اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر‌‌بهداشت:‌برای پرداخت حقوق اعتبار‌نداریم



اخبار,اخبار اقتصادی ,وزارت بهداشت

بیمارستان‌هایی داریم که تکمیل شده‌اند ولی به دلیل نبود نیروی انسانی به بهره‌برداری نرسیده‌اند. از ابتدای دولت مجوز استخدام یک نفر را هم نداشته‌ایم حتی برای پرداخت حقوق 95 هزار پرسنل فعلی هم اعتباری نداریم.

به گزارش فارس، سیدحسن هاشمی در رابطه با وضعیت نیروی انسانی گفت: ما هم اکنون از نظر وضعیت نیروی انسانی مشکلات بسیاری داریم و یکی از چالش‌های ما همین موضوع است به طوری که از ابتدای دولت تاکنون حتی مجوز استخدام یک نفر را نتوانسته‌ایم داشته باشیم.

وی ادامه داد: اکنون بیمارستان‌هایی داریم که تکمیل شده‌اند ولی به دلیل نبود نیروی انسانی به بهره‌برداری نرسیده‌اند در این زمینه جلسات متعددی برگزار کردیم و شخص رئیس جمهور و معاون اول وی دستور دادند که به موقع این چالش را حل و فصل کنند.

وزیر بهداشت گفت: هم اکنون برای پرداخت حقوق 95 هزار نفر پرسنل اعتباری نداریم و تعداد نیروی پرستاری که به ازای هر هزار نفر داریم 1.2 است. هاشمی تصریح کرد: این در حالی است که همین شاخص در منطقه 2.7 است و در برخی از کشورها مانند ژاپن به ازای هر هزار نفر 13 نیرو و در اروپا به ازای هر هزار نفر 8 نیرو است.

وی گفت: فاصله ما تا استاندارد شدن وضعیت نیروها زیاد است و اکنون وضعیت نیروهای خدمتی نیز مشکل دیگری است که وجود دارد که از این بابت نیز با کمبود مواجهیم.

امسال از محل اعتبارات صرفه جویی یارانه ها ۴۸۰۰ میلیارد تومان و از محل یک درصد ارزش افزوده حدود ۲ هزار میلیارد تومان و از محل اعتبار پزشک خانواده نیز حدود ۲ هزار میلیارد تومان به اعتبارات وزارت بهداشت اضافه شد که بخش مهمی از این اعتبار برای کاهش فرانشیز خدمات بستری در بیمارستانهای دولتی و افزایش حدود ۲.۵ برابری تعرفه خدمات پزشکان متخصص هزینه شد.
اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
وزیر اقتصاد: برای پرداخت یارانه بودجه نداریم!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر بهداشت دستور پرداخت حقوق به دانشجویان رشته پرستاری را صادر کرد



اخبار ,اخبار دانشگاه ,پرداخت حقوق به دانشجویان رشته پرستاری

 

اخبار دانشگاه - وزیر بهداشت دستور پرداخت حقوق به دانشجویان رشته پرستاری را صادر کرد

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: وزیر بهداشت دستور پرداخت حقوق به دانشجویان رشته پرستاری را صادر کرد.

به گزارش مهر در علی آباد کتول، دکتر محمد میرزا بیگی عصر شنبه در بازدید از مراکز درمانی علی آبادکتول گفت: بر اساس این بخشنامه رسمی که ساعتی قبل از سوی وزیر محترم به تمامی بیمارستان ها و علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد، هر یک از پرستاران مدرک کارشناسی ساعتی 5 هزار تومان و کارشناسی ارشد و دکترا ساعتی7 هزار تومان حقوق بصورت ماهیانه دریافت می کنند.

وی افزود: این بخشنامه برای دانشجویان ترم های 6، 7 و 8 کارشناسی پرستاری و بالاتر اجرایی شد.

دکتر میرزا بیگی یادآور شد: با توجه به جمعیت 75میلیونی کشور و نیاز هر هزار نفر به 3 پرستار، به تعداد دو و نیم برابر تعداد فعلی پرستار لازم داریم که این میزان بابرنامه ریزی در نظام جدید سلامت حل خواهدشد.

وی گفت: هم اینک 150 هزار پرستار در مکان های درمانی دولتی و غیردولتی شاغل هستند که در کنار این آمار تعداد 65 هزار دانشجوی رشته پرستاری هم مشغول به تحصیل هستند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: سند عرضه و تقاضای نیروی پرستار با توجه به استانداردها در حال تدوین و ابلاغ است که بر اساس آن استاندارد و سند عرضه و تقاضا با هم تطبیق یافته و نیازها برطرف می شود.

وی بابیان اینکه ده سال آینده مشکل اشتغالی در بخش پرستاری نداریم خاطرنشان کرد: هر لحظه آمادگی جذب پرستاران را در مکان های درمانی دولتی و غیردولتی در کمتر از سه ساعت را داریم.

معاون وزیربهداشت گفت:به دلیل کارسخت پرستاری خدمات به این قشر فعال باارتقا بهره وری و تعرفه گذاری افزایش یافته و پرداختها مبتنی برعملکردها شده است.

وی گفت: برای افزایش میزان خدمات رسانی به مردم با استفاده از آژانس های پرستاری و ساماندهی دانشجویان این رشته میزان کارکنان بیمارستانها از نیم نفر به 25/1 نفر که دو برابر میزان فعلی است افزایش می یابند.
اخبار دانشگاه  - مهر