اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزارت خزانه‌داری آمریکا نام ۲۰ شخص و شرکت را به لیست‌ تحریم‌های ایران افزود+ جزییات



تلاش بی‌وقفه آمریکا برای اعمال فشار به ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا نام ۲۰ شخص و شرکت را به لیست‌ تحریم‌های ایران افزود

پس از تلاش سنا و کمیته‌ای از مجلس نمایندگان آمریکا برای تنگ کردن عرصه بر ایران، وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز نام ۲۰ شرکت و افرادی را که مدعی است نقش مهمی در پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران دارند، در لیست تحریم‌ قرار داد.

 

تحریم ایران,تحریمهای جدید ایران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی «بیزنس لاین»، وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی نام 20 نفر و شرکت را به لیست تحریم‌های ایران اضافه کرد و آنها را متهم به حمایت از برنامه هسته‌ای ایران و کمک به تهران برای دور زدن تحریم‌ها کرد.

این اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا بعد از آن صورت می‌گیرد که سنا و کمیته‌ای از مجلس نمایندگان آمریکا به صورت جداگانه لوایحی را علیه ایران به تصویب درآوردند.

کمیته‌ای از مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی در تلاش برای منزوی کردن ایران به دلیل دنبال کردن برنامه هسته‌ای، روز چهارشنبه، لایحه‌ای را به تصویب درآوردند تا تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند.

سنا آمریکا نیز در اقدامی یک لایحه ضدایرانی برای تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را با 99 رأی موافق و بدون رأی مخالف و عدم حضور یک سناتور در سنا، به تصویب درآورد و از دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کرد تا تحریم‌های موجود علیه ایران را تشدید بخشد.

بر اساس این گزارش، این لایحه ضدایرانی سنا همچنین بر حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در صورتیکه به اصطلاح این رژیم بخواهد از خود در مقابل ایران دفاع کند، تأکید کرده است.

بیزنس آنلاین گزارش کرد که 20 نفر و شرکتی که در لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفتند، شامل سه شرکت حمل و نقل از جمله شرکت هواپیمایی «آبان ایر»، شرکت بین‌المللی کشتیرانی و حمل و نقل انگلیس موسوم به «دی اف اس ورلد واید» و شرکت «اوراکس» و چند نفر از مسئولان این شرکت‌ها می‌شود.

وزارت دفاع آمریکا مدعی شده است که این شرکت‌ها به همکاری با شرکت هواپیمایی ملی ایران در دور زدن تحریم‌های آمریکا متهم است.

بر اساس این گزارش، شرکت «پترو گرین» که در مالزی مستقر است و «حسین وزیری» یکی از مقامات ارشد این شرکت، نیز به اتهام همکاری با سپاه به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند.

از دیگر افرادی که وزارت خزانه‌داری آمریکا در لیست تحریم‌های خود قرار داده است، «رضا مظفرنیا» معاون وزیر دفاع ایران و رئیس دانشگاه «مالک اشتر» است که به همکاری با برنامه موشکی این کشور متهم شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت‌ها و افراد آمریکایی طبق این تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا از انجام هرگونه رابطه مالی و تجاری با افراد و شرکت‌هایی که در این لیست تحریم‌ها قرار دارند، منع شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام با هدف افزایش فشار بر ایران به وسیله تشدید تحریم‌های اعمال شده علیه بخش انرژی ایران است.

با طرح ۲ لایحه در سنا و مجلس نمایندگان صورت گرفت

تاکید کنگره آمریکا بر تشدید فشار اقتصادی به ایران و حمایت از تل‌آویو علیه تهران

با وجود تاکید ایران بر مسالمت‌آمیز بودن اهداف هسته‌ای‌اش، جدیدترین گزارش‌ها از طرح دو لایحه ضدایرانی در مجالس سنا و نمایندگان کنگره آمریکا با هدف اعلام فشارهای اقتصادی بیشتر بر تهران و حمایت از تل‌آویو علیه ایران خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، دو مجلس سنا و نمایندگان کنگره آمریکا درصدد هستند تا دو لایحه ضد ایرانی را ارائه کنند که به طور چشمگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران را فراتر از بخش های مالی و انرژی گسترش می دهند و در عین حال پیشنهاد پشتیبانی از رژیم صهیونیستی در صورت درگیری با ایران به بهانه فعالیت های هسته ای تهران را نیز ارائه می کنند.

