اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزن خود را روی سیارات دیگر هم حساب كنید


این دستگاه با جزئیاتی در مورد هفت سیاره منظومه شمسی و همچنین ماه برنامه‌ریزی شده است.

خبرگزاری ایسنا: دانشمندان موفق به ساخت نوعی ترازوی سنجش وزن خانگی جدید شدند كه می‌تواند وزن فرد را بر روی سیارات دیگر نیز حساب كرده و حتی اطلاعات علمی مختصری را در مورد منظومه شمسی به وی ارائه كند.

این ترازو اخیرا با قیمت 50 دلار در آمریكا به بازار آمده است.



این دستگاه با جزئیاتی در مورد هفت سیاره منظومه شمسی و همچنین ماه برنامه‌ریزی شده است.

بلندگوی این ترازو با صدای دكتر نیل تایسون، فیزیكدان نجومی آمریكایی یك مجموعه از حقایق را برای نوجوانانی كه پا بر روی هر سیاره گذاشته، بیان كرده و مفاهیم گرانش، وزن و حجم را توضیح می‌دهد.



با قدم گذاشتن بر روی سیاره مشتری،‌ جمله «مشتری از هیچ سطحی برای فرود روی آن برخوردار نبوده و تنها یك جو ضخیم از گازهای چرخان است» پخش می‌شود؛ در حالیكه گزینه سیاره ناهید نشان می‌دهد كه این محل در طول روز از یك فر پیتزا پز نیز داغ‌تر بوده اما در شب از فریزر نیز سردتر است.     


ویدیو مرتبط :
محاسبه وزن در سیارات دیگر به چه صورت است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در 14 روز وزن‌ كم‌ كنید


اگر می‌خواهید سالم باشید و تغذیه‌ای ایده‌آل داشته باشید و یا چند كیلویی از وزن خود را كاهش دهید با برنامه تغذیه سالم ما همراه شوید.