اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزش باد با سرعت 54 کیلومتر بر ساعت در پایتخت



اخبار,اخبار اجتماعی,طوفان در تهران


 اخبار اجتماعی - وزش باد با سرعت 54 کیلومتر بر ساعت در پایتخت

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در ساعت‌های بعدازظهر امروز شاهد وزش باد شدید با سرعت 54 کیلومتر بر ساعت در تهران خواهیم بود، گفت: دمای هوا در روز جاری در سواحل شمالی کشور 5 تا 8 درجه سانتی‌گراد کاهش‌ می‌یابد.

به گزارش فارس، امین‌حسین نقشینه درباره شرایط جوی کشور و همچنین تهران اظهار داشت: امروز کلانشهر تهران باز هم شاهد وزش باد با سرعت قابل ملاحظه در ساعت‌های بعد از ظهر خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بر همین اساس وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق در پایتخت و در برخی نقاط به صورت لحظه‌ای دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد در تهران به 15 متر بر ثانیه برسد، بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای این کلانشهر در روز جاری نسبت به روز گذشته حدود 5 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

نقشینه در ادامه افزود: امروز شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور بارش را تجربه خواهند کرد ضمن آنکه سواحل شمال کشور نیز بارندگی را همراه با نفوذ هوای سرد و وزش شدید باد پیش رو خواهند داشت.

وی ادامه داد: دمای هوا در سواحل شمالی کشور در روز جاری نسبت به روز گذشته حدود 5 تا 8 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

به گفته وی دمای هوا تا این لحظه در گرگان، اردبیل، تبریز و رشت نسبت به روز گذشته به ترتیب 6، 7، 6 و 3 درجه سانتیگراد کاهش یافته است که این روند تا ساعت‌های پایانی امروز ادامه خواهد داشت.

نقشینه یادآور شد: طی روز جاری رگبار و رعد و برق در سواحل شمالی کشور تشدید می‌شود به طوری که بارش‌ها در شرق استان گیلان، مازندران و گلستان شدت می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده به تدریج از سواحل غربی شمال کشور از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود و بارش‌ها در شرق، شمال شرق و دامنه‌های شرقی البرز محدود خواهد شد ضمن آنکه تهران نیز فردا در برخی ساعات بارندگی خواهد داشت البته وزش باد در تهران به صورت عادی خواهد بود.

به گزارش فارس، این در حالی است که وزش باد در تهران در روز دوشنبه به 110 کیلومتر بر ساعت رسید.
  اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو مرتبط :
وزش طوفان در هنگ کنگ با سرعت ۱۴۰ کیلومتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرعت وزش باد در تهران به حدود 60 کیلومتر بر ساعت می‌رسد



اخبار,اخبار اجتماعی , هواشناسی

 

اخبار اجتماعی - کارشناس سازمان هواشناسی: سرعت وزش باد در تهران به حدود 60 کیلومتر بر ساعت می‌رسد

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در تهران، گفت: با افزایش سرعت وزش باد به حدود 60 کیلومتر بر ساعت در تهران، پیش‌بینی می‌شود نیمه جنوبی پایتخت شاهد بروز پدیده گرد و غبار باشد.

با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در تهران، اظهار داشت: انتظار می‌رود سرعت وزش باد در این کلانشهر تا ساعت‌های پایانی امشب به 50 تا 60 کیلومتر بر ساعت برسد.

محمد عنایت در گفت‌وگو با فارس کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: بر همین اساس شاهد کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در پایتخت به خصوص نیمه جنوبی این کلانشهر خواهیم شد.وی ادامه داد: اوج وزش باد در تهران امروز پیش‌بینی می‌شود که انتظار می‌رود فردا از شدت وزش باد کاسته شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز پنجشنبه نیز در نیمه جنوبی پایتخت وزش باد ادامه خواهد داشت، گفت: امشب و فردا شب نیز در ارتفاعات تهران علاوه بر وزش باد شاهد رشد ابر و بارش پاراکنده باران خواهیم بود.

اخبار اجتماعی - فارس