اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزنه برداران ادعای رضازاده را نادرست خواندند


رضازاده مدعی است که المپیکی های معترض، شاهین نصیری نیا را برای مربیگری می خواهند اما سجاد انوشیروانی می گوید اسم هیچ مربی را به فدراسیون نداده اند

روزنامه تماشا: رضازاده مدعی است که المپیکی های معترض، شاهین نصیری نیا را برای مربیگری می خواهند اما سجاد انوشیروانی می گوید اسم هیچ مربی را به فدراسیون نداده اند

«المپیکی ها نیایند جهانی را هم از دست می دهند.» این بخشی از حرف های حسین رضازاده در گفتگو با ایسناست. به نظر می رسد رئیس فدراسیون هنوز هم از برگشتن ملی پوشان المپیکی اش ناامید نشده است.

پس از اینکه جلسه با وزیر ورزش هم المپیکی ها را قانع نکرد در تصمیمشان برای برگشت به اردوی تیم ملی تغییری بدهند، این بار این صحبت ها مطرح شده است. خواسته المپیکی ها این بود که مربی به غیر از باقری بالای سرشان باشد.

حالا رضازاده از شاهین نصیری نیا به عنوان گزینه درخواستی المپیکی ها نام برده است. قبل از این در زمان برگزاری جلسات رئیس فدراسیون با نفرات المپیکی گفته می شد مسئولان فدراسیون از حسین توکلی به عنوان مربی مورد نظر ملی پوشان اسم برده بودند.

حتی المپیکی ها متهم شده بودند که با حسن توکلی دست به یکی کرده و به این اتفاقات دامن زده اند. گزینه ای که در این چند سال به نظر نمی رسد فدراسیون رابطه ای با او نداشته است.

سجاد انوشیروانی، ملی پوش فوق سنگین ایران در المپیک لندن حرف های دیگری به تماشا می زند. انوشیروانی تاکید می کند که نه از شاهین نصیری و نه هیچ مربی در جلسه با مسئولان فدراسیون اسمی نبرده اند: «در جلسه با رضازاده اسمی از هیچ مربی نبرده ایم. فقط گفتیم نمی توانیم با باقری ادامه دهیم. گفتیم هر مربی که صلاح می دانید بیاورید که بالای سر ما باشد. گفتیم باز هم سرمربی آقای کوروش باقری باشد و رکوردگیری و نتیجه گیری رکوردها را هم به عهده او باشد.»

انوشیروانی از حرف های رضازاده اظهار بی خبری می کند و معتقد است این شرایط عوض نمی شود: «من مصاحبه ای که می گویید را ندیده ام و به دنبالش هم نیستم. درباره نصیری نیا هم چیزی نشنیده ام. در ورزش ایران تنها کسی که ارزش و جایگاهی ندارد ورزشکاری است که در رشته های انفرادی قهرمان می شود. سیاست ها هم همان است. همه به فکر خودشان و منافعشان هستند. کاری ندارند که ورزشکار اختلاف پیدا کرده است. اصلا نتیجه مهم نیست برایشان. این المپیک تمام شد المپیک بعدی هم هر نتیجه ای به دست بیاید، کسی مجازات نمی شود و خوب باشد همه تشویق می شوند.»

واکنش نایب قهرمان المپیک ایران به نتایج قهرمانی آسیایی وزنه برداران جالب است: «این مسابقات قهرمانی آسیا نبود. من به همه تبریک می گویم. شریفی که در وزن ما طلا گرفته انشاءالله مدال آوری اش ادامه داشته باشد اما بحث این است که او با مجموع 417 کیلوگرم در مجموع طلا گرفته ولی من پارسال با مجموع 431 کیلوگرم برنز گرفتم. گفته اند که این بهترین قهرمانی بود و بهتر از پارسال چسبید. اگر پارسال در دو ضرب من نقره نمی گرفتم قهرمانی در کار نبود. البته شرایط پارسال طوری شد که من مصدومیتم حاد شد و این اتفاق افتاد. بهداد هم پارسال در قهرمانی آسیا در رقابت با حریف کره ای نباید می باخت. باید در سه حرکت مدال طلا می گرفت تا ایران قهرمان شود. سختی مسابقات قهرمانی پارسال کجا و راحتی مسابقات امسال کجا. فقط در 77 کیلوگرم رکوردها و نتیجه خوب بود. سال گذشته در این دسته ما ورزشکار نداشتیم.»

با حرف هایی که رضازاده درباره نیامدن المپیکی ها و از دست دادن مسابقات جهانی زده است، به نظر می رسد او منتظر اتفاقات جدیدی است اما انوشیروانی اعتقادی به این حرف ها ندارد. او مسابقات جهانی را مثل همان قهرمانی آسیا می داند: «همه می دانند که امسال مسابقات جهانی در سطح پایینی برگزار می شود. فکر می کنم 40-30 درصد پایین تر از پارسال باشد. همیشه همینطور بوده که بعد از المپیک سطح مسابقات پایین تر بوده است. در همین 94 کیلوگرم ایلین ایلیا به قهرمانی جهان نمی آید. فعلا با بچه ها به توافق رسیده ایم که دور از تیم ملی باشیم. هنوز بحث شان این است که المپیکی ها معذرتخواهی کنند.»


