اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر آموزش و پرورش از بازنشستگان عذر خواهی کرد/بیمه طلایی زرد شد !



وزیر آموزش و پرورش از بازنشستگان عذر خواهی کرد/بیمه طلایی زرد شد !

شاید یکی از پر سر و صدا ترین اتفاقات دو سال اخیر در آموزش و پرورش بحث بیمه طلایی بازنشستگان بود از نیمه دوم سال 88 حدود یک میلیون بازنشسته فرهنگی در سایت بیمه طلایی ثبت‌نام کردند اما تاریخ انقضای این بیمه زیاد طول نکشید و با پایان یافتن زمان قرارداد و بیمه بازنشستگان فرهنگی بلاتکلیف ماند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تا امروز که وزیر آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از بازنشستگان فرهنگی به علت توقف اجرای «بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی» استفاده از مزایای بیمه طلایی را حق طبیعی این قشر دانست وگفت: از لحاظ قانونی امكان ادامه اجرای بیمه طلایی توسط آموزش و پرورش وجود ندارد، وگرنه قطعا اجرایی می‌شد. حمیدرضا حاجی بابایی به ایسنا گفت: آموزش و پرورش به خاطر معلمان بازنشسته پیشتاز اجرای بیمه طلایی بازنشستگان شد، در حالی كه این موضوع ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد و تنها از سر دلسوزی پیگیر این بیمه بودیم.

وی افزود: مقرر شده بود وزارت رفاه بخش زیادی از كارهای مربوط به این بیمه را انجام دهد و آموزش و پرورش نیز آماده هرگونه كمك و همكاری بود، اما چون بازنشستگان تحت پوشش وزارتخانه و سازمانهای دیگری هستند، آموزش و پرورش كاری نمی‌تواند انجام دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بازنشستگان فرهنگی تحت پوشش بیمه تكمیلی هستند و بر اساس تفاهم نامه مقرر شد این مبلغ و مبلغ عائله‌مندی در اختیار بیمه ایران قرار بگیرد تا بیمه نقره‌ای بازنشستگان فرهنگی طلایی شود، اما آنها قرارداد را امضا نكردند، چرا كه ترجیح آنها برای انعقاد قرارداد با شركت بیمه آتیه سازان حافظ بود.

حاجی بابایی گفت: هر زمان كه سازمان بازنشستگی اعلام كند آمادگی اجرای بیمه طلایی بازنشستگان همچنان از سوی آموزش و پرورش وجود دارد.به گفته حاجی بابایی امسال 15 هزار معلم بازنشسته می‌شوند و با احتساب 10 هزار معلم صعب‌العلاج، حدود 25 هزار نفر از آموزش و پرورش خارج خواهند شد.

مشکل کجا بود؟

مهمترین مشکل بیمه طلایی تامین اعتبار آن بود چرا که آموزش و پرورش در نهایتنتوانست منبع مالی مطمئن و با دوامی برای پرداخت نفری 6 هزار تومان سهم دولت، که سالانه بالغ بر 200 میلیارد تومان می شود پیدا کند.  12 بهمن 88 وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه باهنر گفت: «وزارتخانه بدون هیچ گونه دریافت بودجه از دولت و تنها با ساماندهی امور مالی، بیمه طلایی معلمان را انجام داده است».

اما مطمئنا این اتفاق نمی توانست هر ماه بیافتد و این در حالی بود که   وزیر رفاه در اردیبهشت 89 گفت : « دولت در بیمه طلایی فرهنگیان نمی‌تواند پشتیبانی مالی انجام دهد و این بیمه از دستمزد کارکنان کسر می‌شود ». در اردیبهشت ماه در بعضی مناطق، همه 12 هزار تومان حق بیمه از حقوق معلمان کسر شد.

حاجی بابایی روز معلم امسال در واکنش به اظهارات وزیر رفاه گفت: این یک شبهه‌ای است که باید برطرف شود، باید از 12هزار تومان حق بیمه، 6هزار تومان آن را فرهنگیان بپردازند . با یک جابجایی که قرار است انجام شود این مبلغ را خود وزارتخانه پرداخت می‌کند.اما در نهایت منبع مالی پیدا نشد وپرونده بیمه طلایی فرهنگیان با عذر خواهی وزیر به پایان رسید./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
دولت بازنشستگان! | وزیر پیر، معاون وزیر پیرتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر رفاه: افزایش قیمت دارو به زودی بیمه می شود/ بیمه طلایی برای بازنشستگان و خانواده شان



افزایش قیمت دارو,بیمه شدن افزایش قیمت دارو,بیمه طلایی برای بازنشستگان و خانواده شان

وزیر رفاه: افزایش قیمت دارو به زودی بیمه می شود/ بیمه طلایی برای بازنشستگان و خانواده شان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بازنشستگان کشوری و افراد تحت تکفل آنها از ابتدای تیرماه سال جاری تحت پوشش بیمه طلایی قرار گرفته‌اند، گفت: بیمه آتی‌ سازان حافظ در مناقصه‌ای که برگزار شد موفق به بستن قرارداد برای اجرای بیمه طلایی بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنها شد.

اسدالله عباسی در حاشیه نشست خبری که در وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیون و 150 هزار نفر بازنشسته تحت پوشش بیمه طلایی قرار گرفتند، اظهار کرد:‌ در سال جاری علاوه بر بازنشستگان، افراد تحت تکفل آنها نیز تحت پوشش بیمه طلایی قرار گرفتند که مجموعا دو میلیون و 500 هزار نفر را شامل می‌شود.

 

وی افزود: سال گذشته بنا بر قولی که به بازنشستگان دادیم قرار شد در سال 92 افراد تحت تکفل آنها نیز تحت پوشش بیمه طلایی قرار گیرند، بنابراین از ابتدای تیرماه سال جاری به طور همزمان بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنها تحت پوشش بیمه طلایی درآمده‌اند و هم‌اکنون می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی به وزارت آموزش و پرورش مربوط می‌شود، گفت: بیمه طلایی بازنشستگان کشور مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی به وزارت آموزش و پرورش مربوط می‌شود.

 

عباسی در ادامه در ارتباط با افزایش قیمت داروها و تحت پوشش قرار گرفتن مابه‌التفاوت آنها در سال جاری، عنوان کرد: اعتبارات مربوط به دارو به وزارت بهداشت پرداخت می‌شود، بنابراین قرار است از وزارت بهداشت مبلغی برای پوشش مابه‌التفاوت قیمت داروها در نظر گرفته شود یا اینکه بتوانیم از دولت مبلغی را در جهت جبران این کسری اختصاص دهیم، تا بار مالی مضاعفی که به بیمه‌ها تامین می‌شود جبران گردد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اظهار کرد: افزایش حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی هر ساله مرداد ماه پرداخت می‌شد، اما امسال دو ماه زودتر از سال گذشته این مابه‌التفاوت به حساب آنها واریز شد.

 

عباسی در پایان در پاسخ به اینکه آیا سبد کالایی برای ماه مبارک رمضان به کارگران اختصاص می‌یابد یا خیر؟ گفت: حتما خود کارفرمایان این موضوع را مدنظر قرار می‌دهند ما نیز براین اقدام تاکید داریم./ایسنا