اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر دادگستری: برخی برای رسیدن به مقام حاضرند همه چیز را از دست بدهند



 

 

  وزیر دادگستری: برخی برای رسیدن به مقام حاضرند همه چیز را از دست بدهند

به گزارش ایسنا سیدمرتضی بختیاری در دیدار جمعی از دانش‌آموزان دبیرستان مرآت ضمن تشریح وظایف وزارت دادگستری طبق اصل 160 قانون اساسی تصریح كرد: وزرا باید پاسخگوی مجلس باشند و ما اعلام كرده‌ایم كه اگر نمایندگان در هر مورد از قوه قضاییه سوالی داشته باشند، پاسخ خواهیم داد، منتهی وزیر دادگستری الزامی به پاسخگویی ندارد.

وی با تشریح شرایط فعلی منطقه و جهان خاطرنشان كرد: تجربه انقلاب اسلامی باعث شد، تا سرفصل جدیدی در تاریخ بشریت با رویكرد دینی به وجود آید. امام خمینی(ره) دین را به میدان جامعه بشری آورد و به این وسیله منافع استكبار را به خطر انداخت.

وی با اشاره به ترفندهای دشمن برای زمین‌گیر كردن انقلاب اسلامی، به محاصره اقتصادی، اقدامات منافقین و تحمیل جنگ بر ملت ایران در سال 59 اشاره كرد و افزود: در جریان جنگ تحمیلی كشوری مانند فرانسه پنج میلیارد دلار اسلحه در اختیار عراق گذاشت و از سوی دیگر پنج میلیارد دلار نیز به این كشور وام داد. علاوه بر این میراژها و جنگنده‌های زیادی را با خلبان به اجاره عراق درآورد. كشورهایی مانند عربستان و كویت نیز در آن زمان بیش از 40 میلیارد دلار در اختیار عراق گذاشتند و در این میان تنها سوریه از ایران حمایت می‌كرد.

بختیاری گفت: دشمن با به كارگیری تمام ترفندها در طول 30 سال نتوانست به هدف خود دست یابد تا این‌كه در نهایت تلاش كردند اساس انقلاب را هدف قرار دهند. با این حال بزرگترین افتخار ما این است كه در طول این سال‌ها مردم با مقاومت و تحمل بدترین خیانت‌ها و شرارت‌های دشمن، سرافراز از همه‌ صحنه‌ها بیرون آمدند و دست از شعارها و ارزش‌های خود برنداشتند.

وی با بیان این‌كه «همه موفقیت ما ناشی از اسلام است»، اقدامات دشمن را در راستای مبارزه با اسلام دانست و افزود: در حال حاضر 18 هزار شبكه در جهان علیه اسلام تبلیغ می‌كنند؛ اما جمهوری اسلامی همچنان با قوت پای آرمان‌های خود ایستاده و مشكلات را تحمل می‌كند.

وزیر دادگستری ادامه داد: هرچه از عمر انقلاب می‌گذرد كینه و عداوت دشمنان بیشتر می‌شود؛ اما موج اسلام‌خواهی و خیزش اسلامی نیز در دنیا گسترش یافته و همگی این‌ها نشان دهنده تحقق وعده‌های الهی است كه البته مسوولیت ما را سنگین‌تر می‌كند.

وی خطاب به دانش‌آموزان با بیان این‌كه «تجربه بهترین سرمایه برای انسان است» اظهار كرد: انبیای الهی پیام‌آوران مكتب توحید در جوامع خود بودند و در برابر نهضت‌های انبیاء نیز صف‌آرایی‌های زیادی صورت گرفت. ما با مطالعه قصص قرآنی می‌توانیم به گونه‌ای عمل كنیم كه حقه‌بازی فتنه‌گران اثری نداشته باشد.

وی با تاكید بر لزوم بهره‌گیری از تجارب، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها خاطرنشان كرد: تاریخ برای آینده‌ ما بزرگترین سرمایه است و یقین دارم كسانی كه تاریخ اسلام و قصص انبیاء را بخوانند، امكان ندارد كه از چند نهیب آمریكا بترسند و رنگ ببازنند. شاید ما در بعد نظامی كمتر بتوانیم اعلام وجود كنیم؛ اما در ابعاد اجتماعی، علمی و عرصه‌های دیگر حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

وزیر دادگستری با اشاره به استقبال مردم لبنان از رییس‌جمهور نیز تصریح كرد: اگر در هر كدام از كشورهای اسلامی چنین زمینه‌ای به وجود آید و مسوولان‌شان ممانعتی نكنند، شاهد این قبیل استقبال‌ها خواهیم بود زیرا مردم دنیا آگاه شده‌اند. در حال حاضر تمام مكتب‌های دست‌ساز بشریت به بن‌بست رسیده و آن‌چه جوابگوی نیازهاست، دین مبین اسلام است.

