اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر بهداشت: از وضعیت بیمارستان‌ها خجالت زده‌ام



اخبار,اخباراجتماعی , وضعیت  بیمارستانها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بازدید سرزده خود از دو بیمارستان پایتخت در ماه رمضان گفت: پس از بازدید از این بیمارستان‌ها، از شرایط موجود و کمبود تخت این بیمارستان‌ها بسیار خجالت‌زده شدم.

سیدحسن هاشمی شب گذشته در مراسم افطاری جمعی از خیرین و سازمان بهزیستی کشور که در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد، ضمن اشاره به بازدید سرزده خود از دو بیمارستان لبافی‌نژاد و شهدای تجریش در ماه رمضان، اظهار کرد: در حال حاضر 30 درصد از اعتبارات عمرانی را به ساخت بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها اختصاص داده‌ایم، اما همچنان با شرایط مطلوب فاصله زیادی داشته و حتی با کشورهای همسایه خود نیز فاصله چشمگیری را داریم. از نظر تعداد تخت و امکانات بیمارستانی با کمبودهای زیادی مواجه هستیم.

وی در رابطه با طرح تحول نظام سلامت نیز عنوان کرد: با اجرای این طرح در وزارت بهداشت، بسیاری از مشکلات شناسایی و حل شده است، زیرا در واقع حل مشکلات مردم دغدغه هر روز و هر شب من و دیگر اعضای هیات وزیران است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان ضمن بیان اینکه کمک خیرین و توجه آنان به مشکلات مردم در دنیای سیاست‌زده امروز باعث افتخار دولت است، گفت: دولت تا جایی که توانسته تلاش کرده و در وزارت رفاه هم اقدامات خوبی برای حل مشکلات مردم صورت گرفته است. شخص رییس جمهوری نیز تاکید بسیار ویژه‌ای بر حل مشکلات مردم دارد و در کنار تاکید ایشان، حل این مسائل، دغدغه روز و شب هیات وزیران نیز است.

 اخبار اجتماعی  -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
از آمار وحشتناک وزیر بهداشت از وضعیت دندان ایرانی ها تا نوسازی 2 ساله یک بیمارستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای کیسه‌های خون در گمرک مانده از زبان وزیر بهداشت/آخرین وضعیت هموطنان اهوازی پس از باران اسیدی



 کیسه‌های خون در گمرک,باران اسیدی اهواز

آخرین وضعیت هموطنان اهوازی پس از باران اسیدی
وزیر بهداشت: ریالی بودجه‌ برای اجرای سیاست‌های حمایتی جمعیت تخصیص نیافته است

وزیر بهداشت به تبیین مواردی چون استفاده از ظرفیت‌ خیران برای کاهش مشکلات بخش بهداشت و درمان، تشکیل کارگروه تغییر و تحول نظام سلامت در هیئت دولت، سیاست‌های جمعیتی کشور و نقش وزارت بهداشت، وضعیت کیسه‌های خونی انباشت شده در گمرک و آخرین وضعیت هموطنان اهوازی پس از بارش باران اسیدی پرداخت.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان خیریه حضرت ولیعصر (عج) با بیان اینکه بیش از 40 سال است که هیئت مدیره این بیمارستان بانی خیر شده و صدقات و رحمت را برای خود خریدند اظهارکرد: به نظر می‌رسد بایستی بیشتر از ظرفیت خیران در بخش سلامت استفاده کرد.

به گفته وی در 30 سال گذشته حدود 1000 میلیارد تومان در بخش سلامت توسط افراد خیر سرمایه‌گذاری شده است. از مهمترین اولویت‌های وزارت بهداشت این دولت نیز علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی جذب حمایت خیران است.

وزیر بهداشت درباره مشکلات موجود در بیمارستان‌های دولتی توضیح داد: همه مراکز بیمارستانی دولتی ما زیان‌ده هستند و معوقات بودجه‌ای زیادی در سراسر کشور دارند. بارها گفته‌ام ادامه این وضع میسر نیست. البته طرح‌های ما برای تحول در نظام سلامت آماده است و راهکارهای موجود را ارائه کرده‌ایم. به آینده امیدوار هستیم و می‌خواهیم دولت و مجلس برای بهبود وضعیت نظام سلامت در چهار سال آینده همت کنند.

استقبال وزیر بهداشت از پیشنهاد شهرداری تهران برای کمک به حل مشکلات نظام سلامت
قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگاری پیرامون پیشنهاد ایازی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران پیرامون برقراری یک تفاهم‌نامه میان شهرداری و وزارت بهداشت برای کمک به حل مشکلات نظام سلامت اظهار کرد: دست همه کسانی که علاقمند به کمک به نظام سلامت هستند می‌بوسیم و افتخار می‌کنیم که بتوانیم فرصتی را ایجاد کنیم تا مردم دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در رفع آلام بیماران مشارکت داشته باشند.

