اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزارت خارجه آمریکا: هرگز محبت مردم ایران را پس از 11 سپتامبر فراموش نمی کنیم



 

 

وزارت خارجه آمریکا: هرگز محبت مردم ایران را پس از 11 سپتامبر فراموش نمی کنیم

 

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای که بمناسبت دهمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر به نیویورک و واشنگتن منتشر کرد از "همدردی" مردم ایران در سال 2001 تشکر کرد.

در این بیانیه گفته شده است در سراسر جهان از جمله شهرهای ایران مردم به نشانه همدردی به قربانیان این حادثه شمع روشن کرده و برای لحظاتی سکوت کردند.

وزارت خارجه آمریکا افزود: "هرگز محبت مردم ایران را در آن روزهای دشوار فراموش نخواهیم کرد و از شما سپاسگزاریم."

تقدیر آمریکا از مردم ایران در سالگرد 11 سپتامبر در حالی صورت می گیرد که پیش از این آمریکا  برای تحریف افکار عمومی ایران را متهم به دخالت در حادثه 11 سپتامبر 2001 کرده بود.

در صفحات 240 و 241  گزارش کمیته کنگره آمریکا، ویژه تحقیقات درباره حادثه 11 سپتامبر که در سال 2001 آغاز به کار کرد و در ژوئیه 2004 انتشار یافت، ادعا شده است که مدارکی دال بر همکاری ایران و حزب الله لبنان با القاعده درحملات 11 سپتامبر به آمریکا وجود دارد.

اما این گزارش می افزاید با اینکه دلیلی وجود ندارد که ثابت کند نقشه هجوم در ایران طراحی شده است، اما باید در این زمینه مطمئن شد!.../تحلیل:عصرایرن


ویدیو مرتبط :
اگر ماجرای فرگوسن در ایران رخ می داد وزارت خارجه آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای وزارت خارجه آمریکا: ایران و القاعده بزرگترین خطر تروریستی جهان!



ادعای وزارت خارجه آمریکا: ایران و القاعده بزرگترین خطر تروریستی جهان!

از دیگر کشورهای ذکر شده در گزارش وزارت خارجه آمریکا به عنوان کشورهای حامی تروریسم می توان به کوبا، سودان و سوریه اشاره کرد.

آمریکا در اقدامی دیگر در همانند سازی ایران و القاعده مدعی شد این دو ، بزرگترین خطر تروریستی جهان هستند.

به گزارش عصر ایران ، سایت آر تی روسیه نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه 2011 خود درباره تروریسم اعلام کرد ایران و مجموعه القاعده بزرگترین خطر تروریستی برای جامعه جهانی هستند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در این گزارش یک طرفه ، حمایت از مبارزه ضد اشغالگری با اسرائیل به عنوان اقدام تروریستی نامیده شده است: ایران برای اعضای جنبش حماس فلسطین، سلاح ارسال و برای آنها پایگاه های آموزشی احداث می کند.ایران همچنین به عناصر القاعده اجازه می دهد برای رفع نیازهای خود از خاک این کشور استفاده کنند.

قبل از این هم یک قاضی آمریکا ، حکم به محکومیت ایران و القاعده در ماجرای حادثه 11 سپتامبر داده بود.

وزارت خارجه آمریکا در حالی این اتهامات را متوجه ایران می کند که واشنگتن با حمایت های گسترده و کم نظیر از اسرائیل و تسلیح این رژیم به تسلیحات متنوع، در تروریسم اسرائیل مشارکت دارد.

آمریکا همچنین به گروهک تروریستی منافقین نیز اجازه داده است تا در خاک این کشور فعالیت داشته باشد.

در این گزارش ادعا شده است: ایران که از سال 1984 در فهرست کشورهای حامی تروریسم در آمریکا قرار گرفت، برای حکومت سوریه اسلحه صادر می کند و از تروریست ها و گروه های شورشی در کشورهای خاورمیانه و آسیای میانه، حمایت مالی  و فنی می کند.همچنینبه آموزش گروه های مسلح شیعه در عراق و حزب الله لبنان و طالبان در افغانستان می پردازد.

در این گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره القاعده هم آمده است : القاعده با وجود کشته شدن شماری از رهبرانش اما همچنان خطر جدی را ایجاد می کند.

این گزارش می افزاید:  شعبه های القاعده در مناطق مختلف جهان به فعالیت خود ادامه می دهند که به ویژه می توان به القاعده در شمال غرب آفریقا (القاعده المغرب الاسلامی) و القاعده در شبه جزیره عربستان اشاره کرد.

از دیگر کشورهای ذکر شده در گزارش وزارت خارجه آمریکا به عنوان کشورهای حامی تروریسم می توان به کوبا، سودان و سوریه اشاره کرد./عصرایران