تر زمان ممكن آغاز می كنیم ."

گایتنر نیز در این كنفرانس خبری ضمن تاكید بر همكاری آمریكا با متحدان خود برای افزایش فشار بر ایران گفت كه این اقدام به منظور قطع ارتباط بانك مركزی ایران با سیستم مالی بین المللی و كاهش درآمد نفتی این كشور صورت می گیرد.

گایتنر همچنین از تصمیم ژاپن برای كاهش واردات نفت خود از ایران قدردانی كرد و تحریم نفتی ایران را هدفی استراتژیك و مهم خواند.

اقدام ژاپن برای كاهش واردات نفت خود از ایران در حالی صورت می گیرد كه روز چهارشنبه مقامات چینی در دیدار با وزیر خزانه داری آمریكا مخالفت خود را با پیوستن به تحریم نفتی ایران اعلام كرده اند .

چین كه بزرگ ترین مصرف كننده انرژی در جهان است ، بزرگ ترین مشتری نفت ایران نیز می باشد. پكن 11 درصد از نفت مصرفی خود را از ایران تامین می كند و این كشور در ماه نوامبر 2011 روزانه 600 هزار بشكه نفت خام از ایران خریداری كرده است .

ایران روزانه حدود 2 میلیون و 200 هزار بشكه نفت خام صادر می كند كه قریب به 30 درصد از این صادرات به  ژاپن و كشورهای عضو  اتحادیه اروپا صورت می گیرد.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
دیدار وزیر خارجه ژاپن با دکتر ظریف و وزیر نفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفت ژاپن با طرح آمریکا برای قطع ناگهانی واردات نفت از ایران:‌ این کار را به تدریج انجام می دهیم



 

تحریم نفت , تحریم ایران

رابرت آینهورن دستیار ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در خلع سلاح و منع تکثیر سلاح های هسته ای روز گذشته در دیدار خود با مقامات ژاپنی در ترغیب توکیو به قطع واردات نفت از ایران ناکام ماند.


به گزارش عصر ایران روزنامه ژاپن تایمز در این باره نوشت که دیدار یک و نیم ساعته آینهورن با مقامات وزارت خارجه ، دارایی و بازرگانی ژاپن بدون کسب نتیجه مشخص پایان یافت.

بر اساس این گزارش مقامات ژاپنی با قطع یکباره واردات نفت خود از ایران مخالف اند و بر این باورند که این کار به افزایش قیمت نفت و صدمه خوردن اقتصاد جهانی و اقتصاد ژاپن خواهد انجامید .


گفتنی است هفته گذشته نیز تیموتی گایتنر وزیر خزانه داری آمریکا در دیدار با همتای ژاپنی خود در توکیو از وی خواسته بود تا توکیو نیز به کمپین غرب در تحریم نفتی و تحریم بانک مرکزی ایران بپیوندد .


وزیر دارایی ژاپن پس از دیدار با گایتنر و در کنفرانس خبری مشترک با او اعلام کرد که توکیو واردات نفت خود از ایران را کاهش می دهد اما یک روز پس از اظهارات این وزیر ژاپنی " یوشیهیکو نودا " نخست وزیر ژاپن با تکذیب اظهارات وزیر خود گفت که برای پیوستن به تحریم نفتی ایران باید نخست با کمپانی های ژاپنی مذاکره کند و نظر آنها را جویا شود.


ژاپن اعلام کرده است که در یک برنامه زمان بندی شده واردات نفت خود از ایران را به مرورخواهد کاست اما توکیو می گوید قطع یکباره واردات نفتش از ایران شوک آور بوده و به ضرر اقتصاد این کشور خواهد بود.

دولت توکیو بدین منظور با دولت های عربی حاشیه خلیج فارس در حال رایزنی است تا از آنها برای تامین نفت خام خود در صورت تحریم نفتی ایران تضمین بگیرد.


وزیر خارجه ژاپن روز گذشته در اظهاراتی دو طرفه تلاش کرد تا هم رضایت آمریکا را جلب کند و هم به افکار عمومی ژاپن این اطمینان را بدهد که توکیو با دنباله روی صرف از آمریکا به اقتصاد خود ضربه نخواهد زد.


" کویچیرو گنبا " روز گذشته در اظهاراتی با اشاره به اینکه کابینه این کشور در همکاری نزدیک با واشنگتن برای مقابله با برنامه های هسته ای ایران هم عقیده است افزود که در کابینه این کشور بر سر ضرورت کاهش تدریجی واردات نفت از ایران توافق وجود دارد.


این وزیر ژاپنی در عین حال تاکید کرد که تحریم نفتی ایران ممکن است سبب افزایش جهشی قیمت نفت در بازارهای جهانی و ضربه خوردن به اقتصاد بحرانی جهان شود.../عصرایران