اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر بهداشت: مراقب دستاوردهای برجام باشیم



اخبار,اخبار اجتماعی , وزیر  بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دشواری در تامین مواد اولیه دارویی، عدم دسترسی به تجهیزات پیشرفته برای تحقیق و پژوهش را بخشی از مشکلات تحریم در حوزه علمی دانست و اظهار امیدواری کرد با لغو تحریم‌ها شاهد رفع مشکلات و موانع علمی حاصل از تحریم باشیم و محققان بتوانند از فرصت پیش آمده استفاده بهتری کنند.

 دکتر قاضی‌زاده هاشمی روز دوشنبه در مراسم تقدیر از برگزیدگان بیست و یکمین ‌جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی در دانشگاه شهید بهشتی افزود: دانشمندان علوم پزشکی ایران با 12 درصد بودجه پژوهشی کشور، 35 درصد علم ایران را تولید کرده‌اند.

وی با بیان این که وضعیت ایران در تولید علم بهتر از عربستان و رژیم صهیونیستی است، گفت: ۴۰ نفر از دانشمندان ایرانی یک درصد برتر جهان، در گروه علوم پزشکی هستند.

وزیر بهداشت یادآور شد: وجود 540 محقق در کشور با اچ‌ایندکس 15 به بالا نشان از توان علمی ایران دارد به گونه‌ای در همین شاخص اچ‌ایندکس تعداد دانشمدان رژیم صهیونیستی به 80 نفر می‌رسد.

وی افزود: برگزیدگان جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی از بهترین‌های علوم پزشکی هستند و حضور چهار نفر از برگزیدگان این جشنواره در جمع دانشمندان ایرانی یک درصد برتر جهان گواه این مدعاست.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به حضور 200 دانشمند ایرانی در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان اظهار امیدواری کرد تا پایان برنامه ششم تعداد دانشمندان یک درصد برتر علوم پزشکی ایران افزایش یابد.

هاشمی در ادامه با ابراز خرسندی از به سرانجام رسیدن برجام با تلاش تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و حمایتهای مقام معظم رهبری، این موفقیت ملی را تبریک گفت و تصریح کرد: خزانه‌داری امریکا به ناشران مهم بین‌المللی دستور داده بود که از نشر تحقیقات علمی ایران جلوگیری کنند. همچنین صدور ویزا برای محققان ایرانی با مشکل مواجه بود و همین باعث کاهش حضور محققان در مجامع بین‌المللی شده بود.

وی با تاکید بر این که حفظ پیروزی از کسب آن سخت‌تر است، خاطرنشان کرد: باید مراقب دستاوردهای برجام باشیم.

هاشمی گفت: در حال حاضر همه نگاه‌ها متوجه برجام 2 است و دانشگاهیان باید با دانش و توان علمی تلاش کنند تا ایران از برجام 2 نیز سربلند بیرون بیاید.

وزیر بهداشت افزود: دانشمندان ایرانی نشان دادند که در عرصه علمی و شرایط تحریم بسیار توانمند هستند و در پسا برجام می‌توانند توانایی‌های علمی ایران را بیش از گذشته نشان دهند.

هاشمی همچنین اظهار امیدواری کرد با همدلی ملی بتوان جهش خارق‌العاده‌ای در اقتصاد کشور ایجاد کرد و شاهد کاهش بیکاری‌ها، بیماری‌ها، آسیب های اجتماعی و رشد اشتغال بود.


  اخباراجتماعی  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
سفر وزیر بهداشت بهداشت به استان مرکزی- خبر سیمای آفتاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر بهداشت: تصویب برجام به رفع تحریم‌های دارویی کمک می‌کند/ کسی از تفرقه و اختلاف نفع نمی‌برد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تصویب برجام می‌تواند به رفع تحریم‌های ایران در زمینه دارویی کمک کند.

سید حسن هاشمی در نشست شورای اداری شهرستان آمل که همزمان با سفر هیات دولت به مازندران برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید برای افراد با تحصیلات بالاتر فرصت‌های جدیدی در زمینه اشتغال ایجاد شود، با اشاره به تصویب برجام در مجلس تصریح کرد: از همه کسانی که برای تصویب بر جام در کشور تلاش کردند تشکر می‌کنیم و امیدواریم در روز سه‌شنبه نیز شاهد باشیم که مجلس کمک کند تا مشکلات کشور کمتر شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس از تفرقه و اختلاف نفع نمی‌برد بلکه باید در کنار هم فرصت‌های کارآفرینی اشتغال و رونق اقتصادی را به وجود بیاوریم، عنوان کرد: باید واقع‌بین باشیم زیرا در حوزه درمان همانند بسیاری از زمینه‌ها، دشمنان ملت و انقلاب مسیر رشد و شکوفایی ایران را با تحریم‌ها سد کرده و مانع پیشرفت علمی، تجهیزات و مواد اولیه دارویی بودند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه برای دریافت مقالاتی که موتور محرکه کشور است و می‌تواند در قریب به 500 مرکز پژوهشی مورد استفاده قرار گیرد دچار مشکلاتی بودیم، یادآور شد: باید با واقع‌بینی و انصاف به همه مسئولان کمک و زمینه بروز مشکل را برطرف کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکلات و گرانی را دولت هیچ گاه نفی کرده بلکه تلاش کرده است گرانی را پیشگیری کند، گفت: در کنار تلاش برای اشتغال ایجاد فرصت‌های جدید برای توسعه استان‌ها از وظایف اصلی دولت است.
500هزار میلیارد تومان اعتبار برای پایان طرح‌های نیمه‌تمام در کشور نیاز است

وی با بیان اینکه طرح‌های نیمه‌تمام اگر در اولویت برنامه‌ها باشد کمک زیادی به رشد و شکوفایی کشور می‌کند، افزود: دولت طرح جدیدی به جز حوزه درمان و بهداشت شروع نکرده است و مجلس و دولت برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام با یکدیگر توافق کرده‌اند.

هاشمی با اعلام اینکه همه می‌دانند تا 30 سال آینده طرح کلنگ‌زنی شده داریم، افزود: 500هزار میلیارد تومان اعتبار برای پایان طرح‌های نیمه‌تمام در کشور نیاز است.

وی با اشاره به اینکه وقتی گره‌ای از کار مردم باز می‌شود خدمت به نظام است و مهم نیست چه پستی داشته باشیم، اظهار کرد: امیدواریم از مرحله مشکلات اقتصادی عبور کنیم و شرایط رضایتمندی مردم را فراهم آوریم. 

 

اخبار اجتماعی - ایسنا