وی ادامه‌ داد: البته امیدوار هستیم این موضوع تنها به تهران محدود نشود زیرا مردم در نقاط دور دست نیز احتیاجات فراوانی در بخش بهداشت و درمان دارند. به تازگی افرادی را در مجموعه وزارت بهداشت مامور کرده‌ایم تا اولویت‌های مربوط به حل مشکلات بهداشتی و درمانی مردم در سراسر کشور را تعیین کنند. به هر حال تعداد افراد خیر در کشور ما کم نیست و کمک به احداث مراکز درمانی در کنار مدرسه‌سازی اقدام نودوستانه‌ای است.

وزیر بهداشت درباره نحوه نظارت بر مراکز خیریه بیمارستانی نیز گفت: نظارت وزارت بهداشت در مراکز درمانی، عام است. خیریه‌ها نیز مانند مابقی مراکز درمانی هستند و موارد سختگیرانه و سهل‌گیرانه در همه مراکز مترتب بوده و استانداردهای علمی همه جا یکسان است.

تشکیل کارگروه تغییر و تحول نظام سلامت زیرنظر معاون اول ریاست‌جمهوری
قاضی‌زاده هاشمی در ادامه از تشکیل کارگروه تغییر و تحول نظام سلامت در هیئت دولت و زیرنظر معاون اول ریاست جمهوری خبر داد و گفت: روزگذشته بخش زیادی از جلسه هیئت دولت به ارائه گزارش و بررسی مشکلات حوزه سلامت اختصاص داده شده بود. دکتر روحانی به همه وعده‌هایی که درباره سلامت به مردم داده متعهد است که از جمله آنها می‌توان به بیمه یکپارچه اشاره کرد.

وی ادامه‌ داد: در حال حاضر 10 میلیون تن در کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند. برای بیمه‌ شدن این 10 میلیون تن اعتباری حدود 1680 میلیارد تومان نیاز است.

بودجه‌ای برای اعمال سیاست‌های حمایتی جمعیت نداریم
وزیر بهداشت همچنین در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری پیرامون سیاست‌های جمعیتی کشور گفت: قرار بود 1400 میلیارد تومان برای سیاست‌های حمایتی جمعیت اختصاص یابد که چه در دولت قبل و چه در دولت کنونی ریالی از ‌آن محقق نشده است در حال حاضر هم وضعیت خزانه مشخص است و بودجه‌ای نداریم. سال هم رو به اتمام است. در واقع امیدی نیست مبلغی از آن بسته حمایتی مربوط به جمعیت تحقق یابد.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص نظر وزارت بهداشت درباره افزایش مرخصی زایمان زنان به 9 ماه اظهار کرد: ما مسئول بخش سلامت در کشور هستیم و مسلما به دلیل تاثیرات مثبت حضور مادر در کنار نوزاد از افزایش مرخصی زایمان زنان حمایت می‌کنیم. البته قطعا هم مردم و هم قانونگذاران واقع‌بین هستند و می‌دانند که ممکن است اجرای این طرح بار مالی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره انباشت کیسه‌های خون در گمرک و اظهارات متناقض رئیس سازمان انتقال خون پیرامون عدم وجود کیسه‌های خون در گمرک و رئیس گمرک پیرامون انباشت کیسه‌های خون اظهار کرد: باید مسئول گمرک اعلام کند که چه اقلامی در گمرک است نیازی نیست کسی این موضوعات را تکذیب کند.

ماجرای کیسه‌های خون در گمرک مانده از زبان وزیر بهداشت
وزیر بهداشت ادامه داد: البته علت انبار شدن برخی اقلام در گمرک این است که بعضا صاحب کالا می‌خواهد اقلامی را که وارد کرده است با قیمت بیشتری به فروش برساند به همین خاطر اقدام به برخی سودجویی‌ها نمود و به رسانه‌ها فشار می‌آورد که فلان وسیله در گمرک مانده در حال فساد است و دچار کمبود شده‌ایم. دستگاه دولتی نیز تحت فشار و فضاسازی‌های رسانه‌ای ناچار به خرید می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به اینکه گفته می‌شود بروز بحران کم‌خونی در کشور نیز به علت کاهش کیسه‌های خون است، گفت: عمده بروز این مسائل از جمله کم‌خونی به دنبال کم‌توجهی خود ماست بعضا اخباری در رسانه‌ها منتشر می‌شود که برای دستگاه نظارتی مشکل ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه مشکل کیسه‌های خون و سایر ملزومات مصرفی از سازمان انتقال خون حدود دو ماه و نیم است که وجود دارد، اظهار کرد: رئیس سازمان انتقال خون نیز گزارشاتی را به ما ارائه کرده است در همین گزارش‌ها نیز علت بروز مشکل همان سوءاستفاده برخی واردکنندگان است که در بالا ذکر شد. البته انتقال خون مشکلات مالی بسیاری دارد.

آخرین وضعیت هموطنان اهوازی پس از بارش باران اسیدی
وزیر بهداشت همچنین درباره آخرین وضعیت بارش باران اسیدی در خوزستان و بروز مشکلاتی برای هموطنان اهوازی گفت: 6000 تن به درمانگاه‌ها مراجعه کردند که 500 تن در وهله اول تحت مراقبت قرار گرفتند دو روز پیش نیز کمتر از 50 تن بستری بودند. علت بروز این مشکل هم همانی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد.

/ایسنا