اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر آموزش‌‌و‌پرورش: كنكور تا سال آینده قطعا حذف می‌شود



 

 

 

وزیر آموزش‌‌و‌پرورش: كنكور تا سال آینده قطعا حذف می‌شود

 

وزیر آموزش‌و‌پرورش در حاشیه گردهمایی سراسری معاونین آموزشی و متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اینكه كنكور سراسری قطعاً تا سال 90 حذف می‌شود گفت: قانون حذف كنكور مستلزم تلاش تمامی مراجع آموزشی كشور است و در این میان وزارت آموزش و پرورش بیشترین آمادگی را برای حذف كنكور و اجرای قانون دارد چرا كه معتقدیم كنكور سراسری و شكل نادرست اجرای آن در طول سالهای‌ اخیر صدمات زیادی را به تعلیم و تربیت كشور وارد كرده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اینكه در كنكور سراسری امسال میزان تاثیر نمرات دانش‌آموزان در كنكور 25 درصد است گفت: در حال حاضر با همكاری سازمان سنجش هر ساله در میزان و نسبت تاثیر نمرات در كنكور سراسری افزایش داریم كه این امر باعث حذف تدریجی كنكور سراسری می‌شود.

وی افزود: حذف مقطع پیش‌دانشگاهی و اضافه شدن سال چهارم دبیرستان كه در طرح اصلاح ساختار آموزشی پیش‌بینی شده است مقدمه مناسب و صحیحی برای حذف تدریجی كنكور است و همه اینها طی سالهای آینده اجرا می‌شود تا دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها دغدغه‌ای به نام كنكور نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به واگذاری آموزشكده‌های فنی و حرفه‌ای به وزارت علوم اظهار داشت: مجلس طی قانونی آموزشكده‌های فنی و حرفه‌ای را از آموزش و پرورش به وزارت علوم موافقت كرد كه این امر باعث كوچك‌سازی بدنه آموزش و پرورش و واگذاری آموزش‌های عالی به مرجع اصلی خود در كشور شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای برای تربیت دانش‌آموزان است نه دانش‌جویان بر همین اساس ما معتقدیم كه باید تمامی ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های خود را صرف تربیت دانش‌آموزان كنیم كه البته این امر باعث رشد و شكوفایی هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت كشور می‌شود.

وی در پایان تاكید كرد: امیدواریم با واگذاری این آموزشكده‌ها به وزارت علوم دیگر شاهد بروز مشكلاتی برای این دانشجویان نباشیم...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
تضمین وزیر اقتصاد:کسری بودجه در سال آینده نداریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر آموزش و پرورش :مدارس سال آینده هم پنج‌شنبه‌ها تعطیلند



تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس

وزیر آموزش و پرورش :

تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس قانون است/ مدارس سال آینده هم پنج‌شنبه‌ها تعطیلند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس بر اساس قانون انجام شده است، گفت: مدارس سال آینده هم روزهای پنج‌شنبه‌ تعطیلند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: بر اساس راهکار 1،1 و 21،6 سند تحول آموزش و پرورش که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، درباره تعطیلی روزهای پنج‌شنبه‌ اقدام شد.

وی با بیان اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و مصوب شد، گفت: تعطیلی‌ مدارس در روزهای پنج‌شنبه بر اساس اعتقاد انجام شده و کارها و برنامه درسی ملی نیز بر آن اساس نوشته شده است.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس بر اساس قانون انجام شده است، ادامه داد: اگر کسی خواست قانون را عوض کند، مشکلی ندارد و باید روند را طی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس سال‌ تحصیلی آینده نیز در روزهای پنج‌شنبه تعطیل هستند»، بیان داشت: امسال که تمام شده است و با این روند و بر اساس قانون، مدارس در سال آینده نیز تعطیل است اما هیچ قانونی، وحی نیست و اگر قانونگذار بخواهد، می‌تواند تغییر دهد.

به گزارش فارس، در راهکار 1،1 سند تحول آموزش و پرورش آمده است: طراحی، تدوین و اجرای برنامه درسی ملی بر اساس اسناد تحول راهبردی و باز تولید برنامه‌های درسی موجود با تأکید بر: الف) متناسب‌سازی حجم و محتوای کتب درسی و ساعات و روزهای آموزشی با توانمندی‌ها و ویژگی‌های دانش‌آموزان؛ ب)حاکمیت رویکرد فرهنگی ـ تربیتی در تولید محتوا و تقویت شایستگی‌های پایه دانش‌آموزان؛ ج) بهره‌مندی فزون‌تر از روش‌های فعال، خلاق و تعالی بخش؛ د) بهره‌گیری از تجهیزات و فناوری‌های نوین آموزشی و تربیتی در راستای اهداف؛ ه) توجه بیشتر به تفاوت‌های فردی به ویژه هویت جنسیتی دانش‌آموزان و تفاوت‌های شهری و روستایی.

در راهکار 21،6 آمده است: تحول در ساختار و مدیریت زمان آموزش در مدارس و تعیین و متناسب‌سازی ساعات و روزهای آموزشی در طول هفته./فارس