اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر بازرگانی: بسته های حمایتی، نوسازی تجارت و تولید را به همراه دارد



 

 

وزیر بازرگانی: بسته های حمایتی، نوسازی تجارت و تولید را به همراه دارد

 

'مهدی غضنفری' در ادامه سفرهای استانی هیات دولت به استان یزد روز چهارشنبه در جمع نمایندگان اتاق بازرگانی با تاكید بر اهمیت اجرای بسته های حمایتی، افزود: اجرای بسته های حمایتی سالانه موجب نوسازی 20 درصد در حوزه های تولید و تجارت می‌شود كه در پایان برنامه پنج ساله به طور قطع شاهد به كمال رسیدن این حوزه ها خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری كرد با آغاز سایر محورهای طرح تحول اقتصادی به دستور رییس جمهور كه از سال آینده در دستور كار قرار می‌گیرد، كشور شاهد رشد و شكوفایی سایر بخش های اقتصادی باشد.

به اعتقاد وزیر بازرگانی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها فرصت خوبی را برای نوسازی و بهسازی بخش صنعت فراهم كرده و قانون نیز پیش بینی های لازم را در این خصوص در نظر گرفته است.

حذف رانت ها و شكوفایی اقتصاد ملی از دیگر مزایای قانون هدفمندی یارانه ها بود كه غضنفری در جمع فعالان اتاق بازرگانی در یزد درباره آن سخن گفت.

وی افزود: همزمان با همیاری مردم در اجرای قانون هدفمندی تولیدكنندگان، توزیع كنندگان و اصناف به نحو شایسته ای مسوولان را در اجرا یاری كرده اند كه جای تقدیر و سپاس دارد.

وی در ادامه با تاكید بر توانمندی تجار استان یزد، عنوان كرد: فعالان بخش خصوصی و صادر كنندگان این استان نقش مهمی را در توسعه صادرات ایفا می‌كنند.

وی ابراز امیدواری كرد تا انتخابات اتاق بازرگانی در سراسر كشور با شور و نشاط بیشتر برگزار شود.

یادآور می‌شود وزیر بازرگانی قرار است به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهوری در جمع مردم شهرستان میبد حضور یابد.... / تحلیل :ایرنا


ویدیو مرتبط :
رایزنی وزیر تجارت قبرس با وزیر صنعت، معدن و تجارت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر بازرگانی: علیه تحریم کنندگان دادگاه ویژه تشکیل می دهیم



 

وزیر بازرگانی: علیه تحریم کنندگان دادگاه ویژه تشکیل می دهیم

وزیر بازرگانی از تشکیل دادگاهی در کشور برای شکایت علیه تحریم کنندگان خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهدی غضنفری در چهاردهمین همایش ملی تجلیل از صادر کنندگان نمونه گفت: در این دادگاه همه تولید کنندگان و صادر کنندگانی که از تحریم ها خسارت دیده اند می توانند طرح شکایت کنند و از تحریم کنندگان خسارت بگیرند.

وی هجوم بنگاه های کشورهای تحریم کننده برای حضور در نمایشگاه های بین المللی ایران را نشان از بی اثر بودن تحریم ها دانست.

غضنفری گفت: در شش ماه نخست امسال، 1875 شرکت خارجی در نمایشگاه های ایران حضور داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش داشت و بیشترین تعداد مربوط به کشورهای اروپایی تحریم کننده بود.

وزیر بازرگانی افزود: یکی از اهداف تحریم ها، انزوای ما بود اما در رویدادهای اخیر عکس آن را مشاهده می کنیم.

وی گفت:‌ به دلیل ابتکاری که در ستاد ویژه در دست داریم اجازه نمی دهیم که تجار و صادر کنندگان دچار خسارت شوند.

غضنفری افزود:‌ در مصوبه ا ی که آماده کرده ا یم خسارت های احتمالی و هزینه های صادر کنندگان را جبران می کنیم.