اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر: انتقال آب از 3 کشور مجاور در دستور کار


وزیر نیرو با بیان اینکه انتقال آب از سه کشور مجاور در دستور کار است، گفت: موضوع انتقال آب از خلیج فارس نیز به خراسان رضوی در حال پیگیری است.

خبرگزاری فارس: حمید چیت‌چیان عصر امروز در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه همه استان‌ها و به خصوص خراسان رضوی مسئله آب است، اظهار داشت: وزارت نیرو در ارتباط با مسائل آب در استان خراسان رضوی از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه 16 سد در استان خراسان رضوی در حال بهره‌برداری است، تصریح کرد: همچنین 4 سد در دست احداث و 10 سد در دست مطالعه است.

چیت‌چیان خاطرنشان کرد: خراسان رضوی از حیث منابع آب سطحی استانی فقیر است و امکانی بیشتر از آنچه برای این استان انجام شده وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انتقال آب از سه کشور مجاور در دستور کار است، ادامه داد: موضوع انتقال آب از خلیج فارس نیز به خراسان رضوی در حال پیگیری است.

وزیر نیرو در ارتباط با بحث برق بیان کرد: خراسان رضوی در بحث برق جزو پیشروترین استان‌های کشور است که بالغ بر 3 هزار ظرفیت تولید برق در این استان وجود دارد.

چیت‌چیان اضافه کرد:‌ در بخش توزیع برق نیز شرکت توزیع برق مشهد و خراسان رضوی از پیشروترین شرکت‌ها است که از نظر آمار تلفات زیر 8 درصد قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
سگ جرمن تیدا بدون دستور آب نمی خورد . با دستور قهر ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقال آب از دریای خزر در دستور کار قرار دارد



اخبار,اخبار اجتماعی ,انتقال آب از دریای خزر

 

اخبار اجتماعی - انتقال آب از دریای خزر در دستور کار قرار دارد

طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران درچارچوب تأمین آب مورد نیاز استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، کرمان و بخش‎‌‎هایی از قم مطرح و در سال ۸۸ به تصویب رسید

مدیر عامل آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: بحث انتقال آب از دریای خزر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مهر، محمدحسین جعفری، بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این استان اظهار کرد: 74 درصد اقلیم خراسان رضوی خشک و 26 درصد نیمه خشک است و در حال حاضر برنامه ریزی هایی برای مهار آب های مرزی انجام گرفته است.

محمد حسین جعفری اظهار کرد:  طی سال 92 حدود 290 میلیون متر مکعب آب برای شرب مورد استفاده قرار گرفته و پیش بینی می شود این رقم در افق 1400 به 326 میلیون متر مکعب برسد.

22 شهرستان با کمبود آب مواجه هستند
وی  اظهار کرد: 22 شهرستان در خراسان رضوی با کمبود آب مواجه هستند و در حال حاضر بحث انتقال آب از دریای خزر و همسایه شرقی در دستور کار قرار دارد.

جعفری تاکید کرد: طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران درچارچوب تأمین آب مورد نیاز استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، کرمان و بخش‎‌‎هایی از قم مطرح و در سال ۸۸ به تصویب رسید که مطالعات نخست آن در سال ۹۱ آغاز شد. ‏

مدیر عامل آب منطقه ای خراسان رضوی با اعلام اینکه بیشترین کسری مخزن سفره های آب زیرزمینی مربوط به خراسان رضوی است، افزود: 75 درصد این استان در وضعیت خشکسالی هیدرولوژیکی شدید است.

اختصاص 300 میلیارد تومان برای طرح جامع شبکه مشهد
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان نیز در ادامه این جلسه از اختصاص 300 میلیارد تومان برای طرح جامع شبکه مشهد خبر داد و  گفت: طرح جامع شبکه مشهد شامل یک دستگاه پست 400.132  کیلو ولت، 9 دستگاه پست 132.20 کیلو ولت، 130 کیلومتر کابل 132 کیلو ولت، 300 کیلومتر کابل 20 کیلو ولت و 25 کیلومتر تونل و کانال است.

محمد حسن متولی زاده با اعلام اینکه طرح حمایت از صنعت برق باید مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد، افزود: در استان خراسان نیز كه یک ششم مساحت و 10 درصد جمعیت کشور را دارد برق‌رسانی در حد مطلوبی قرار دارد و همه روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق برخوردارند که توانمندی نظام را در این زمینه به نمایش می گذارد.

وی عنوان کرد: امروز باید در مسیر استفاده از انرژی های نو اقدام کرد، در حال حاضر 870 کیلو وات نیروگاه خورشیدی در ادارات نصب شده که 1.8 میلیون کیلو وات برق تولید کرده است.

اخبار اجتماعی - مهر