اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر تعاون : خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا تا پایان سال ۹۶ صاحبخانه می‌شوند



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,علی ربیعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۶ تمام خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا صاحب خانه می‌شوند، گفت: تا پایان سال ۹۵ بیش از ۹۰ درصد معلولان تحت پوشش وسایل کمک‌توانبخشی قرار خواهند گرفت.

به گزارش تسنیم، همزمان با ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دیدار خانواده‌ای با 4 فرزند معلول رفت.

وی در دیدار با پدر این خانواده ضمن تبریک روز پدر اخباری را در رابطه با وضعیت خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای 2 فرزند معلول به بالا اعلام کرد.

ربیعی در این دیدار با تبریک روز پدر به پدران کارگر و آنهایی که با تمام سختی فرزندان معلول خود را که بزرگ کردن آنها رنج مضاعف دارد، تربیت می‌کنند، گفت: شنیده بودم در خانواده‌ای، یک پدر با تمام سختی‌ها 4 فرزند معلول خود را بزرگ می‌کند.

وی افزود: در این خانواده یک فرزند مبتلا به سندرم داون، 2 فرزند دارای معلولیت ذهنی شدید و یک فرزند دختر نیز دچار معلولیت از ناحیه 2 پا است که در محله‌ای در جنوب شهر تهران مستاجر بوده و پدر خانواده با سختی‌های بسیار زندگی را اداره می‌کند.

وزیر رفاه با اشاره به حل مشکل مسکن خانواده‌های دارای دو فرزند معلول به بالا گفت: از سال 94 طرح خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای دو معلول به بالا در حال اجراست به گونه‌ای که تا پایان سال 96 تمام این خانواده‌ها باید صاحب خانه شوند.

ربیعی ادامه داد: این خانواده که دارای 4 فرزند معلول هستند در روند تحویل مسکن در اولویت قرار خواهند گرفت؛ پدر خانواده که بعد از 15 سال کار کردن هیچ سابقه بیمه‌ای نداشته و هم‌اکنون بیکار شده است تحت حمایت قرار می‌گیرد و تا پایان اردیبهشت در یک تولیدی مشغول به کار خواهد شد یا منابع مالی برای کار در اختیارش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی ایجاد اشتغال برای معلولان است، مطرح کرد: برای 32 هزار معلول در سال 94 ایجاد شغل کردیم و در سال 95 با مطرح شدن لایحه نظام حمایت تامین اجتماعی که هم‌اکنون در صحن دولت در حال بررسی است به موضوع رسیدگی به معلولان و تامین شغل آنها توجه خواهد شد.

وزیر رفاه عنوان کرد: وسایل کمک توانبخشی بخش دیگری از نیاز معلولان است و امسال 100 میلیارد تومان بودجه برای تامین وسایل کمک توانبخشی معلولان در نظر گرفته شده و تا پایان سال 95 بیش از 90 درصد از معلولان تحت پوشش قرار می‌دهیم.

ربیعی ادامه داد: 11 هزار خانوار شهری دارای 2 معلول به بالا هستند که باید تحت پوشش مسکن قرار بگیرند و تاکنون 2 هزار خانه به این خانواده‌ها تحویل داده شده است البته حجم بالای تحویل‌ها در سال 95 خواهد بود.

به گزارش تسنیم، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول مساعدی برای خانه‌دار شدن این خانواده دارای 4 فرزند معلول، ایجاد اشتغال برای دختر معلول خانواده و حل مشکل اشتغال پدر خانواده ارائه کرد.

 

 اخبار اجتماعی  - تسنیم 


ویدیو مرتبط :
پیشنهاد ربیعی به خانواده های دارای فرزند معلول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موافق وزیر پیشنهادی صنعت:ما به لودر نیاز نداریم لیدر می خواهیم/نعمت زاده: جلوی افزایش قیمت ها تا پایان سال را می گیرم



حسینی در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت:
مسائل مطرح شده در مورد نعمت‌زاده را به طور قوی تکذیب می‌کنم

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به مسائلی که نمایندگان مخالف در رابطه با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت مطرح کردند گفت:‌ مسائل مطرح شده در مورد نعمت‌زاده را به طور قوی تکذیب کرده و مسئولیت آن را نیز به عهده می‌گیرم.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: صحبت‌هایی که نمایندگان مخالف در رابطه با نعمت‌زاده مطرح کردند حتی برای برخی دستگاه‌های نظام نیز مشکل‌ساز می‌شود زیرا اگر این صحبت‌ها صحت داشته باشد چطور دستگاه قضا نمی‌تواند این همه مشکل را حل کند.

