اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر ارشاد پاسخ همه انتقاد ها را داد


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به برخی مخالفتها با انحلال قانونی خانه‌سینما و سیاسی خواندن آن، گفت: برخی‌ها در این خصوص دچار توهم هستند و استدلال های آنان غیر منطقی و بیشتر به تمسخر و جوسازی شبیه است.

سید محمد حسینی به بیانیه اصناف سینمایی در مخالفت با اقدام دولت پیرامون انحلال خانه سینما،اشاره کرد و گفت: این بیانیه هیچ دلیل حقوقی ندارد و هیچ منطقی بر آن استوار نیست.

لذا این به منظور جوسازی و تشویش اذهان عمومی صادر شده است که در این خصوص هنرمندان و دست اندرکاران متعهد عرصه سینما پاسخ لازم را به آنها داده و خواهند داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به برخی مخالفتها با انحلال قانونی خانه‌سینما و سیاسی خواندن آن، گفت: برخی‌ها در این خصوص دچار توهم هستند و استدلالهای آنان غیر منطقی و بیشتر به تمسخر و جوسازی شبیه است.

سید محمد حسینی تصریح کرد: ادامه فعالیت خانه سینما وجاهت قانونی نداشت و همه دستگاههای فرهنگی کشور بر این اتفاق نظر داشتند.

وی خاطرنشان کرد: نحوه فعالیت خانه سینما در شورای فرهنگ عمومی، مورد بحث قرار گرفت و به این نتیجه رسیدند که بر اساس اساسنامه عمل نشده و تخلفات آنان از ابتدا وجود داشته و علی رغم تذکرات مکرر ادامه پیدا کرده است.

لذا براساس مستندات و مدارک موجود پیگیری‌های حقوقی صورت گرفت و خانه سینما منحل اعلام شد که مورد تایید اعضا کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، نیروهای ارزشی و متعهد عرصه سینما قرار گرفت.

حسینی در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر سیاسی بودن اقدام دولت، اظهار کرد: در سایت منتسب به این نماینده مطلب دور از انصافی منتشر شده بود که احتمال می‌رفت ایشان از این خبر مطلع نباشند لذا در تماسی با ایشان اختیارات قانونی و حقوقی دولت در انحلال خانه سینما تذکر داده شد و ایشان هم پذیرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اما ایشان در خصوص ادعای سیاسی بودن اقدام دولت قبل از انتخابات، توهمی در ذهنش پرورانده بود که انگار دولت سناریویی را طراحی کرده و به دنبال این است که خانه سینما را منحل کند و بعد رئیس جمهور برای بهره‌برداری سیاسی و تقویت پایگاه مردمی، پادرمیانی کرده و مانع انحلال شود.

وی اظهار نظرهای این چنینی را یک توهم و جو سازی خواند و گفت: رئیس‌جمهور چه احتیاجی دارد که این طورعمل کند و دولت را در معرض حملات و هجمه‌ها قرار دهد، لذا تعجب می‌کنم از برخی‌ها که چنین تحلیل‌هایی را انجام می‌دهند.

حسینی افزود: فکر می‌کنم دولت هر کار به حقی که انجام می‌دهد از نظر برخی‌ها به گونه دیگری جلوه داده می‌شود و اینها کسانی هستند که با کوک کردن ساز مخالف، دولت را به کوتاهی در مقابل تخلفات متهم می‌کنند و پس از اجرای عدالت موضع‌شان را عوض می‌کنند.

وی در ادامه به بیانیه اصناف سینمایی در مخالفت با اقدام دولت اشاره کرد و گفت: این بیانیه هیچ دلیل حقوقی ندارد و هیچ منطقی بر آن استوار نیست لذا این به منظور جوسازی و تشویش اذهان عمومی صادر شده است که در این خصوص هنرمندان و دست اندرکاران متعهد عرصه سینما پاسخ لازم را به آنها داده و خواهند داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص علت تاخیر برخورد با خانه سینما پس از احراز تخلفات گفت: از زمانی که کار در وزارتخانه را شروع کردم متوجه برخی اشکالات شدم اما چون برایم قطعی و مسلم نبود موضوع را بیشتر بررسی کرده و به یقین رسیدم که به آنها مهلت داده شد روند خود را اصلاح و تغییرات را در شورای فرهنگ عمومی مطرح کنند.

