اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزارت راه: دلایل سانحه سقوط هواپیما 6 ماه دیگر اعلام می شود



 

 

 

وزارت راه: دلایل سانحه سقوط هواپیما 6 ماه دیگر اعلام می شود

 

معاون مدیریت بحران وزارت راه و ترابری خبر داد: بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده در اطراف ارومیه از امروز چهارشنبه در تهران آغاز شد.

احمدی مجیدی امروز چهارشنبه در گفتگویی گفت: در پی انتقال نوار CVR  (نوار مکالمات خلبان) و FDR  (پارامترهای موتور هواپیما) هواپیمای بوئینگ 727 سقوط کرده در اطراف ارومیه - جعبه سیاه این هواپیما - به تهران، از امروز چهارشنبه بازخوانی این نوارها آغاز شد.

وی افزود: بازخوانی جعبه سیاه این هواپیما ظرف مدت دو هفته انجام خواهد شد. در همین حال، کارگروه‌های دیگر بررسی سانحه در بخشهای دیگر هم به موازات انجام این کار بررسی‌های خود را آغاز کرده‌اند.

معاون مدیریت بحران وزارت راه و ترابری در پاسخ به این پرسش که دلیل واقعی سقوط هواپیمای بوئینگ 727 چه زمانی اعلام می‌شود، اظهارداشت: اعلام این دلایل بیش از 6 ماه طول می‌کشد، ضمن اینکه تاکنون سابقه نداشته است که در ایران اعلام دلایل سقوط کمتر از این مدت طول کشیده باشد.

یکشنبه شب گذشته یک فروند هواپیمای بوئینگ 727 متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر در نزدیکی شهر ارومیه دچار سانحه شد و در پی آن، 78 نفر از مسافران و کروی پروازی این هواپیما کشته شدند.

آیا کارشناسان شرکت هواپیماسازی بوئینگ درخواستی برای بررسی این سانحه و حضور در ایران داشته‌اند؟ پرسش دیگر از مجیدی بود که وی پاسخ داد: تاکنون این شرکت درخواستی در این باره نداشته است.

کارشناسان شرکت هواپیماسازی توپولف برای بررسی هواپیمای توپولف سقوط کرده در اطراف قزوین که در گذشته اتفاق افتاده بود، به ایران آمدند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
اعلام دلایل سقوط هواپیمای ایران 140 یکسال بعد از سانحه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سانحه سقوط هواپیما در كانادا ۱۲كشته برجای گذاشت



 

سانحه سقوط هواپیما در كانادا ۱۲كشته برجای گذاشت

 

سقوط یك فروند بوئینگ ۷۳۷ مسافربری در نزدیكی خلیج «رزولوت» در منطقه قطب شمال كانادا به مرگ ۱۲ سرنشین آن منجر شد.

به گزارش سرویس حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این حادثه سه سرنشین دیگر هواپیما نیز مجروح شدند. این هواپیما در اجاره شركت هوایی «فرست ایر» بوده كه به كار حمل مسافر و بار در منطقه كم جمعیت كانادایی قطب شمال مشغول بوده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، این هواپیما در مجموع ۱۵ سرنشین داشته كه ۴ نفر آنها خدمه هواپیما بودند.

برخی از رسانه های محلی علت سانحه را شرایط نامطلوب آب و هوایی اعلام كرده اند...../ خبرگزارى ایسنا