در این خبر آمده است که «H.R. 850» لایحه تدوین شده در مجلس نمایندگان آمریکا است که به «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا این قدرت را می دهد که هر شرکتی را که مشغول معامله با ایران باشد، تحریم کند؛ قدرتی که می تواند منجر به گسترش تحریم های فعلی اعمال شده علیه ایران از بخش های مالی و انرژی به بخش های تولیدی و سایر بخش هایی که نقشی کلیدی در انعطاف پذیری ایران دارند، شود.

بر اساس این خبر، لایحه مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه هفته جاری در کمیته امور خارجی این مجلس به بحث گذاشته خواهد شد و این در حالیست که لایحه مشابه دیگری نیز توسط «رابرت منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنا و همچنین «جو منچین» سناتور دموکرات از ایالت «ویرجینای غربی» و «مارک کرک» سناتور جمهوریخواه ایالت «ایلینوی» نیز در حال ارائه است.

انتظار می رود که نسخه نهایی این دو لایحه سنا و مجلس نمایندگان تدوین شود و در طول ماه های آتی به رای گذاشته شود.

تایمز اسرائیل با استناد به خلاصه لایحه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان مدعی شده است که لایحه این مجلس علاوه بر گسترش محدودیت های اقتصادی علیه ایران، ناقضان حقوق بشر و از جمله کسانی را که فناوری های حساس به ایران صادر می کنند را تحریم می کند.

لایحه ضد ایرانی مجلس نمایندگان رسما «قانون مهار ایران هسته ای 2013» نامیده می شود و انتظار می رود که تا اواسط ماه ژوئن سال جاری و تقریبا همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تاریخ 14 ژوئن در ایران، در مجلس نمایندگان به رای گذاشته شود.

این لایحه با ارائه دستور به دولت اوباما، مدعی شده است که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران باید در فهرست سازمان های تروریستی قرار گیرد.

این لایحه همچنین از دولت اوباما می خواهد تا هر سال یک استراتژی ملی را با محور ایران طراحی کند و در این استراتژی روی قابلیت های ایران و آسیب پذیری های کلیدی آن که ممکن است آمریکا بتواند از آنها بهره برداری کند، تاکید کند تا از این طریق یک نقشه راه در زمینه چگونگی بررسی موثر تهدید ایران در اختیار دولت واشنگتن قرار بگیرد.

علاوه بر این، «Resolution 65» نیز قطعنامه طرح شده در سنا است که خواستار پشتیبانی اقتصادی و نظامی از رژیم صهیونیستی در صورت درگیری نظامی تل آویو با ایران شده است. این لایحه هفته آینده در سنا به رای گذاشته خواهد شد.

تایمز اسرائیل با استناد به خلاصه این قطعنامه نوشته است که طرح سنا توسط منندز و «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی ارائه شده است و تاکید دارد که اگر رژیم صهیونیستی مجبور به اقدام نظامی با هدف دفاع از خود به ایران شود، دولت آمریکا باید حمایت های دیپلماتیک، نظامی و اقتصادی از تل آویو را تامین کند.

این دو سناتور آمریکایی مدعی شده اند که تصویب چنین قطعنامه ای به معنای ارسال پیامی صریح و شفاف به ایران است مبنی بر اینکه آمریکا تمام اقدامات لازم برای تضمین اینکه تهران به سلاح هسته ای دست پیدا نخواهد کرد را عملی می کند.

تصویب این قطعنامه الزام آور نیست اما حمایت 92 نفر از اعضای 100 نفری سنا را جلب کرده است.

لایحه ضد ایرانی طرح شده در مجلس نمایندگان نیز حمایت 331 نفر از قانونگذاران این مجلس یعنی بیش از سه چهارم 435 کرسی آن را داراست.