 اما ادعا کردند که خود دارای مجمع عمومی به عنوان بالاترین رکن برای هر گونه تغییری هستند و خود مختار می‌باشند که این موضوع پس از مهلت‌های زیاد به شورای فرهنگ عمومی برای تعیین تکلیف به بحث گذاشته شد.

حسینی در پایان با اشاره به اینکه این موضوع از نظر دولت تمام شده محسوب می‌شود از مخالفین خواست بجای فشار، تبلیغات و جوسازی، پایبند به قانون باشند.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت



ویدیو مرتبط :
انتقاد وزیر ارشاد از حضور فیلم قصه ها در جشنواره ونیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر ارشاد: از نامه ی عسگرپور ناراحت نشدم و به آن پاسخ ندادم



 

  وزیر ارشاد: از نامه ی عسگرپور ناراحت نشدم و به آن پاسخ ندادم

 

وزیر ارشاد در حاشیه ی نشست خبری هشتیمن جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، دربارهٔ اختلافلات موجود میان خانه سینما و وزارت ارشاد و حواشی مربوط به آن كه شامل تهدید برخی اعضای خانه سینما توسط برخی مسئولان سینمایی است و از زیرنظر گرفتن حمایت كنندگان از خانه سینما خبر می دهد، گفت: اختلاف نظر همیشه وجود داشته است و اگر رسانه ها به این قضیه دامن نزنند؛ اختلافات حل می شود.

وزیر ارشاد گفت: اینكه ما از افراد مختلف درباره این موضوع نظرسنجی كنیم؛ درست نیست و باعث می شود گاهی كسی حرفی تندی بزند كه فایده ای ندارد. اختلاف نظر همیشه وجود دارد لذا باید با تدبیر و درجهت درست؛ مسایل حل و هدایت شود.

سیدمحمد حسینی همچنین درباره ی نامه ی محمدمهدی عسگرپور به وی و پاسخی كه ازسوی معاون سینمایی او(جواد شمقدری) به این نامه داده شد، به خبرنگار ایلنا گفت: من از این نامه ناراحت نشدم و هیچ جوابی نیز به آن ندادم زیرا معتقدم كسی كه وارد كار اجرایی می شود باید این آمادگی را داشته باشد كه همیشه كسانی هستند كه گاهی با تندی برخورد می كنند و سخنانی می گویند. اگر حرف حساب و انتقاد درستی؛ هركسی داشته باشد، حتی اگر در آن سر دنیا باشد، به آن گوش می كنم و به آن توجه می كنم.

حسینی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا، پیرامون نحوه ی اختصاص یارانه های رسانه ها گفت: یارانه ها یك روال مشخصی دارد. در تهران هر سه ماه یكبار و در استانها هر شش ماه یكبار براساس یك فرمول خاص توزیع می شود البته ما محتوای نشریات و منافع و مصالح مردم را نیز در اختصاص یارانه درنظر می گیریم.

حسینی با اشاره به خبر یكی از سایت ها كه اعلام كرده بود؛ نشریات انقلابی و ضدانقلابی هستند، گفت: ما هرگز نشریات را به انقلابی و ضدانقلابی تقسیم نمی كنیم بلكه معتقدیم بعضی از آنها به ارزش ها و منافع و مصالح مردم توجه بیشتری دارند و بعضی از آنها مطالبی می نویسند كه اگر ضرری نداشته باشد؛ نفعی نیز ندارد. لذا نباید بودجه بیت المال را هزینه كرد.

وی ادامه داد: امسال دست مدیران استانی نیز برای حمایت از نشریات استانی باز شده است.... / خبرگزارى ایلنا