اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر اقتصاد: از وضعیت خاوری خبری ندارم/25 درصد از رقم از اختلاس گران گرفتیم



 

وزیر اقتصاد: از وضعیت خاوری خبری ندارم/25 درصد از رقم از اختلاس گران گرفتیم

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با درخواست از رسانه‌های جمعی که از عنوان اختلاس برای این تخلف استفاده نکنند، از وضعیت فعلی خاوری، مدیرعامل بانک ملی ابراز بی‌اطلاعی کرد.

شمس‌الدین حسینی امروز در حاشیه نشست شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: رسانه‌ها نباید از عنوان اختلاس برای تخلف بزرگ استفاده کنند، این درحالی است که مورد نظر قوه قضاییه این است که اختصاص یک عنوان مجرمانه، خود یک کار قضایی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مهم این است که دولت دغدغه‌ای در باب سوخت وجوه بانکی این تخلف ندارد و امروز تقریبا در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده که دارایی‌های این گروه، 4700 میلیارد تومان است و این رقم مورد تائید دادستان قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه رقم تخلف بانکی اخیر 1700 میلیارد تومان بوده است، گفت: 25 درصد این رقم از متخلف پس گرفته و به بانکها عودت داده شد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، به گفته حسینی، البته باید توجه داشت که تمامی این رقم به گروه مورد نظر پرداخت نشده است و بخشی از آن به فولاد خوزستان تخصیص یافته تا این بنگاه اقتصادی، محصول خریداری کند، بنابراین آنچه که به عنوان تخلف مطرح بود، این است که در برخی از موارد، خریدار و فروشنده این گروه یکسان بوده و به همین دلیل سوءاستفاده صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون تلاشهایی صورت گرفته تا میان بانک صادرات و سایر بانک‌ها یک گروه همکاری با نظارت بانک مرکزی و پشتیبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شود تا مراودات میان بانکها تنظیم شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: جلسات مشخصی از سوی بانک صادرات با هر یک از بانک‌ها برگزار شده است تا چگونگی وصول و گردش وجوه را تحت نظارت دادستانی و قوه قضاییه تنظیم کنند.

وی اظهار داشت: امروز تصمیم گرفته شد که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و با مراقبت دادستانی، اقداماتی برای گردش فعالیت‌های اقتصادی برخی از بنگاههای این گروه، صورت گیرد، چراکه گروه ملی فولاد که یکی از زیرمجموعه‌های این گروه است، یک بنگاه بزرگ تولیدکننده است که نیاز به سرمایه در گردش دارد. ضمن اینکه گروه ملی فولاد،  شمش وارد کرده است که باید در گمرک معطل نماند.

حسینی خاطرنشان کرد: انتظار ما از رسانه‌ها این است که از این پس در این فضا به دولت کمک کنند که فضای کسب و کار از گرد و غبار و سونامی ایجاد شده، آسیب نبیند و فضای کسب و کار که سرمایه‌ای بزرگ است، از این موضوع گذر کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از وضعیت فعلی محمود خاوری، مدیرعامل سابق بانک ملی ابراز بی‌اطلاعی کرد..../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
گزارش خبری روزنه.اختلاس اقتصاد.42

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر اقتصاد: 400 میلیارد تومان دیگر از اختلاس گران پس گرفتیم



 

 

 

فارس: وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه رقم تخلف بانکی اخیر 1700 میلیارد تومان بوده است، گفت: 25 درصد این رقم از متخلف پس گرفته و به بانکها عودت داده شد.

سید شمس الدین حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: از مجموع 1700 میلیارد تومان، 75 درصد باقی مانده یعنی حدود 1300 میلیارد تومان هم در حال بازپس گیری است.