وی افزود: مطالبی که مخالفان مطرح کردند به طور قوی تکذیب کرده و مسئولیت آن را نیز بر عهده می‌گیرم.

حسینی ادامه داد: نمایندگان مخالف از ارتباط سرمایه گذار کویتی با نعمت‌زاده سخن گفتند در حالی که هیچ ارتباطی وجود نداشته و حتی نعمت‌زاده در برابر سرمایه‌گذار کویتی مقاومت کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بحث پتروشیمی نیز برخی مخالفان گفتند در زمان نعمت‌زاده مبلغ سوددهی کم شده است در حالی که مطرح نکردند که قراردادها نیز کاهش یافته است و این صحبت‌های مخالفان تنها در حد سفسطه بود.

وی با بیان اینکه صحبت‌های برخی نمایندگان مخالف در مجلس شورای اسلامی سبب شاد کردن دشمنان کشور می‌شود، گفت: صحبت‌ها و اطلاعاتی که دشمنان ندارند در مجلس مطرح می‌شود و خودمان برخی اطلاعات را به دشمنان می‌دهیم که این کار درست نیست.

وی اظهار داشت: مردم امید دارند که تدبیر و امید مانند صبر و ظفر به آنها کمک کند و دولتمردان روحانی نیز برای اقتصاد شکوفاتر، مدیریت عادلانه‌تر و فرهنگ قوی‌تر تلاش می‌کنند تا حماسه اقتصادی را محقق کنند.

حسینی عنوان کرد: آنچه مهم است بازگرداندن اعتماد عمومی به مردم و آرامش بر جامعه است که آشفتگی آن فقط به سودجویان بهره می‌رساند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای نیل به اهداف مدیریت و برنامه نیاز است، افزود: هیچ مدیری بدون برنامه نمی‌تواند کار کند و هیچ برنامه‌ای بدون مدیر کارآمد به موفقیت نمی‌رسد و نعمت‌زاده با سوابق خوب نشان داده است که بهترین گزینه برای ساختار آسیب‌دیده نظام صنعتی کشور است.

حسینی با بیان اینکه نعمت‌زاده برند صنعت کشور ایران است، گفت: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از چهره‌های شاخص انقلاب است و می‌تواند به نظام صنعتی کشور کمک کند.

وی افزود: امروز دیگر زمان تجربه‌اندوزی و آزمون نیست. ما در حال حرکتیم و هر خطایی حتی کوچک تاوان سنگینی دارد.
به گفته حسینی ما دیگر نیاز به لودر نداریم بلکه لیدر می‌خواهیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی همچنین با ابراز گلایه از روحانی به دلیل عدم استفاده از نیروهای خوزستانی در کابینه گفت: استان خوزستان استان شهیدپروری است که نیروهای توانمندی دارد و این نیروها می‌توانند به دولت و کشور کمک کنند.
=================================

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نعمت زاده، وزیر پیشنهادی صنعت :
اگر سکته کرده بودم، می گفتم/جلوی افزایش قیمت ها تا پایان سال را می گیرم

نعمت زاده، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: این توانمندی را در خود می بینم که در شرایط دشوار فعلی، بتوانم به مسوولیت خودم در این وزارتخانه عمل کنم.

محمدرضا نعمت زاده، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش صنعت در اقتصاد کشور سهم  40 درصدی دارد لذا نیاز به توجه بیشتر مجلس و همت بالای دولت برای ارتقاء و رفع مسایل دارد.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت سپس در پاسخ به انتقادات نمایندگان مخالف اظهار داشت:از سن من می پرسند که چند بار سکته کرده ام. بنده در خودم سراغ ندارم، اگر بود حتما صادقانه می گفتم. امیدوارم که همه شما سلامت باشید.

وی افزود: در 33 سالگی وزیر کار شدم و حکمم را ازدست امام راحل دریافت کردم. سن همه طی این سال ها بالا رفته و برای بنده هم بالا رفته است.

