اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر ارتباطات:پارازیت‌های اخیر خطرناک و منشاء آن ناشناخته است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

منشاء ارسال پارازیت‌های مخابراتی، ناشناخته است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه ارسال پارازیت‌های مخابراتی ربطی به این وزارتخانه ندارد، گفت: پارازیت‌های اخیر مخابراتی از سوی وزارت ارتباطات ایجاد نشده و منشاء آن نیز مشخص نیست.

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره ارسال پارازیت‌های مخابراتی در سطح کشور، تصریح کرد: پارازیت‌های ارسالی ربطی به  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارد و به طور جدی پیگیر این مساله هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در ارتباط با این موضوع  به دفعات مکرر گزارشی درباره پارازیت‌های تلفن‌های همراه برای نمایندگان و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه کرده‌ایم.

به گفته وی  با توجه به اینکه پارازیت‌های اخیر مخابراتی از سوی وزارت ارتباطات ایجاد نشده و این وزارتخانه درصدد کشف منشاء ارسال پارازیت‌ها است.

تقی‌پور با ابراز بی‌اطلاعی در مورد منبع ارسال پارازیت‌های مخابراتی، بیان کرد: قطعا باید به دنبال منبع ارسال این پارازیت‌ها و شناسایی آن بود زیرا آثار و عواقب بسیار سوء و متعددی در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول با تاکید مجدد بر اینکه ارسال این پارازیت‌های مخابراتی از سوی این وزارتخانه نیست حاضر به پاسخگویی بیشتر در این مورد نشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران مجموعه او در حالی نسبت به ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند که درحال حاضر تنها نهاد متولی مدیریت، نظارت و هماهنگ کننده فضای فرکانسی کشور، سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و ارسال هر نوع فرکانس با هر میزان شدت، ارتفاع و مدت زمان باید زیرنظر و با هماهنگی رگولاتوری(سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) صورت پذیرد؛ ولی مدیران این سازمان هم از این امر اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند تاجایی که مدیر روابط عمومی رگولاتوری در یک مصاحبه ضمن بی خبری از این امر می‌گوید که از هدایت کننده این پارازیت‌ها بی‌خبر است./خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
جوان‌ترین وزیر دولت روحانی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاخ سفید خبر داد:تحریم وزیر ارتباطات و وزیر فرهنگ به دلیل ارسال پارازیت روی ماهواره ها



  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

 دولت آمریکا در اولین اقدام خود بعد از انتخاب مجدد باراک اوباما چهار مقام و پنج موسسه و نهاد ایرانی را تحریم کرد.

به گزارش روزنامه جروزالم پست، دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه چهار مقام ایرانی و همچنین پنج موسسه و نهاد دولتی اعمال کرد.

بر اساس این گزارش، دولت اوباما روز پنجشنبه تلویحا اشاره کرد که قصد ندارد به دنبال انتخاب مجدد اوباما فشار تحریم‌ها علیه ایران را کاهش دهد.

کاخ سفید اعلام کرد چهار نفر دیگر از مقامات ایرانی و پنج موسسه که ادعا شده روی ماهواره‌ها پارازیت ارسال می‌کنند و دسترسی کاربران به اینترنت را مسدود می‌کنند تحریم کرده است.

از جمله این افراد «رضا تقی پور» وزیر ارتباطات و همچنین «محمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

ویکتوریا نولاند مدعی شد که این اقدامات در راستای تعهد دولت آمریکا برای مقابله با سوء استفاده مقامات ایران علیه شهروندان خود است.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: با اقداماتی که ما امروز اتخاذ کردیم ما توجه جامعه جهانی را به سمت اقدامات مقامات ایرانی که حقوق شهروندان و قوانین جهانی را نقض می‌کنند جلب کرده ایم./فارس