بختیاری با تاكید بر ضرورت پیروی از عقل و پرهیز از هوای نفس برای رسیدن به موفقیت‌ها گفت: گاه برخی افراد برای رسیدن به پست و مقام حاضرند همه چیز را از دست بدهند. این هوای نفس مانع رشد انسان است. اگر می‌خواهیم به حیات طیبه و جامعه‌ای شایسته دست یابیم باید با پیروی از عقل، هوای نفس را كنار بگذاریم.


ویدیو مرتبط :
معاون وزیر امورخارجه: یک مقام دست سوم برای ابلاغ تصمیم کانادا به سفارت ایران در اتاوا رفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دادگستری ترکیه: 1845 پرونده توهین به اردوغان در دست بررسی است



به گفته وزیر دادگستری ترکیه برخی از این اظهارات به قدری توهین آمیز است که او به هنگام خواندن آنها از شرم سرخ می شود.

وزیر دادگستری ترکیه از تشکیل 1845 پرونده اتهامی توهین به رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور از زمان ریاست جمهوری او در تابستان سال 1393 به این سو خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس "بکیر بوزداغ" وزیر دادگستری ترکیه که در جلسه پارلمان این کشور سخن می گفت با اشاره به این موضوع افزود:" من شخصا قادر به خواندن برخی از اظهارات توهین آمیزی که علیه رییس جمهور بیان می شود نیستم و از شرم سرخ می شوم."

او با دفاع از به جریان افتادن پرونده های توهین به رییس جمهوری ترکیه گفت وزارت دادگستری تصمیم گرفته است این پرونده ها را در دستگاه قضایی به جریان بیندازد.

در یکی از جنجالی ترین این پرونده ها "هاکان شوکور" کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ترکیه و نماینده کنونی مجلس ترکیه به اتهام نوشتن اظهارات توهین آمیز علیه اردوغان در صفحه توییتر خود تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

همچنین دهها دانش آموز و دانشجو در طی دو سال گذشته به اتهام توهین به اردوغان دستگیر و محاکمه شده اند.

برخی فعالان مدنی در ترکیه معتقدند دولت اردوغان با استفاده از اهرم قضایی در صدد خاموش کردن صدای مخالفان حکومت است و مواردی که از سوی دستگاه قضایی ترکیه تحت عنوان توهین به رییس جمهوری تحت پیگرد قضایی قرار می گیرد غالبا انتقادات مخالفان و منتقدان حکومت از شیوه حکمرانی حزب حاکم ترکیه و شخص اردوغان است.

این در حالی است که دولت ترکیه با اذعان به منع قانونی توهین به رییس جمهور می گوید حجم توهین ها به رییس جمهور دوازدهم ترکیه (اردوغان) بی سابقه است.

همزمان دیروز (چهارشنبه) "جان دوندار " سردبیر روزنامه جمهوریت که دیدگاهی انتقادی نسبت به حزب حاکم عدالت و توسعه دارد در یک نشست خبری در استانبول ، آزادی خود از زندان را یک پیروزی برای خود و شکستی برای رییس جمهوری ترکیه دانست.

جان دوندار سردبیر روزنامه جمهوریت ترکیه در نشست خبری در استانبول پس از آزادی

 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,جان دوندار


جان دوندار سردبیر و "اردم گل" خبرنگار روزنامه جمهوریت سال گذشته در پی انتشار اسنادی از کمک تسلیحاتی سازمان اطلاعات ترکیه (میت) از طریق کامیون به گروه های مسلح مخالف دولت سوریه، با شکایت اردوغان دستگیر و روانه زندان شده بودند.

دولت ترکیه نخست با انکار ارسال سلاح به تروریست های سوریه، کامیون ها را حامل کمک های انسان دوستانه دانست، اما چند روز پس از این ادعا، مقامات ترکیه اعتراف کردند کامیون ها حامل سلاح و برای ترکمن های سوریه بوده است.

این دو خبرنگار هفته گذشته و پس از حکم دادگاه قانون اساسی مبنی بر غیر قانونی بودن دستگیری و نقض حقوق شان، در دادگاه تجدید نظر تبرئه شدند.

اردوغان به شدت نسبت به حکم دادگاه تجدید نظر انتقاد کرده و اعلام کرد از این حکم پیروی نخواهد کرد.


 اخبار  بین الملل -  عصر ایران