ویدیو مرتبط :
عکس جالب وزنه برداران زیر وزنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صادق زیباکلام،رضازاده،دهکده المپیک و پیامی که خواسته وزنه برداران برای مردم آمریکا ببرند!



اخبار,اخبار ورزشی, وزنه برداری

 صادق زیباکلام ، استاد سرشناس علوم سیاسی در یادداشتی از ملاقاتش با اعضای فدراسیون وزنه برداری نوشته است. دیداری که چند روز قبل اتفاق افتاده است.

زیباکلام در یادداشتی اختصاصی برای سرویس ورزشی خبرآنلاین،گزارشی از این ملاقات نوشته است.
سلام دوستان
وعده داده بودم در خصوص دیدار با مسئولین فدراسیون وزنه برداری توضیح دهم.چندی پیش بنده مصاحبه ای می کنم و در آن می گویم که "آقای حسین رضا زاده قهرمان هستند اما مرحوم غلامرضا تختی "پهلوان" بود".ظاهرا آن موقع که من این اظهار نظر را می کنم ریاست فدراسیون تغییر کرده بوده و ریاست جدید،آقای دکترعلی مرادی جای آقای رضا زاده آمده بودند.من نه این موضوع را آن موقع می دانستم ونه این واقعیت را که آقای رضازاده که به دستور آقای دکتر احمدی نژاد منصوب شده بودند خیلی کارنامه موفقی نداشتند.

آقایی بنام ابراهیم صادقی که بعدا متوجه شدم مشاور و از نزدیکان دکتر مرادی هستند چند بار تماس گرفتند که ملاقاتی با مسئولین فدراسیون وزنه برداری داشته باشم.ایشان هفته پیش تماس گرفتند واظهارداشتند که تیم ملی وزنه برداری برای مسابقات جهانی دارد می رود آمریکا و الان فرصت مناسبی هست برای دیدار.

باتفاق آقای صادقی رفتیم به دهکده المپیک و فدراسیون وزنه برداری.چقدر جای جالبی است دهکده المپیک . افسوس خوردم که چرا پیشتر نیامده بودم.آدم باورش نمی شود که در تهران شلوغ و آلوده جایی یا درست تر گفته باشم باغی و فضایی با آن آرامی باشد.یکراست رفتیم به دفتر ریاست فدراسیون.آقای مرادی درست دوبرابرمن می شدند.انسانی بغایت محجوب ومودب.گفتند من حتی می خواستم بیایم دانشگاه شما را ببینم.چند نفر دیگر هم از مسئولین فدراسیون ازجمله پزشک مخصوص تیم حضور داشتند.
آقای مردای و دیگران شروع کردند از کارهای آقای رضا زاده گفتن که .......ضمن اینکه آنها حرف می زدند برای یک لحظه ازخودم پرسیدم که ببین این مملکت این همه استاد علوم سیاسی و علوم انسانی دارد آیا یکنفرشان این کارهای تو را می کنند؟آخه تو ورزشکاری؟ ازوزنه برداری چیزی می دانی؟ از المپیک چیزی می دانی؟ از ورزش چیزی می دانی؟ همه اینها به کنار،الان که  به دیدن وزنه برداران آمده ای چه می خواهی به آنها بگویی؟ توی این فکرها بودم که یک مرتبه آقای محمد نصیری قهرمان جهان وقهرمان المپیک به اتفاق چند نفر دیگر آمدند داخل. یکی از آنها راحت دو سه برابر من بود و فکر می کنم حتی اگربا انگشت هم به من تلنگر می زد، چند متر پرت می شدم.دربغلش من مثل یک گنجشک بودم.اما دیدن نصیری برایم بسیار هیجان آور شد.مرا برد به چهل پنجاه سال پیش.برد به دبیرستان رهنما،برد به خیابان منیریه،خیابان امیریه،به چهار راه لشکروخیابان مخصوص.حالا نوبت نصیری بود که خیلی بیشتراز دکتر مرادی ازمدیریت آقای رضازاده انتقاد کند.

آقای مردای اصرار داشتند که ناهار باشیم اما به بهانه داشتن کلاس عذر آوردم.پزشک تیم ملی از بابت دیدار من با اعضای تیم عذر خواهی کرد و گفت با توجه به پرواز آنها به آمریکا وارد قرنطینه شده اند و به اصطلاح ممنوع الملاقات هستند.آقای دکتر مردای گفتند که ما سلام شما را به آنها خواهیم رساند، پس فردا پروازشان است.

در حالیکه همه مان ایستاده بودیم من به دکتر مرادی گفتم که "به وزنه برداران مان بگویید که به مردم آمریکا این پیام را بدهند که مردم ایران هیچ دشمنی با آنها ندارند {...} ."حسنی که این جملات داشتند این بود که دیگر آقای دکتر مرادی اصراری برای ماندن برای صرف ناهار نکردند.


بیست و هشتم آبان ۱۳۹۴
 

اخبار ورزشی -  خبر  انلاین