اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزش باد شدید در 7 استان کشور



اخبار,اخبار اجتماعی ,سازمان هواشناسی

به گفته وظیفه، امروز در استانهای همدان، مرکزی، قم، سمنان، تهران، البرز و قزوین سرعت وزش باد شدید پیش‌بینی می شود که در پاره ای مناطق این استانها سبب ایجاد پدیده گردوخاک خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در استانهای همدان، مرکزی، قم، سمنان، تهران، البرز و قزوین وزش باد شدید پیش‌بینی می شود.

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، گفت: در روز یکشنبه شمال شرق، جنوب غرب، مرکز و شرق کشور افزایش ابر، وزش باد، بارش پراکنده گاهی با رعدوبرق پیش‌بینی می شود. همچنین در روز دوشنبه در شمال غرب، غرب، زاگرس مرکزی و جنوب کشور وزش باد، بارش باران همراه با رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ می دهد که در جنوب غرب، مرکز، شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده خواهد بود.

وی با اشاره به گسترش بارش دامنه های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر در روز سه شنبه ، گفت: دوشنبه شدت بارش در شمال غرب و سه شنبه در شمال غرب و غرب کشور خواهد بود که در مناطق مستعد این نواحی بارش تگرگ نیز پیش‌بینی می شود.

به گفته وظیفه، امروز در استانهای همدان، مرکزی، قم، سمنان، تهران، البرز و قزوین سرعت وزش باد شدید پیش‌بینی می شود که در پاره ای مناطق این استانها سبب ایجاد پدیده گردوخاک خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی استان تهران نیز افزود: آسمان پایتخت برای فردا نیمه ابری همراه با وزش باد و در اواخروقت ابری با احتمال بارش با حداقل و حداکثر دمای 19 و 32 درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز سه‌شنبه آسمان تهران ابری در پاره ای نقاط رگبار و رعدوبرق و وزش باد با دمای حداقل و حداکثر 19 و 31 درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش بینی می‌شود.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
باد شدید همراه با گرد و خاک برای تهران و چند استان کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزش باد شدید در پایتخت و ۶ استان کشور



اخبار,اخبار اجتماعی , وزش باد

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و بروز گرد و خاک در برخی نقاط پایتخت و ۶ استان دیگر خبر داد.

احد وظیفه در گفتگو با  مهر، افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی در سه روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در استان های واقع در شمال غرب، سواحل شمالی و بخش هایی از دامنه های البرز، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شوذ.

به گفته وی، امشب علاوه بر این مناطق در بخش هایی از مرکز و شرق و طی روز های یکشنبه و دوشنبه در شرق و جنوب شرق کشور نیز افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: طی امشب ، فردا و دوشنبه شرایط برای تشکیل گرد و غبار بر روی کشور عراق وجود دارد بنابراین انتظار وقوع این پدیده در برخی نقاط استان های غرب و جنوب غرب نیز دور از انتظار نیست.

وظیفه تصریح کرد: همچنین در بعضی ساعات عصر امروز وزش باد شدید در استان های قم، البرز، تهران، سمنان، شمال اصفهان، مرکزی و برخی نقاط یزد و فردا در شمال شرق و شرق کشور پیش بینی می شود که در برخی نقاط باعث ایجاد گرد و خاک خواهد شد.

وی افزود: روز یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس به سبب وزش باد نسبتا شدید مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا آسمان پایتخت کمی ابری دربعدازظهر همراه با افزایش ابر، وزش باد و درارتفاعات بارش پراکنده است. بیشینه و کمینه دمای تهران مانند امروز به ترتیب ۳۳ و ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر است.

اخبار اجتماعی - مهر