اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر آموزش و پرورش: از قبر جنابعالی آوردیم



 

 

 

وزیر آموزش و پرورش: از قبر جنابعالی آوردیم

 

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش طی اظهاراتی جالب توجه کولاکی به پا کرد و گفت: سازمان‌ها این همه نهار می‌دهند، ما حرفی نداریم، یک بار به فرهنگیان افطاری دادیم که گفتند از کجا آوردید؟ از قبر جنابعالی.

حاجی‌بابایی همچنین باخت تیم ملی فوتبال از کویت را به دلیل کم کاری در ورزش دانش‌آموزی دانست.

حمیدرضا حاجی‌بابایی روز چهارشنبه در همایش «فرهنگ‌یاران ترافیک» که در برج میلاد برگزار شد، افزود باخت تیم ملی فوتبال ایران در برابر کویت، حاکی از آن است که در ورزش دانش‌آموزی کاری نکرده‌ایم و در این بخش ضعف داریم.

وی با اشاره به کار فرهنگ‌یاران ترافیک، اظهار کرد این کار بسیار سخت است، چرا که باید کار فرهنگی کنند و هم مباحث انضباط اجتماعی را به دیگران بیاموزند، اما کار تاثیرگذاری است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال‌های اخیر نیروی انتظامی با توجه به رعایت بیشتر مسایل فرهنگی، نقش بسیار تاثیرگذاری در جامعه ایفا کرده است و اعتقاد ما بر این است که هر نکته مثبتی که در جامعه شکل بگیرد، باید در مدرسه انجام شود.

وی ادامه داد: یک معلم به قدری در زندگی افراد تاثیرگذار است که یکی از آن دانش‌آموزان امروز فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است و امروز دانش‌آموزانی که در جای جای این کشور در حال تحصیل هستند، در آینده فرماندهان، وزیران و مسوولان کشور خواهند بود.

حاجی‌بابایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در این دنیا هیچ کاری جز تربیت کردن نداریم و امروز تکنولوژی، ‌امنیت و نظم برای ساختن محیطی است که در آن‌ها انسان تربیت می‌شود.

وی با بیان این که کار اصلی تربیت افراد جامعه بر عهده آموزش و پرورش است، ادامه داد: پس از ایفای این نقش اصلی در آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه در مسیرهای بعدی قرار می‌گیرند و آن چه که همه این دستگاه‌ها انجام می‌دهند، مقدمه‌ای برای تربیت انسان‌ها در اجتماع است.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش یعنی این که دروغ نگویم، راست‌گویی خوب است، علم وجود دارد و این که یاد بگیریم با خدا و خلق خدا چگونه ارتباط برقرار کنیم.

وی گفت: «یادگیری به تنهایی کافی نیست و تربیت تکمیل کننده این یادگیریست و به هر میزان که آموزش تبدیل به عمل شود، تربیت درست به وجود آمده است.»

حاجی‌بابایی در ادامه عنوان کرد: بخار شدن یک قطره در کویر یعنی جیغ زدن آب! اما وقتی این قطره وارد دریا می‌شود، احساس خوشبختی می‌کند؛ ما نیز باید دانش‌آموزان را به این نقطه برسانیم.

وی با بیان این که کار پیامبران یکپارچه معلمی است، اضافه کرد: این راهور باید بتواند با نور‌افکن راه را مشخص کند تا کسی در چاه نیفتد.

وی خاطر نشان کرد: حتی کسانی که در کشورهای مدرن و توسعه یافته زندگی می‌کنند و به خدا و آخرت اعتقاد ندارند، به این نتیجه رسیده‌اند که رمز موفقیتشان در آموزش و پرورش است و از آموزش و پرورش به هر توسعه‌ای رسیده‌اند.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش تنها صندلی، مدرسه، کلاس و کتاب نیست، بلکه فقط و فقط «معلم» است و مابقی حاشیه‌اند، اگر هم نباشند معلم باز هم معلم است.

وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: تمام کاستی‌هایی که در زمینه‌های مختلف در آموزش و پرورش وجود دارد را قبول دارم و معتقدم باید کتاب‌ها و کلاس‌ها را زیبا کرد، اما تمام این زیبایی‌ها یک باغبان می‌خواهد و آن باغبان، معلم است.

وی اضافه کرد: معلم آن چه را در کتاب وجود دارد و زیبایی‌های آن را برای دانش‌آموزان ملموس می‌کند و این هنرمندی یک معلم است.

حاجی‌بابایی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین تاکید کرد: ورزش همچون اکسیژن برای دانش‌آموزان است و اگر ورزش دانش‌آموزی در کشور راه‌اندازی شود و تعداد کثیری وارد رقابت‌های ملی و بین‌المللی شوند، کار نیروی انتظامی نیز کمتر می‌شود.

وی عنوان کرد: مشکلات آموزش و پرورش تنها برگزاری اردو نیست، بلکه مسایل و مشکلات دیگری است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سازمان‌ها این همه ناهار می‌دهند، ما حرفی نداریم، یکبار به فرهنگیان افطاری دادیم، گفتند از کجا آوردی؟ از قبر جنابعالی.

لارم به ذکر است، این همایش با حضور جمعی از معاونان وزیر آموزش و پرورش، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم ـ فرمانده نیروی انتظامی ـ و سردار مومنی ـ رییس پلیس راهور ناجا ـ و بیش از یک هزار و 200 نفر از معلمان و فرهنگیان شهر تهران برگزار شد..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
استیضاح وزیر آموزش و پرورش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس حاشیه ساز شد



 

اعلام وصول طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی هیئت رئیسه مجلس موجب تنش در راهروی مجلس بین یکی از طراحان اصلی و یک نماینده ادوار مجلس شد.

 

به گزارش مهر، پس از آنکه هیئت رئیسه مجلس در پایان جلسه امروز چهارشنبه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را اعلام وصول کرد قاسم محمدی نماینده اردبیل یکی از طراحان اصلی این طرح با حضور در راهروی مجلس از خبرنگاران پارلمانی خواست تا با جمع شدن گرد وی از توضیحاتش در خصوص این طرح بهره گیرند.

وی با صدای بلند از خبرنگاران خواست تا به نزد وی رفته تا اطلاعاتی را به خبرنگاران بدهد.

در این بین سید زاده یکی از نمایندگان ادوار که در جلوی درب پارلمان بود با شوخی خطاب به محمدی گفت خودتان را با این استیضاح مسخره کرده اید، خبرنگاران نمی آیند.

قاسم محمدی در واکنش به گفته این نماینده ادوار با او به شدت برخورد کرد و با گفتن جملاتی تند وی را مدافع حاجی بابایی عنوان کرد. محمدی که از طراحان اصلی طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش است به این جملات اکتفا نکرد و مصرا از سیدزاده می خواست که راهروی مجلس را ترک کند.

این نماینده ادوار هیچ واکنشی در مقابل محمدی و حرکاتش نشان نداد و با راهنمایی دیگر نمایندگان مجلس از فضای متشنج در راهرو دور شد.

محمدی درهمان حالت عصبانیت از خبرنگاران خواست تا وزارت آموزش و پرورش را یک وزارتخانه متخلف معرفی کنند. وی ادامه داد: سیستم آموزش و پرورش به معلمانش حمال می گوید، خاک بر سر این نمایندگان که آنقدر اقتدار ندارند که در راهروی مجلس به آنها توهین می شود.

پس از این گفتگوها نمایندگان مجلس تلاش کردند قاسم محمدی را از خبرنگاران دور کرده و وی را به آرامش دعوت کردند و به وی تاکید کردند در حالت آرامش با خبرنگاران گفتگو کند.

وی پس از دقایقی مجددا درجمع خبرنگاران حاضر شد واین بار با آرامش نقطه نظرات خود را درخصوص اعلام وصول طرح استیضاح بیان کرد.