این خبر در شرایطی گزارش می شود که ایران همواره با رد ادعای غرب و رژیم صهیونیستی مبنی بر نظامی بودن اهداف هسته ای اش، روی مقاصد مسالمت آمیز برنامه هسته ای خود تاکید و اعلام کرده است که به عنوان یکی از کشورهای امضا کننده پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای موسوم به «ان پی تی»، حق دستیابی به فناوری های هسته ای صلح آمیز را برای خود قائل است و از حقوق هسته ای خود صرف نظر نخواهد کرد./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
1392/11/18:اضافه شدن 31 فرد و شرکت به لیست تحریم ها..!!!؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزارت خزانه‌داری آمریکا 2 فرد و 6 شرکت را به لیست تحریم‌شده‌های مرتبط با ایران افزود/ قرارگاه موشکی سپاه هم تحریم شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزارت خزانه‌داری آمریکا در یکی دیگر از اقدامات پسابرجامی دولت اوباما، 2 تبعه انگلیسی و 6 شرکت ایرانی و خارجی را به اتهام همکاری با هواپیمایی تحریم‌شده ماهان و برنامه موشکی ایران، تحریم کرد.

به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا 2 فرد و 6 شرکت را به اتهام ارتباط با برنامه موشکی ایران و همکاری با شرکت هواپیمایی ماهان در فهرست تحریم قرار داد.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، 2 تبعه انگلیسی، 2 شرکت مستقر در خاک انگلیس، دو شرکت مستقر در امارات متحده عربی و دو شرکت ایرانی با نام‌های صنایع شهید موحد و صنایع شهید نوری، بر اساس حکم جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌‌اند.

اُفک یا همان دفتر کنترل اموال خارجی وزارت خزانه‌داری که برای تجار ایرانی در دوران تحریم نامی آشنا بود، اعلام کرده که شرکت‌های صنایع شهید نوری و شهید موحد  به دلیل قرار داشتن در فهرست شرکت‌های تحت مجموعه شرکت صنایع شهید همت که خود 28 ژوئن سال 2005 به فهرست تحریم‌ها پیوست، تحریم شده‌اند.

2 شرکت ایرانی در فهرست/ جرم = تولید سوخت برای موشک
جُرم صنایع شهید همت از دیدگاه آمریکایی‌ها، داشتن فن‌آوری مدرن تأمین سوخت مایع موشک‌های بالستیک ایران است.

قرارگاه موشکی سپاه هم تحریم شد
قرارگاه الغدیر نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موسسه دیگری است که بر اساس جدیدترین دور احکام ایرانی اُفک، به دلیل داشتن مسئولیت در پرتاب موشک بالستیک نقطه‌زن عماد، به فهرست تحریم‌ها اضافه‌ها شده است.

انگلیسی‌ها هم تحریم شدند
یک تبعه و شرکت انگلیسی هم در فهرست تحریم‌های جدید دیده می‌شود. «جفری جان جِیمز اشفیلد» و 2 شرکت تحت مالکیت‌اش یعنی Aviation Capital Solutions و میهمانان خارجی جدید تحریم‌های ضدایرانی هستند.

جِیمز متهم است که اواخر سال 2015، شخصاً در یک سری مذاکرات تجاری برای خرید یک قطعه هواپیمای آمریکایی شرکت جسته؛ این قطعه بنا بوده بر روی یکی از هواپیماهای ماهان بسته شود.

شرکت این انگلیسی هم متهم است که روند خرید قطعات هواپیما برای ماهان را تسهیل کرده است.

یک شرکت انگلیسی دیگر به نام Aircraft, Avionics, Parts & Support هم در فهرست جدید تحریم‌ها نام خود را جای داده، این شرکت هم متهم است که با شرکت‌های زیرمجموعه ماهان همکاری و برای آنها قطعه خریده است.

رئیس این شرکت یعنی «جان اِدواردز» آخرین انگلیسی لیست جدید تحریم‌هاست.

دو شرکت بازرگانی اماراتی FZE و HSI هم به دلائل مشابه یعنی کمک به ماهان، تحریم شده‌اند.

FZE متهم است که در قراردادهای تعمیر و نگهداری و حتی خرید هواپیما، از جانب ماهان وارد مذاکره شده است. HSI علاوه بر اتهام کمک به خرید هواپیما، متهم است که در فعالیت‌های بازرگانی هم با ماهان همکاری داشته است.

ماهان، هدف اصلی تحریم‌ها
شرکت ماهان در سال 2011 به اتهام کمک به سپاه قدس و بر اساس دستور اجرایی شماره 13224 تحریم شد. دستورات اجرایی آن دسته از قوانین آمریکا است که مشابه مصوبات هیئت وزیران ایران، از سوی رئیس‌جمهور ایالات‌متحده مستقیماً ابلاغ می‌شود و لغو آن هم در اختیار خود وی است.

 

اخبار سیاست خارجی - فارس