اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر به صحن مجلس فراخوانده شد



اخبار,اخبار سیاسی ,سبد کالا

 

اخبار سیاسی - وزیر به صحن مجلس فراخوانده شد/ نمایندگان از توضیحات نعمت‌زاده درباره سبد کالا قانع نشدند

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون گفت: سوال کنندگان درباره سبد کالا از توضیحات وزیر صنعت قانع نشدند و طرح سوال از وزیر به صحن علنی کشیده شد.

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، با اشاره به جلسه امروز عصر کمیسیون اقتصادی گفت: در این جلسه آقای طلا به نمایندگی از تعدادی نمایندگان در خصوص توزیع سبد کالا از آقای نعمت‌زاده سوال پرسیدند که در نهایت از توجیهات وزیر صنعت قانع نشدند و سوال از ایشان به صحن علنی کشیده شد، البته احتمالا سوال از وزیر در جلسه بعد از عید مطرح شود.

وی همچنین یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی را توضیحات قاضی‌پور در خصوص صنعت خودروسازی و مشکلات آن خواند و گفت: البته این توضیحات در قالب سوال نبود و یک پرسش درون کمیسیونی بود که از حالت سوال خارج می‌شد و نهایتا پاسخ‌های آقای نعمت‌زاده رضایت‌بخش بود.

این نماینده مجلس در خصوص سوال نمایندگان درباره توزیع سبد کالا اظهار داشت: در خصوص سبد کالا این نگرانی وجود داشت که چرا در توزیع از تولیدات داخلی استفاده نشده و بیشترین نارضایتی نمایندگان از نحوه توزیع سبد کالا و نبود کالاهای ایرانی در سبد خانوار بود.

به گفته نکو، وزیر صنعت، معدن و تجارت در توجیه این مساله اعلام کرد که از برنج باکیفیت در سبد کالای خانوارها استفاده شده است، اما نهایتا نمایندگان از این توضیحات وزیر قانع نشدند.

اخبار سیاسی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
خواندن شعری از ایرج میرزا توسط نماینده مجلس در صحن علنی مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهار وزیر در صحن علنی مجلس حضور می‌یابند



 

 

 

چهار وزیر در صحن علنی مجلس حضور می‌یابند

 

وزرای رفاه و تامین اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون و جهاد كشاورزی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان هفته آینده در صحن علنی مجلس حضور می‌یابند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس هفته آینده روزهای هشتم، دهم و یازدهم اسفندماه جلسه علنی دارند و ضمن رسیدگی به سوال نمایندگان از چهار وزیر دولت دهم، 10 طرح و لایحه را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند.

بر اساس دستور هفتگی مجلس، 'سیدصادق محصولی' وزیر رفاه و تامین اجتماعی برای پاسخ به سوال مشترك نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران در مجلس حضور می‌یابد.

'سیدمحمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید پاسخگوی سوال دیگر ' نادر قاضی‌پور باشد ضمن آنكه 'صادق خلیلیان ' وزیر جهاد كشاورزی برای پاسخ به سوال ' علی اكبر اولیا' نماینده یزد و صدوق هفته آینده در صحن علنی مجلس حاضر می‌شود.

شش نفر از نمایندگان مجلس نیز سوال مشتركی را از 'محمد عباسی' وزیر تعاون مطرح كرده‌اند كه در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار گرفته است.

** بررسی پنج طرح و پنج لایحه

نمایندگان مجلس همچنین هفته آینده رسیدگی به پنج طرح و پنج لایحه را در دستور كار خود دارند كه دو مورد آن از سوی شورای نگهبان به مجلس اعاده شده است.

لایحه نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جریمه های مربوط به امور حمل و نقل و عبور و مرور وسایل نقلیه و طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسوولان و كارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران مواردی هستند كه نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان باید آن را اصلاح كنند.

بررسی طرح‌های یك فوریتی استخدام مهندسین ناظر مزراع گندم كشور و طرح تمدید قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت مصوب 1386 در دستور كار هفته آینده نمایندگان مجلس قرار دارد.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رسیدگی به طرح اصلاح تبصره 3 بند الف ماده 3 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست های كلی اصل 44 قانون اساسی را نیز در دستور كار خود دارند.

رسیدگی به لایحه موافقتنامه انتقال محكومین به حبس بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت هند، طرح اصلاح مواد 38 و 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387 و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتكل اصلاحات كنوانسیون سازمان بین المللی آب‌نگاری و لایحه اصلاح موادی از قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1382 نیز در دستور كار این هفته مجلس قرار دارد....../تحلیل:ایرنا