نعمت زاده سپس به برنامه کاری خود اشاره کرد و توضیح داد: برنامه ام را در 16 فصل تقدیم کرده ام. تمام نکات آن را منطبق با برنامه پنجم دانسته اید. اما به هر حال اگر نقدی دارید آن را مطرح کنید. البته برخی سوال کرده اند که مثلا در مورد نساجی و فلان معدن برنامه ندارید. باید بگویم صنعت بسیار متنوع است، نمی شود در برنامه فشرده به همه صنایع اشاره کرد. من داشتم برنامه ای در حدود 100 صفحه می نوشتم که آقای نهاوندیان گفتند بسیار طولانی می شود.

وی افزود:ما برنامه کمی هم ارائه کرده ایم که در برنامه پنجم هم نیست ولی ما سعی کردیم اهداف کمی ریز را در برنامه ذکر کنیم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در تشریح برنامه کاری خود، ادامه داد: باید صنعت و معدن را فعال کنیم. خود شما هم گلایه دارید که شهرک های صنعتی زیر 50 درصد ظرفیت کار می کنند لذا مسایل ارزی و مالی و مدیریتی که بیشترین نقش را در این مساله دارد، باید حل شود.

نعمت زاده خبر داد: مطابق هماهنگی های انجام شده، تا آخر سال هیچ تغییری در قیمت نهاده ها و قیمت محصولات نهایی انجام نخواهد شد.

وی افزود: توجه به معادن و صنایع معدنی برنامه بعدی است. از لحاظ تنوع معدنی، دهم دنیا هستیم ولی در تولید و صادرات بسیار عقب هستیم و باید در زمینه استخراج و صادرات فعالتر شویم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت:بحث بعدی حذف قوانین دست و پا گیر است. تجربه ای در این خصوص در سال 68 داشتیم و متوجه شدیم که بیشتر این مشکل در خود وزارتخانه است لذا خیلی از مقررات زائد حذف شد الان هم در این زمینه مطالعه را آغاز کرده ایم.

وی افزود: مساله بعدی توجه به فناوری و تحقیق و توسعه است. باید کار بیشتری در این زمینه شد و ارتباط با دانشگاه و مراکز تحقیقات خارجی بیشتر شود.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:صنایع دستی و فرش دستباف با وجود ویژگی های فرهنگی و صادراتی آن، متاسفانه دچار کوتاهی شده است در صورتی که هم اشتغال ایجاد می کند و هم کمک خرج خانوارهای کم درآمد است. به این بخش هم ما توجه ویژه خواهیم کرد.

وی افزودک بحث بعدی حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است. موانع فانونی زیادی نداریم و لی موانع فرهنگی و اجتماعی داریم. اشاعه اخلاق در میان همکاران خودمان و پرهیز از هرگونه اقدامی که شائبه کاهش امانتداری را ایجاد کند، برنامه دیگر ماست. همکاری با سایر وزارتخانه ها برای کاهش تحریم برنامه هم اولویت دیگر ماست.

نعمت زاده در پاسخ به انتقادی در مورد دوره فعالیتش در بخش پتروشیمی گفت: من ساعت 12 شب فرستادم دنبال حقوقی صنایع ملی پتروشیمی که پرونده ما را در بیاورند. متوجه شدم نقدی که شده به سیاستی است که من گذاشته بودم برای حمایت از بازیافت پلاستیک تا آثار زیست محیطی کاهش یابد. این صنایع عموما راه افتاده اند و مشکلی که به لحاظ خسارت صنایع پلاستیک سازی به محیط زیست وارد می شدو را مرتفع کرده اند.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: در مورد عدم سرمایه گذاری کافی در شمال کشور سوال شد. اوایل سال 63 بود که دولت وقت مصوبه ای را تصویب کرد که ممنوع کرد سرمایه گذاری صنعتی در شمال کشور را البته به جز صنایع تبدیلی. در دولت سازندگی اصلاحیه ای زده شد  که به تبع آن ده ها شهرک صنعتی در شمال کشور ایجاد شد. آن مصوبه قدیم هم کان لم یکن شده است. لذا می توان نسبت به رشد صنعت در شمال تلاش بیشتری کرد.

وی افزود: خوشحالیم که تعداد استان های محروم از 10 تا 8 تا رسیده است. مزایایی را از جهت معافیت مالیاتی و تسهیلات دولتی باید در نظر گرفت تا بخش خصوصی در این 8 استان هم سرمایه گذاری صنعتی را افزایش دهد.
فارس/خبرآنلاین