اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر بهداشت پاسخ داد: امسال گذر پزشک خانواده به تهران می‌افتد؟



اجرای طرح پزشک خانواده در استان‌های فارس و مازندران ,اسما

رایزنی برای تخصیص اعتبار مورد نیاز طرح پزشک خانواده
وزیر بهداشت پاسخ داد: امسال گذر پزشک خانواده به تهران می‌افتد؟

وزیر بهداشت درباره آینده پزشک خانواده سخن گفت و از مذاکره برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح و تشکیل کارگروهی برای بررسی آسیب‌های آن خبر داد.

دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار (ایسنا)، با تاکید بر اینکه اجرای طرح پزشک خانواده از جمله تکالیف برنامه پنجم توسعه است و موظف به اجرای آن هستیم، عنوان کرد: پزشک خانواده باید طبق قانون اجرا شود.

وی ادامه داد: کشور به پزشک خانواده نیاز دارد، همه ما باید از آن حمایت کنیم، اما این امر باید با تدبیر همراه باشد.

وزیر بهداشت در توضیح وضعیت فعلی اجرای طرح پزشک خانواده گفت: این طرح اکنون در استان‌های فارس و مازندران در حال اجراست اما علت اینکه به طور کامل در کشور به اجرا در نیامده این است که به دنبال رشد اعتبارات پزشک خانواده بودیم اما اعتبارات را نیز به وزارت بهداشت ندادند. در واقع از 2000 میلیارد تومان اعتبار پزشک خانواده، تنها 50 میلیارد تومان را اختصاص داده‌اند و با 50 میلیارد هم نمی‌شود طرح را در تمام کشور به اجرا در آورد.

وی ادامه داد: به اندازه‌ای که اعتبار دریافت کرده‌ایم می‌توانیم کار را پیش ببریم. اکنون اعتباری که در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است کفاف دو استان را می‌دهد که وزارت بهداشت هم از اجرای آن در این دو استان (مازندران و فارس) کاملا حمایت می‌کند.

هاشمی با اشاره به ضرورت فراهم شدن اعتبارات لازم رای اجرای طرح، گفت: در حال مذاکره برای تخصیص اعتباراتیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده در هفت استان دیگر که تهران هم جزو آن‌هاست، اسما راه‌اندازی شده است، گفت: اما این طرح در عمل با اشکالات زیادی مواجه است. به همین خاطر گروهی را موظف کرده‌ایم طرح را آسیب شناسی کنند و اکنون منتظر نتیجه آن هستیم./ایسنا


ویدیو مرتبط :
همایش پزشک خانواده با حضور معاون وزیر بهداشت در فسا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون وزیر بهداشت: هر فرد درسال دوبار می تواند پزشک خانواده را تغییر دهد



اخبار,اخبار اجتماعی,پزشک خانواده

معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت گفت: چنانچه فرد از پزشک خانواده اش رضایت نداشته باشد در سال دوبار می تواند آن را تغییر دهد.

یکی از کاربران این خبرگزاری که از اهالی استان فارس است درباره پزشک خانواده سوالی را مطرح کرده. او می گوید: "من اهل شیراز هستم و انتخاب پزشک خانواده اجباری است. یعنی اگر کسی نخواهد از طریق پزشک خانواده درمان شود، باید همه هزینه ها را آزاد بپردازد و مشمول بیمه نیست. اگر به هر دلیلی از پزشک خانواده مان راضی نبودیم یا دوست نداشتیم از پزشک خانواده استفاده کنیم چه کار کنیم؟"

دکتر علی اکبر سیاری، معاون وزیر بهداشت در این باره به خبرآنلاین گفت: انتخاب پزشک خانواده برای طی روند درمان اجباری نیست و کسانی که می خواهند تحت پوشش بیمه باقی بمانند می بایست از این کانال درمان خود را شروع کنند.

او گفت: پزشک خانواده مشاور سلامت فرد و خانواده است و در بسیاری از کشورها اجرا شده. چرا نباید فردی به این پزشک اعتماد کند؟ اگر یک خانواده مشاور پزشک داشته باشد بهتر است یا این که با دانش خودش عمل کند؟

دکتر سیاری ادامه داد: مردم می توانند پزشک خانواده شان را انتخاب کنند و امکان عوض کردن این پزشک دوبار در سال وجود دارد.


معاون وزیر بهداشت گفت: ر حال حاضر در دو استان فارس و مازندران و کلیه روستاهای ایران و شهرهای زیر 20 هزار نفر پزشک خانواده داریم که حدود هشتاد درصد مردم در مازندران و فارس پزشک خانواده خود را انتخاب کرده اند و طرح در حال اجراست.

اخبار اجتماعی - خبر آنلاین