اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر خارجه عربستان: امیدواریم توافق خوب بین ایران و ۱+۵ حاصل شود



اخبار,اخبار سیاست خارجی , پرونده هسته‌ای ایران

وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود تصریح کرد که آخرین تحولات منطقه، پرونده هسته‌ای ایران و تحولات سیاسی یمن را بررسی کرده است.

 نشست خبری مشترک «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «سعود الفیصل» همتای عربستانی‌اش در ریاض برگزار شد.

وزیر خارجه آمریکا که به عربستان سفر کرده در دیدار با وزرای خارجه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، گزارشی از روند مذاکرات هسته‌ای ایران را به همتایان عربی خود ارائه داد.

«سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان تأکید کرد که در دیدار با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا آخرین تحولات منطقه، پرونده هسته‌ای ایران و تحولات سیاسی یمن را بررسی کرده است.‬‎

الفیصل بار دیگر بر موضع عربستان در حمایت از «عبدالربه منصور هادی» به عنوان رئیس جمهور قانونی یمن پافشاری کرد.‬‎

وزیر خارجه عربستان تأکید کرد که با همتای آمریکایی خود آخرین پیشرفت‌های اقدامات ائتلاف آمریکایی علیه داعش را بررسی کرده است و بر اهمیت این ائتلاف برای مقابله با داعش در عراق و سوریه پافشاری می‌کند.‬‎

وی همچنین از آنچه تلاش کشورهای ۵+۱ برای حل سیاسی پرونده هسته‌ای ایران خواند تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد که «توافقی خوب» درباره پرونده هسته‌ای ایران ایجاد شود که از «نظامی شدن» روند برنامه هسته‌ای ایران جلوگیری کند و بر حق ایران و دیگر کشورهای منطقه در دست یابی به انرژی هسته‌ای تأیید کرد.‬‎

سعود الفیصل با گریز به تحولات یمن اعلام کرد که وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس تحولات اخیر یمن را کودتا دانسته و با آن مخالفت می‌کنند.‬‎

الفیصل درباره بحران سوریه نیز گفت که ادامه این بحران سوریه را به پایگاهی برای تروریسم تبدل کرده است که «بشار اسد» نیز مهم تأییدی بر آن زده است.‬‎

از سوی دیگر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با ابراز خرسندی از حضورش در عربستان تأکید کرد که امنیت و سلامت دیپلمات‌های آمریکایی‌ها در خارج از کشور برای دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا بسیار مهم است و حمله صبح امروز به سفیر آمریکا در کره جنوبی را محکوم کرد.‬‎
اخبار سیاست خارجی - فارس


ویدیو مرتبط :
سخنان وزیر خارجه عمان درباره توافق هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاونان وزیر خارجه ایران و آمریکا دیدار و گفت و گو کردند/ آلمان: برای دستیابی به توافق بسیار امیدواریم



گفتگوی معاونان وزیر خارجه ایران و آمریکا

معاونان وزیر خارجه ایران و آمریکا دیدار و گفت و گو کردند

«سید عباس عراقچی» و «مجید تخت روانچی» معاونان وزیر خارجه و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و خانم «وندی شرمن» نماینده آمریکا در گروه 1+5 با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به ژنو، این سومین دیدار معاونان وزیران امور خارجه ایران و آمریکا از زمان آغاز دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 در دولت یازدهم است.

نشست افتتاحیه این مذاکرات ساعت 18 و 10 دقیقه به وقت محلی در روز چهارشنبه 29 آبان ماه در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس به مدت 10 دقیقه برگزار شد.

گروه 1+5 را کشورهای آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان تشکیل می دهند و خانم کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی مسوولیت هماهنگی آنها در مذاکرات با ایران درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان را برعهده دارد.

 

---------------------------------------


 آلمان: برای دستیابی به توافق در مذاکرات هسته ای بسیار امیدواریم

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان با اشاره به مرحله جدید مذاکرات هسته ای گروه 1+5 و ایران در ژنو که از امروز ( چهارشنبه)آغاز شده است، گفت: ما برای دستیابی به توافق در مذاکرات ژنو بسیار امیدوار هستیم.

به گزارش ایرنا،ˈمارتین شفرˈ، در نشست خبری با خبرنگاران افزود: آخرین دور از مذاکرات هسته ای که 10 روز قبل در ژنو با حضور وزیران امور خارجه برگزار شد به خوبی نشان داد که راه حل دیپلماتیک برای حل و فصل مناقشه هسته ای امکان پذیر است.

شفر تاکید کرد: به همین خاطر ما می توانیم بسیار امیدوار باشیم که در دور جدید مذاکرات که از امروز بار دیگر آغاز شده،به موفقیت هایی خوبی دست یابیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان همچنین تصریح کرد:مهمترین موضوعی که درحال حاضر با آن مواجه هستیم این است که بتوانیم وارد یک مرحله اولیه برای برداشتن گام های مشخص و اعتماد ساز شویم.

شفر افزود:انتظار ما از ایران این است که در مذاکرات به صورت قانع کننده ای به جامعه بین المللی ثابت کند که برنامه هسته ای این کشور به سمت مسیر نظامی منحرف نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزیر امور خارجه آلمان برنامه ای برای سفر به ژنو و حضور در این مرحله از مذاکرات دارد یا نه،گفت:درحال حاضر نمی توان در این مورد سخن گفت،مذاکرات درحال حاضر به سرپرستی خانم اشتون و با حضور مدیران کل در جریان است و امیدواریم در روزهای آینده با دستیابی به پیشرفت در مذاکرات به مراحل بعدی برسیم،درحال حاضر برنامه ای برای سفر آقای وستروله برنامه ریزی نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در پایان تاکید کرد:امیدواریم از تحرک ایجاد شده در مذاکرات هسته ای استفاده کرده و با دستیابی به توافق در این مرحله از مذاکرات ژنو و یا در اولین فرصت، وارد اقدامات عملی اعتماد ساز شویم.

/ایرنا